Permalänk
Hedersmedlem

Efterlyser snabb VPN

Kör med Telia 100/100mbit lina idag och upplever att jag får väldigt dåliga hastigheter när jag kör med VPN. I snitt kommer jag upp i 10-20mbit på min lina när jag har VPN igång (Svenskt server), förutom med PureVPN där jag kommer upp i 80mbit (men företaget är ju kända för att vara dåliga så dessa vill jag slippa ha med att göra).

Har testat följande företag:

Mullvad
Hide my ass
Perfect privacy
Purevpn
ExpressVPN
AirVPN
AzireVPN
+ några andra som jag glömt namnet på.

Har ni tips på några andra VPN företag där man får bra hastighet? Priset spelar nog ingen roll, då jag prioriterar hastigheten före priset.

Permalänk
Medlem

@Phat^Trance: https://www.ovpn.com/ & https://nordvpn.com/ ä de två jag tänker på i första hand vid VPN-användande.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Som nämndes ovan skulle jag rekommendera NordVPN, tycker det fungerar riktigt bra. Du kan få en 3 dagars testperiod genom att signa upp här och testa vilka hastigheter du får ut innan du väljer att betala för det.

EDIT: Har också 100/100-lina och gjorde nyss en mätning där jag fick ut 90/95 via en svensk server.

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

Ovpn funkar bra för mig men har inte fått över 100/300. Hastighetsmässigt är bahnhof överlägsen, du kan köra deras vpn utan att ha fiber via dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Hedersmedlem

Testade NordVPN nyss och fick endast ut 13mbit ned och 15mbit upp. Testade med 3 olika Svenska servrar

Hur funkar Banhofs VPN? Funkar det även med fildelning där, eller är det bara surf som gäller där?

Permalänk
Medlem

Jag får ut 182/104 med PIA. Jag får samma ping som utan.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

@Phat^Trance: Vad sitter du på för hårdvara?

Sen undrar jag vad för sorts användarnamn används med NordVPN?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nick-li:

@Phat^Trance: Vad sitter du på för hårdvara?

Sen undrar jag vad för sorts användarnamn används med NordVPN?

Win 7, 100/100 telia fiber / i7 cpu, 16gb ram, ssd disk.

Använder phattrance som användare

Permalänk
Medlem

Får bra hastigheter genom PIA.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Testade NordVPN nyss och fick endast ut 13mbit ned och 15mbit upp. Testade med 3 olika Svenska servrar

Hur funkar Banhofs VPN? Funkar det även med fildelning där, eller är det bara surf som gäller där?

Vad använder du för vpn-client? Med dom hastigheterna låter det som du kör klienten i routern nästan? Testa Viscosity, det är en grymt bra klient. Kostar en slant men du kan testa en månad gratis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av immutable:

Vad använder du för vpn-client? Med dom hastigheterna låter det som du kör klienten i routern nästan? Testa Viscosity, det är en grymt bra klient. Kostar en slant men du kan testa en månad gratis.

Nej, jag kör klienten direkt via min gaming dator. Routern har inte stöd för vpn

Permalänk
Medlem

@Phat^Trance: Då skulle jag rekommendera https://www.ovpn.com/ - Fast med Viscosity klienten jag nämnde ovan då OVPN's egna klient inte funkade nåt vidare för mig.

Jag har bara VDSL 60 Mbit men jag maxar min hastighet iaf med 55/12 oavsett om jag är uppkopplad med OVPN eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Hedersmedlem

Provade Astrill och kommer upp i ca 60-70mbit på min lina så jag är nöjd!

Permalänk
Medlem

Nej, det är ju definitivt inte datorn som sänker prestandan. Jag hade provat utan router för att se om det gör någon skillnad

Permalänk
Medlem

@Phat^Trance: Jag körde OVPN förut, fick ut ca 300/400 på en 250/100 lina

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

@Phat^Trance: Jag körde OVPN förut, fick ut ca 300/400 på en 250/100 lina

Inte illa att få ut så pass mycket mer genom VPN

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera privatevpn (PIA) det funkar jätte bra och är relativt billigt.

Permalänk
Medlem

Rekomenderar OVPN, de tar verkligen sitt säkerhetstänk på högsta allvar. Inte bara med mjukvaran utan även hårdvaran. Om du tänkt använda VPN för att seeda mestadels skulle jag heller lägga pengar på usenet. Alltid snabb nerladdning och du behöver aldrig seeda riktigt skönt .

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

@Duktig: Kan bara hålla med om OVPN. Mycket nöjd kör det genom pfSense på hela nätverket, funkar prima, behöver aldrig koppla bort mig. Spelar till och med genom den, inga problem. Kör även usenet, men det är helt klart mer komplicerat och svårt att komma igång och även svårt att upprätthålla genom att hitta en vettig provider som har det mesta, usenetserver kör jag nu, funkar bäst vad jag märkt.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Provade Astrill och kommer upp i ca 60-70mbit på min lina så jag är nöjd!

Viscosity och fixar inlagt med:

sndbuf 1048576
rcvbuf 1048576

Ser ut så här: https://minfil.org/o1r789d0bc/1.png

Jag kör med 2 olika Mullvad och AzireVPN.

Fick fullt med 250/100 mbit.

Permalänk
Medlem

@TrueType: Nu undrar jag, som också kör ett liknande upplägg, om inte du upplever en s.k "gummisnoddseffekt" när du spelar via VPN?
Jag hade stora bekymmer med detta och har då fått lösa detta genom att öppna specifika portar för spel som skall gå via min ISPs WAN gateway och inte igenom VPN.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@backspace:
Inte haft det problemet tidigare mer än det som alla har i t.ex PUBG, dock först denna veckan hade jag lite problem med delay i spel som Portal 2, men det är endast när jag spelar med en polare, med andra polare eller randoms har jag inga problem alls. Så jag säger att felet ligger på hans sida, synd bara att det är han som jag spelar mest med just nu. Jag kör även trådlöst också och ändå fungerar det bra.
Har också funderat på att öppna upp t.ex Portal 2 portarna och till andra spel och testa för att kunna utesluta att felet ligger på min sida.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Mulvad.se och får ut 150 mbit av min lina så jag är nöjd med dom.... Smidiga är dom med

Permalänk
Medlem

Tjena!
Har kört ExpressVPN ett tag och har testat lite med NordVPN idag, men jag får inte alls dom hastigheter jag önskar. Jag har fiber 1000/100 från ComHem men får bara ca 26/30 som mest på både ExpressVPN och NordVPN. NordVPN har jag dock bara testat att konfigurera i min R7000 Nighthawk med Tomato. Pingen på NordVPN är däremot tillräckligt bra för att låta det rulla över tiden, ca 8 ms.
Kan det finnas något i ComHems hårdvara som begränsar hastigheten för VPN eller har jag testat dåliga servrar på ExpressVPN och fått en flaskhals i routern med NordVPN?

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Provade ovpn med både appen och anslutningen var slö som sirap. Konstanta problem att koppla upp/ner.

Permalänk
Medlem

Har provkört Mullvad några dagar och är rätt nöjd, hastighetsbegränsningen i mitt inlägg ovan beror på routern (Netgear R7000 Nighthawk med Tomato överklockad till 1,2 GHz på båda kärnorna) som inte kan kryptera AES-256-CBC snabbare. Gjorde ett test nu med Mullvads klient på datorn istället och fick väldigt bra hastighet och min ping till Bredbandskollens server i Stockholm blev tom. lägre än utan VPN!

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Skrivet av Phat^Trance:

Kör med Telia 100/100mbit lina idag och upplever att jag får väldigt dåliga hastigheter när jag kör med VPN. I snitt kommer jag upp i 10-20mbit på min lina när jag har VPN igång (Svenskt server), förutom med PureVPN där jag kommer upp i 80mbit (men företaget är ju kända för att vara dåliga så dessa vill jag slippa ha med att göra).

Har testat följande företag:

Mullvad
Hide my ass
Perfect privacy
Purevpn
ExpressVPN
AirVPN
AzireVPN
+ några andra som jag glömt namnet på.

Har ni tips på några andra VPN företag där man får bra hastighet? Priset spelar nog ingen roll, då jag prioriterar hastigheten före priset.

Testa BolehVPN. De har en gratis trial, mycket bättre än NordVPN som många höljer till himmeln.

https://users.bolehvpn.net/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Kör med Telia 100/100mbit lina idag och upplever att jag får väldigt dåliga hastigheter när jag kör med VPN. I snitt kommer jag upp i 10-20mbit på min lina när jag har VPN igång (Svenskt server), förutom med PureVPN där jag kommer upp i 80mbit (men företaget är ju kända för att vara dåliga så dessa vill jag slippa ha med att göra).

Har testat följande företag:

Mullvad
Hide my ass
Perfect privacy
Purevpn
ExpressVPN
AirVPN
AzireVPN
+ några andra som jag glömt namnet på.

Har ni tips på några andra VPN företag där man får bra hastighet? Priset spelar nog ingen roll, då jag prioriterar hastigheten före priset.

Jag kör med Torguard.net, gjort senaste 3 åren.
Får ut 400/600 Mbit/s inom Sverige, och runt 300 Mbit/s båda hållen mot US.
Hittade häromdagen en 50% rabattkod som fungerar "VPN50TG" på deras subscriptions.
Så strax under 250:- för ett helt år.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Testa BolehVPN. De har en gratis trial, mycket bättre än NordVPN som många höljer till himmeln.

https://users.bolehvpn.net/

Bättre hur?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

OVPN!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass