Permalänk
Medlem

Corsair RMA fraktbolag?

Hej.

Jag har fått min RMA godkänd gällande min kylare H100i gtx.

Funderar på vilket fraktbolag jag bör välja nu när jag ska skicka denna till Nederländerna? Kollade snabbt via UPS men dem ville ha 465:- 😮

Ni som skickat till Corsair, vad valde ni?

Tack på förhand!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Det är dyrt att skicka till Holland, betalade omkring 400kr när jag skickade min gamla H100 dit.
Kolla med @Corsair Johan om han kan ordna något.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hej.

Jag har fått min RMA godkänd gällande min kylare H100i gtx.

Funderar på vilket fraktbolag jag bör välja nu när jag ska skicka denna till Nederländerna? Kollade snabbt via UPS men dem ville ha 465:- 😮

Ni som skickat till Corsair, vad valde ni?

Tack på förhand!

Som ovan skriver, kolla med Johan först.
Grym support och service.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar.

Jag passade på igår en sista gång koppla in pumpen innan jag packade ner den. Och på något märkligt sätt så hoppade den igång direkt, lät lite illa till en början men blev bättre efter den kört ett tag. Lät som massa luftbubblor i systemet men det försvann och kvar var bara det typiska klickljudet som pumpen brukar ge ifrån sig.

Ska prova att montera den på cpu i helgen och se hur den fungerar så så jag avvaktar med att skicka tillbaka den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av 220volt:

Tack för era svar.

Jag passade på igår en sista gång koppla in pumpen innan jag packade ner den. Och på något märkligt sätt så hoppade den igång direkt, lät lite illa till en början men blev bättre efter den kört ett tag. Lät som massa luftbubblor i systemet men det försvann och kvar var bara det typiska klickljudet som pumpen brukar ge ifrån sig.

Ska prova att montera den på cpu i helgen och se hur den fungerar så så jag avvaktar med att skicka tillbaka den.

Fortsatte kylaren att fungera som den ska?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Fortsatte kylaren att fungera som den ska?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ja den rullade på bra sen. Tror det var pga att moderkortet körde pwm, när jag ändrade till DC och 12v så var allt som innan. Men kylaren är nu såld och jag kör med er nya H115i Pro RGB och är jättenöjd

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av 220volt:

Ja den rullade på bra sen. Tror det var pga att moderkortet körde pwm, när jag ändrade till DC och 12v så var allt som innan. Men kylaren är nu såld och jag kör med er nya H115i Pro RGB och är jättenöjd

Skönt de löste sig och du är nöjd!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan