SweClockers drop!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

@KniFF: hur lång tid från beställning till nu? är lite sugen själv

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

@KniFF: hur lång tid från beställning till nu? är lite sugen själv

1 Dygn precis. Ser dock ut att vara slutsåld för tillfället tyvärr.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Funderar på Onyx 4 för 999:- på cdon.

Jag har en BT högtalare på en liten hylla som är ovanför min säng i mitten. Kollar ofta på serier på plattan i sängen och har nu en random bt högtalare där.

Tror dock inte jag får plats med en onyx 4 där då den lutar osv och vet inte hur dom mätt själva djupet på den.
https://i.imgur.com/Z5yX04W.jpg

Är bara strax under 10cm på innermåttet på denna hyllan men eftersom onyx4 inte har en platt bas så kanske det får plats ändå, om inte lutningen sabbar det. hm

På något sätt känns det som om du inte riktigt förstår vad det är du har köpt. Men du kommer få reda på det, var så säker

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

På något sätt känns det som om du inte riktigt förstår vad det är du har köpt. Men du kommer få reda på det, var så säker

Vad snackar du om.
Jag har köpt en BT högtalare, inte direkt något magiskt
Och vet inte riktigt vad ditt svar hade med min ursprungliga fråga att göra heller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deques:

Lenovo Legion Y520 - Gaming laptop, 20% rabatt på Lenovo's hemsida.
https://www3.lenovo.com/se/sv/laptops/ideapad/legion-y-series...

Värt att tänka på är att Lenovo inte accepterar byte av RAM och lagring, garantin bryts. Såvida de inte ändrat sig på senare tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Värt att tänka på är att Lenovo inte accepterar byte av RAM och lagring, garantin bryts. Såvida de inte ändrat sig på senare tid.

RAM och SSD faller under CRU (Customer Replacable Units) och bryter inte garantin, har alltid varit så så vitt jag vet (såvida de inte har helt olika regler för Thinkpads).

EDIT: Innan man skickar in datorn bör man dock såklart byta tillbaks till det datorn kom med.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skrivet av Dunder:

RAM och SSD faller under CRU (Customer Replacable Units) och bryter inte garantin, har alltid varit så så vitt jag vet (såvida de inte har helt olika regler för Thinkpads).

Jag gjorde en snabb googling och hittade detta
https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Lenovo-Legion-Y52...

Byte av RAM och lagring bryter inte garantin

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Inaktiv

Om det stämmer så är det riktigt bra. Kan hända att de ändrat sig, lät annorlunda tidigare.

Med tanke på att de ofta är de billigaste datorerna man kan få tag i så vore det ju riktigt bra med förstås.
De brukar vara bra på att stoppa in Thunderbolt 3 utan att priset drar iväg likt många konkurrenter.

Bra fynd isåfall även om det kan vara bra att snegla på recensioner. Skärmarna har tidigare varit rätt dåliga men kanske bättre i Yx20-serien. Lenovodatorn i sign ger en grötig röra om jag spelar BF3 på den. Var lika med Yx20-serien också.

Mycket dator för pengarna oavsett och med ett 1050Ti så kan man ju dra runt det mesta också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Tänkte bara nämna att min skärm (Lenovo y27g) blev skickad idag kl 13.42 om fler som beställt funderar.

Fick precis ett mejl från price-guard (Lenovo y27g från Ebay) att det var ett felaktigt pris och att min order har blivit annullerad. Mycket konstigt. Verkar inte vara en butik att lita på direkt.

Permalänk
Medlem

Fast här får man bl.a. endast ett GTX 1050 2 GB jämfört mot GTX 1050 Ti 4 GB samt 8 GB DDR4 gentemot 16 GB DDR4 på Lenovo's hemsida!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Fick precis ett mejl från price-guard (Lenovo y27g från Ebay) att det var ett felaktigt pris och att min order har blivit annullerad. Mycket konstigt. Verkar inte vara en butik att lita på direkt.

Det var riktigt tråkigt att höra, med tanke på att dom inte ens ändrade annonsen på ebay i efterhand. Det är fortfarande samma pris senast jag kollade.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Tråkigt att läsa! Men eftersom de inte ändrat i annonsen så är felet på deras sida och du kan med all rättighet ge dem ett negativt omdöme!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tråkigt att läsa! Men eftersom de inte ändrat i annonsen så är felet på deras sida och du kan med all rättighet ge dem ett negativt omdöme!

Jo, det var lite tråkigt. Verkar dock inte vara möjligt att ge något omdöme om en order blivit annullerad av säljaren... :/

Edit: Verkade gå dock men man måste vänta en vecka av någon anledning. En rolig sak dock. I mejlet som jag fick av Ebay står det: "Good news--your order was canceled.".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fast här får man bl.a. endast ett GTX 1050 2 GB jämfört mot GTX 1050 Ti 4 GB samt 8 GB DDR4 gentemot 16 GB DDR4 på Lenovo's hemsida!

Annat plus är att från Lenovo's hemsida så får man med en 1 TBB hdd, nåt som inte finns på nån av de lokala svenska återförsäljare.

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Såg på dagens fynd att elgiganten på kungen kurva och barkaby kommer ha väldigt fina priser på vissa produkter

https://www.elgiganten.se/cms/barkarby-och-kungens-kurva/espo...

Skulle någon vilja köa åt mig RM750x så skulle jag vara tacksam.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: ViVo X200 Ultra 16/512

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Elgiganten kommer ha lite schyssta erbjudanden i helgen (16-18 februari) på deras varuhus i Barkarby och Kungens Kurva.

https://www.elgiganten.se/cms/barkarby-och-kungens-kurva/espo...

Kollade några produkter på prisjakt och det finns en hel del klipp..

https://image.prntscr.com/image/jRIJ5hW5Qq2_jY6Nr-_XaQ.png
https://image.prntscr.com/image/WZ019yxgS-OvjFl2E1mtcA.png

Kanske man ska uppdatera sin PC lite? Sjukt bra pris på moderkortet och cpu
Fast vet inte om uppgraderingen blir så märkbar...

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Kanske man ska uppdatera sin PC lite? Sjukt bra pris på moderkortet och cpu
Fast vet inte om uppgraderingen blir så märkbar...

Överklocka din PC istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yeti + MoFi för 1500 känns som ett bra klipp om någon behöver nya lurar och mikrofon och bor i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att dra till barkarby och köpa Acer Aspire GX-281 stationär dator gaming för 9500. Känns hyfsat prisvärt ändå för komponenterna som sitter i eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag är lite sugen på att dra till barkarby och köpa Acer Aspire GX-281 stationär dator gaming för 9500. Känns hyfsat prisvärt ändå för komponenterna som sitter i eller har jag fel?

Hyfsat är väl en underdrift, köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vad snackar du om.
Jag har köpt en BT högtalare, inte direkt något magiskt
Och vet inte riktigt vad ditt svar hade med min ursprungliga fråga att göra heller

Well, du pratar om att ha den på den där lilla hyllan intill en vägg. Står tavlorna kvar? Hur många klagomål har du fått från grannarna angående vibrerande väggar? Har hyllan ramlat ner än?...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Överklocka din PC istället

Satt och lekte lite igår och fick upp den till 4.1GHz stabilt. Följde: https://youtu.be/dW6gBneg3VA?t=241 denna guide! Finns det något mer man kan tweaka för att få upp den lite till? Direkt jag körde 4.2GHz så fick jag blåskärm när Windows laddade!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Well, du pratar om att ha den på den där lilla hyllan intill en vägg. Står tavlorna kvar? Hur många klagomål har du fått från grannarna angående vibrerande väggar? Har hyllan ramlat ner än?...

Köpte en djupare hylla för den inte fick plats, det fungerar bra.
Ljudet är helt ok på den men så extrem är den knappast

Kört den på maxljud med ström (spelar markant lägre utan ström i) utan problem
Vore dock kul att testa med 2 st hehe.

Permalänk
Medlem

Om någon har vägarna förbi elgiganten på kungens kurva eller barkaby, skulle jag uppskatta om de kunde köpa en Corsair RM750X PSU samt 2st Logitech G502 Proteus Spectrum mus och skicka det till mig. Betalar frakt plus lite till för besväret! /Kenny

Permalänk
Medlem

Helt vansinnigt bra priser på elgiganten kungens kurva. Är man limiterad till 1 ex per kund? Annars kan man köpa två st rm 750x och 10+ gtx 1050 och få tillbaka sin investering på 2-3 mån genom mining :D.

Guld för den som vill plocka ihop en ny dator fast jag antar att man måste vara där o campa till 04.00 på morgonen för att få de saker man vill ha. Synn man inte bor i sthlm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Helt vansinnigt bra priser på elgiganten kungens kurva. Är man limiterad till 1 ex per kund? Annars kan man köpa två st rm 750x och 10+ gtx 1050 och få tillbaka sin investering på 2-3 mån genom mining :D.

Guld för den som vill plocka ihop en ny dator fast jag antar att man måste vara där o campa till 04.00 på morgonen för att få de saker man vill ha. Synn man inte bor i sthlm.

Förra gången de hade sådana priser så var det rätt lugnt - då sålde de GTX1080 till fyndpris och GTX 1060 6gb för 1990 kronor. Jag åkte dit kanske fem timmar efter öppning, och de hade gott om ex. kvar.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Skrivet av Semjonov:

Hyfsat är väl en underdrift, köp!

Verkar som att den nu är bortplockad som alternativ? Var ju synd!

Verkar ha tillkommit router och soundbar istället..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Satt och lekte lite igår och fick upp den till 4.1GHz stabilt. Följde: https://youtu.be/dW6gBneg3VA?t=241 denna guide! Finns det något mer man kan tweaka för att få upp den lite till? Direkt jag körde 4.2GHz så fick jag blåskärm när Windows laddade!

Snyggt! Skapa gärna en tråd i överklockningsdelen om detta så hjälper fler dig säkert med att kunna få upp en extra GHz!

Skrivet av bsk!:

Ptja, jag gick dit ca två dagar senare senast de hade sådana supererbjudanden och då fanns det gott om saker kvar. Nu gäller det även i två ganska stora butiker och det verkar finnas god tillgång på bl.a. 8700K så det bör inte vara några problem att komma dit lite senare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Köpte en djupare hylla för den inte fick plats, det fungerar bra.
Ljudet är helt ok på den men så extrem är den knappast

Kört den på maxljud med ström (spelar markant lägre utan ström i) utan problem
Vore dock kul att testa med 2 st hehe.

Hahaha oki, Jag kunde inte ha min på skrivbordet, helt omöjligt att kontrollera musen till datorn om den var igång. Ställde den på vardagsrums bordet där den konstant hade ner kontrollerna på golvet -> Ställde den på soff armstödet istället och den får hela soffan att vibrera även vid låga volymer :D.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rokkoko:

Mediamarkt kör nattpriser från 20.00-08.00.
https://www.mediamarkt.se/sv/search.html?query=nattpriser_v07...

Bl.a. Sony WH-1000XM2 trådlösa brusreducerande hörlurar för 2990 kr.

Prisjakt
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4462410

Är det bara för mig det inte syns något, eller blev det inget?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.