Permalänk
Medlem

Söker liknande mus som FUNC MS-3 R2

Hej,

Det här blev mitt livs mus, passar min stora näve peeerfekt och fragkontot har aldrig varit rikare.
Nu när jag tänkte köpa en ny så har FUNC lagt ned, jag hittar inte heller någon som verkar ha en inne på lager.

Hur gör jag?
Finns det någon mus ute i etern med samma form/storlek?
Eller sitter det någon horder med en i garderoben som de kan sälja till mig omgående?

Förtydligade rubrik
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Sturgis
Om du inte är nöjd med @exroz förslag så rekommenderar jag att göra en mer beskrivande titeln, t.ex. "Söker liknande mus som FUNC MS-3 R2"

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Jag fick en Mionix Naos i utbyte när min MS-3 r2 hade gått sönder. Fyyy, inte alls samma goa fingerstöd.

Till TS - Jag scannade internet och hittade tyvärr inte en enda mus som lever upp till komforten i Funcs MS-3

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Func blev uppköpta/integrerade i Fnatic esports grejset och producerar nu under namnet Fnatic Gear där från vad jag kan se så har de i princip samma saker som tidigare fast med ny logga och ett högre pris.
Hittar dock inte specifikt den versionen av musen utan bara andra varianter. Troligt vis ms-2?

Jag har själv Func kb-460 som nu går under Fnatic Gear loggan för ett högre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Har testat Qpad 8k, den ligger knappt använd i skrivsbordslådan och samlar damm.
Den kanske ser lik ut men den är mycket mindre.
Mionix Naos QG sågade Zache, kanske är den mer lik Qpad än Func?

Skrivet av Landmark90:

@Sturgis
Om du inte är nöjd med @exroz förslag så rekommenderar jag att göra en mer beskrivande titeln, t.ex. "Söker liknande mus som FUNC MS-3 R2"

Hur redigerar jag min topic?

Skrivet av Zache_:

Jag fick en Mionix Naos i utbyte när min MS-3 r2 hade gått sönder. Fyyy, inte alls samma goa fingerstöd.

Till TS - Jag scannade internet och hittade tyvärr inte en enda mus som lever upp till komforten i Funcs MS-3

Vi sitter i samma båt.

Skrivet av Terrell:

Func blev uppköpta/integrerade i Fnatic esports grejset och producerar nu under namnet Fnatic Gear där från vad jag kan se så har de i princip samma saker som tidigare fast med ny logga och ett högre pris.
Hittar dock inte specifikt den versionen av musen utan bara andra varianter. Troligt vis ms-2?

Jag har själv Func kb-460 som nu går under Fnatic Gear loggan för ett högre pris.

Håller tummarna för att det kommer en ms-3 r2 kopia

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sturgis:

...
Hur redigerar jag min topic?
...

**Jag ändrade rubriken åt dig.
Till nästa gång: Du kan själv redigera ditt inlägg inom 12h från det postades (Klicka på "Redigera"-knappen) eller så kan du anmäla ditt inlägg och beskriva hur du vill få rubriken ändrad så finns servar ngn mod med rubrikändring. /mod **

f.ö. Min Func håller än så länge men börjar bli sliten, så jag skaffade en EC-1 som funkar hyfsat som ersättning med mina labbar (om än inte riktigt lika bra stöd för ring-lillfinger)

Permalänk
Medlem

söker en sådan med

Sitter och letar här med.. ingen som har en/ett par stycken och skulle kunna tänka sig att sälja en? Min håller just nu, men är rädd för dagen då den slutar fungera.

Permalänk
Medlem

Använder just nu en MS-3 r2 men den börjar bli sliten. Älskar musen och letar också med lykta efter en ersättare. GE MIG TIPS!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men jag är också frälst, jag lyckades dock köpa på mig en på en rea för några år sedan så jag har 2st

Denna mus är så otroligt skön så skulle något hända med den så kommer jag nog att försöka hitta en bra donator och transplantera innanmätet i ms3-ans skal

Skickades från m.sweclockers.com