PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

@hellalives men alltså... 2 kills man? haha var de dem två sista?

Hahaha, japp! Och hade världens flyt på sista. Min kompis dog så jag toksprang och kastade mig in i en liten kur med överdrivet stora fönster så jag var tvungen att ligga ner för att inte synas. Näst sista killen hoppade in genom fönstret, rakt in i mitt sikte och sista killen smög fram och öppnade dörren från sidan men rätt sida så han satt precis i kornet. 😃

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Medlem

Som Solo brukar jag sällan skrapa ihop mer än 5 kills på mina dinners
och oftast är 2-3 st de sista kvar förutom jag då.
Kör oftast stealthmode så långt det går då mitt aim antagligen inte är det bästa på längre avstånd.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Dags att än en gång göra sig till allmänt åtlöje via ett knippe highlightsklipp. Om det mot förmodan hänger någon ninjapyjamas här inne så skicka ett PM om ni behöver en ny "in-game leader".

På återhörande... https://www.youtube.com/watch?v=fp4AWTZZMPE

jag är på om du vill ha nån som är sämre än dig

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Entusiast

Landade vid lägenheterna och kör över en snubbe direkt, cirkeln hamnar över George så jag tänkte att jag blåser dit och lootar där. Får loota 12 bra hus innan jag hittar ett "kortsikte"... cirkeln hamnar uppåt flygplanet så jag sätter mig i bil och åker ditåt, på vägen är det en drop med en AWM och ghillie i... så jag tar den och åker vidare. Plockar en snubbe vid flygplanet som har en AUG och jag har den bästa looten jag någonsin lyckats ha i detta spel. Det enda som fattas om man ska vara petig är level 3-väska.

Avlossar ett skott med AWM mot en snubbe långt bort innan det är dags att röra sig mot nya cirkeln. Slickar kanten... men missar snubben som ligger och gömmer sig bakom en sten som nätt och jämnt är innanför det blåa. Så jävla surt med den där loadouten och totalt avlossat 1 skott med AWM och 0 med augen

Permalänk
Medlem
Permalänk

När man får öppet mål. Han fastnade med motorcykeln i väggen och kunde dessutom inte hoppa av. Själv hade jag en Scar-L med 8x scope.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vi lyckades vinna (4-)squad med totalt en kill häromveckan.

Ala har sina strategier, vissa håller sig undan, lyssnar, är tysta, låter alla döda varandra och pounsar som en galen katt sista sekundrarna när han vet var fienden är! Allt är ok i Pubg, spelets mål är att vinna, men inte alla som spelar har som mål att vinna.

Med den beskrivningen har jag haft matcher där jag verkligen landar centralt, letar bråk, springer, åker bil, gör allt för att hitta någon att skjuta, men får ingen action alls.. Inte ofta, men få games så bara är allt helt öde även om du är mitt i skiten så att säga.

Jag föredrar att landa någonstans där man har möjlighet till hyffsat ok loot, någon hydda i buschen är trist, försöka få skjuta lite folk och komma till hyffsat end-game, och ha lite roliga strider där emellan. Lyckas jag med det är det Ok, går det åt pipan direkt kör man om, dör man nära slutet är det ok med, men mer irriterande om det är en skit sak man dör av. Börjar upskatta Pubg, börjar fungera bättre på Pc, Men det är inte helt där ännu. När det blir helt smooth att spela blir det mer spelande, nu blir det någon gång ibland..

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Skrivet av sleepyoh:

Ala har sina strategier, vissa håller sig undan, lyssnar, är tysta, låter alla döda varandra och pounsar som en galen katt sista sekundrarna när han vet var fienden är! Allt är ok i Pubg, spelets mål är att vinna, men inte alla som spelar har som mål att vinna.

Med den beskrivningen har jag haft matcher där jag verkligen landar centralt, letar bråk, springer, åker bil, gör allt för att hitta någon att skjuta, men får ingen action alls.. Inte ofta, men få games så bara är allt helt öde även om du är mitt i skiten så att säga.

Jag föredrar att landa någonstans där man har möjlighet till hyffsat ok loot, någon hydda i buschen är trist, försöka få skjuta lite folk och komma till hyffsat end-game, och ha lite roliga strider där emellan. Lyckas jag med det är det Ok, går det åt pipan direkt kör man om, dör man nära slutet är det ok med, men mer irriterande om det är en skit sak man dör av. Börjar upskatta Pubg, börjar fungera bättre på Pc, Men det är inte helt där ännu. När det blir helt smooth att spela blir det mer spelande, nu blir det någon gång ibland..

Vår strategi är att landa jävligt offside, så långt ifrån flightpathen som möjligt för att kunna loota i lugn och ro. Så fort vi är nöjda tar vi en bil till cirkelns mitt sen försöker vi hålla mitten på alla nya cirklar. Slutar oftast topp-10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Flera än jag som har microstutter problem efter senaste patchen?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor: En hel del verkar det som.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Flera än jag som har microstutter problem efter senaste patchen?

Samma här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

@Implor: En hel del verkar det som.

Skrivet av REWplayFF:

Samma här...

Jag löste mitt problem. Verkar som Spotify är boven igen (har märkt detta tidigare också).

Det gör en riktigt dänga på PUBG att ha spotify på autostart.

Gjorde lite snabb testning och här är resultatet. Glappet i mitten är när jag tabbar ur och stänger av Spotify.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har varit mycket klagomål på Reddit om stutter, låg fps och liknande efter patch men jag upplevde att spelet flöt på bättre än vanligt. Jag har dock inte spelat sen den mini-patchen som tydligen kom under natten.

Jag undrar bara om nån här vet om det funkar att modda ini-filen än ? Har läst poster där folk har sagt att dom har lyckats modda den men inte fått det beskrivet. Jag är ute efter att fixa till r.Tonemapper.Sharpen för att få bättre skärpa.

Att blueballs dödade reshade (även dom äldre versionerna som funkade förut) totalt igår var för jävla tråkigt. Oskarpt så man blir snurrig i huvudet och jag vägrar köra utan höga inställningar på AA då jaggade kanter inte är för mig. Verkade även som Nvidia Freestyle slutade funka i den senaste drivrutinen som släpptes, dock, så fick jag inte det att funka så bra.

Inställningar jag kör är AA, Textures, PP och View distance på Ultra, resten är på Very low. Screen Scale 110.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

@Implor:
Har inte haft Spotify igång när jag spelat, så tror inte det är boven i mitt fall.

Visa signatur

AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

@Bläjd: Jag ändrade PP till Very Low. Blir mycket enklare att se folk då vissa objekt blir ljusare. Ser ut som skit tills man blir van. Nu tänker jag inte ens på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Behövs ju ingen kill för att vinna om de dör av zonen på slutet

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

@Mikazu: Hade problem med senaste Nvidia också. Gick från 144 fps till 23 fps. Bytte till drivare som släpptes i december och allt funkade fin fint igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Implor:

Spotify är inte boven i mitt fall, för det har jag inte.

Permalänk
Medlem

@Implor: Har nyaste drivrutinen (391.01)

Saken är den att allt fungerade prima innan uppdateringen till PUBG som kom för någon dag sedan.
Spelet flöt fint i +100 fps och märkte inte av något lagg/stuttering. Antar att felet i det här fallet helt enkelt ligger hos BlueHole.
Läst på Discussions på Steam också och det är ju många som har problem efter patchen.

Visa signatur

AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

@Implor: Har nyaste drivrutinen (391.01)

Saken är den att allt fungerade prima innan uppdateringen till PUBG som kom för någon dag sedan.
Spelet flöt fint i +100 fps och märkte inte av något lagg/stuttering. Antar att felet i det här fallet helt enkelt ligger hos BlueHole.
Läst på Discussions på Steam också och det är ju många som har problem efter patchen.

Ok :). Inte testat så mycket idag. Kan fortfarande vara problem fast inte lika illa som tidigare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också mer lagg och microstutter efter senaste patchen, och igår massa rubberbanding.

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Har också mer lagg och microstutter efter senaste patchen, och igår massa rubberbanding.

Samma här!
Fixade precis nytt grafikkort å tänkte detta blir fint men hög FPS men tji fick man, usch

Permalänk

Herregud vilket b företag. Exakt samma som med H1Z1 nu.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Mycket lagg igår. Ibland flera sekunders rubberbanding. Jag har dock inga problem med fps, det är ungefär som innan. Dock är även gamla reshade blockat nu så jag kör med nvidia experience, vilket i sig är lite laggigt och allmänt jävligt. Sen att mitt virusprogram vägrade att släppa igenom pubg efter denna patchen är ju lite konstigt, så jag fick ominstallera och avinstallera en massa skit. Kanske inte pubg's fel.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

@Nightwing: ja jag hoppades verkligen inte att Blueballs skulle bli en Daybreak kopia...återstår att se men dom verkar vara på god väg...en h1z1 uppdatering var ju : Vi fixar 1 sak men pajjar 3 saker samtidigt som funkade innan....

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag har ingen direkt lagg, inge rubber och flyter på bra så det kanske är så att det är annat som spökar så som ovan nämnt spotify eller liknande.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=dc4dIHFXIK8
Perfekt skott runt 13 sekunder som jag på något sätt missade enligt spelet... någon annan som har varit med om det?

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Skrivet av Extraq99:

https://www.youtube.com/watch?v=dc4dIHFXIK8
Perfekt skott runt 13 sekunder som jag på något sätt missade enligt spelet... någon annan som har varit med om det?

Ja, det där händer hela tiden tycker jag.
Har spelat lite mer på NA-servern och där känns det som att det inte sker lika ofta konstigt nog.

Permalänk
Medlem

@hanSSon11: dock första gången det händer för mig. Men det gör inget då vi fortf vann

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul