Svårt val av mp3 spelare

Permalänk
Medlem

Svårt val av mp3 spelare

Har en del kandidater som jag hört bra om...

--JOS MP-100 (128-256MB)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14196

--JOS MP MP-200SD (384MB - 640MB)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14232

--JOS MP-200HD (20GB)
(Citat från en moderator på JOS forums "Spelaren finns inte längre På grund av kvalitets skäl så drog JOS in den....")
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14231

Har hört gott om Ipod:en, tycker den verkar grym, men priset = lite för högt för moi.

Jag tycker storleken spelar en hyfsat stor roll, men hur mycket man kan lagra på den är minst lika viktigt, om inte mer viktigt.
Viktigt för mig är att man inte ska behöva nåt program för att kunna överföra låtarna till sin spelare, så om jag är hemma hos en kompis så ska jag bara kunna "dra över" låtarna.

Är det nån som kan hitta flera kandidater att rekomendera eller är det någon av dessa som är bäst!!

Permalänk
Medlem

Jadu, en kompis har 256Mb varianten av 100:an och han e då nöjd. Fast han har ju The Plug lurar istället för orginalet

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

--JOS MP-200HD (20GB)

Ingen av dom spelarna finns längre på grund av kvalitets problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
--JOS MP-200HD (20GB)

Ingen av dom spelarna finns längre på grund av kvalitets problem

bigman, vilken produkt kommer att komma då då? Har JOS endast MP-100 som de satsar på.

Vilken rekomenderar du?

Permalänk
Medlem

Med tanke på storleken så tycker jag jos mp-100 verkar bäst.
väljer du varianten med 256MB minne så klarar du dig ett bra tag

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Mp100 e den enda för tillfället men det kommer komma spelare under hösten...

Men mp100 har allt man behöver för tillfället den e grym

Permalänk
Medlem

jag har Creative Jukebox 2 (10GB). Den är väl okej men lite klumpig... :/

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

har bara hört gott om MP100-modellen, och 256MB minne räcker nog gott och väl för de flesta.....

Själv har jag Nex II som jag är väldigt nöjd över, även
om jag är lite tveksam till dess shuffle-funktion....

Permalänk
Medlem

Har en Nex II själv,
men tycker den brusar som stryk i bakgrunden, både när ja har musik igång och inte.

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk

Skaffa inte MuVo bara.
Skaffa JOS Mp-100 med 128mb, det duger gott. Kostar runt 2000kr?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Skaffa inte MuVo bara.
Skaffa JOS Mp-100 med 128mb, det duger gott. Kostar runt 2000kr?

Varför inte MuVo? Har haft min sedan den dagen de släpptes och den fungerar hur bra som helst! Vill man ha lite mer bas får man byta hörlurar, det är det enda "negativa" jag kan säga om den!

Visa signatur

Workstation:P4 2.6@3.2 || 2x 256MB DDR 3200 || Abit AI7 || POV GeForce3 Ti200 || 1xWDC40GB || 1xWDC 80GB
Htpc:P4 1.6 || Asus P4S533 || 2*256MB DDR 333 || 1x3.5GB || 1xWDC 80 GB HDD

Permalänk
Medlem

Nackdelen med muvo är ju att den saknar LCD och uppladdningsbart batteri

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk

Japp, saknar LCD. Trodde inte jag skulle sakna det när jag skaffa mig den, men man gör det. Jag har bytt lurar också, Sony Twinturbo Bassboost något. Kostade mig 300kr iaf, blev en väldans skillnad.
Det jag stör mig på är att den "hängt" sig 2ggr på 3 månader, visserligen kan man lösa det själv genom att formatera den och fixa, men ändå. Sen är det jävligt dyr spelare att byta batterier... och speltiderna är inte närheten av vad de lovar på kartongen...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malek
Har en Nex II själv,
men tycker den brusar som stryk i bakgrunden, både när ja har musik igång och inte.

hmmm...Min brusade lite i början när jag precis fått den,
men nu hör jag inget. Vet inte om firmware-uppdateringen
hade nån inverkan på detta.

Permalänk
Avstängd

fan det är ju helt omöjligt att välja mp3 spelar det som jag står mellan är att köpa en 256mbare antalogen jos eller en med HD som nya ipod eller en med CF minne som nexII svårt som den och välja

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Creative JukeBox Zen är något att hänga i granen ?
http://se.europe.creative.com/products/product.asp?prod=431

Hittade även lite reviews..
http://www.dealtime.com/xPR-Creative_Labs_Nomad_Jukebox_Zen_2...
//DantaX

Permalänk

köp inte zen köp istället ipod
mindre ocg bättre är lätt ipoden

Visa signatur

amd 2000+ 768 mb ddr 260 gig HD
DVD rom/Cdrw Geforce mx 440 64 mb

Permalänk
Medlem

ipod är bra, men har en väldigt dålig batteri tid.

Permalänk
Medlem

Är ipoden verkligen något att ha då? Tycker storleken e viktig, å den ser lite stor å klumpig ut om jag ska vara ärlig. Kan man fästa den i ett spänne och ha den runt halsen???

Permalänk
Avstängd

ipoden är ju i alla fall hundragånger mindre än zen. men det är klart att den inte är lika liten som jos-100 eller likande men batteriet 8H är lite snålt

Permalänk

köp den gammla
batteriet räcker 12 timmar på den har jag hört

Visa signatur

amd 2000+ 768 mb ddr 260 gig HD
DVD rom/Cdrw Geforce mx 440 64 mb

Permalänk
Medlem

Re: Svårt val av mp3 spelare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALmtrask
Har en del kandidater som jag hört bra om...

--JOS MP-100 (128-256MB)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14196

http://www.webhallen.com/prod.php?id=14232

--JOS MP-200HD (20GB)
(Citat från en moderator på JOS forums "Spelaren finns inte längre På grund av kvalitets skäl så drog JOS in den....")
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14231

Har hört gott om Ipod:en, tycker den verkar grym, men priset = lite för högt för moi.

Jag tycker storleken spelar en hyfsat stor roll, men hur mycket man kan lagra på den är minst lika viktigt, om inte mer viktigt.
Viktigt för mig är att man inte ska behöva nåt program för att kunna överföra låtarna till sin spelare, så om jag är hemma hos en kompis så ska jag bara kunna "dra över" låtarna.

Är det nån som kan hitta flera kandidater att rekomendera eller är det någon av dessa som är bäst!!

Tycker att du borde bestämma dig om du vill satsa på en spelare med RAM eller HDD. Naturligtvis är spelarna med HDD större, så det är ju orättvist att jämföra storleken på det viset. Du måste veta på ett ungefär villken typ av spela du vill ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Geil Pocket Muse MP3 Player USB 128MB Retail ngn som har en sån och kan dela med sig av erfarenheter???

Pocket Muse MP3 kan lagra MP3 och annan typ av data precis som en extern hårddisk. Den är extremt kompakt (vikt <10g) och pluggas rakt in i en USB port för att spela musik/hämta data/föra över data
på PC. Tack vara Mobil-Mail programmet (installera inga filer eller modifiera windows registrering), plugga helt enkelt i USB porten och skicka/mottag e-mail! Pocket Muse har ett Lithium-Batteri, som
automatiskt laddar medans den är inpluggad i USB porten. Den är enkel att använda och många användningsområden, t ex som en walkman eller
en hårddisk.

710:- för 128mb
1311:- för 256

på oneshop.

Permalänk
Medlem

är det inte den spelaren som har 2.5mm hörlurs-uttag? isf skulle jag inte vilja ha den eftersom det är väldigt svårt att hitta hörlurar i 2.5mm storlek.

Permalänk
Medlem

Ska du ha en spelare med flashminne ska du helt klart ha JOS MP-100. Vill du ha en spelare med HD bör du antingen vänta på våra (JOS) kommande modeller, eller satsa på en IPod 1 (första modellen).

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Ska du ha en spelare med flashminne ska du helt klart ha JOS MP-100. Vill du ha en spelare med HD bör du antingen vänta på våra (JOS) kommande modeller, eller satsa på en IPod 1 (första modellen).

ipod första modellen verkar ju inte vara någon höjdare firewire hur många pc användare har det? denna verkar ju vara fin
fast lite dyr
http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=48&b=10...
Att vänta på JOS kommande modell kan man ju lika gärna vänta på att man dör

Permalänk
Medlem
Citat:

Du som har en sån objektiv syn ska man nog lyssna på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill du ha en spelare med HD bör du antingen vänta på våra (JOS) kommande modeller ......

OK, lockande När kan de komma ut kan man tro då (innan 10 juni??) Pris? Du borde väl vete lite mer än vad jag gör.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vet du spesifikantionerna på den eller? annats fall kan du ju inte säga att man ska vänta på den det kan ju vara en 286 med en 10kg HD eller så kan den vara helt värdelös det kanske är dos på den.
Eller du kanske kan redgöra vad som är så bra med den mot
ipoden och hp-100