PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joppe:

Antagligen för att Fortnite har det och dom är väl avundsjuka på Fortnites succee eller något dylikt. IMO så tycker jag att varken emotes eller weaponskins hör hemma i PUBG då jag ser PUBG som ett "seriösare" spel om man jämför med Fortnite

Emotes fanns i H1Z1 också, så knappast något PUBG kopierat från Fortnite.

Emotes i spelet i sig gör inte direkt mycket, men det kan göra montage/klipp betydligt bättre, helt klart ett bra tillägg då det inte påverkar de som inte vill använda dem.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Emotes fanns i H1Z1 också, så knappast något PUBG kopierat från Fortnite.

Emotes i spelet i sig gör inte direkt mycket, men det kan göra montage/klipp betydligt bättre, helt klart ett bra tillägg då det inte påverkar de som inte vill använda dem.

Emotes har sin lilla funktion tycker jag. Alla kör inte alltid med mick pga sovande familjemedlemmar etc. Då går det kommunicera något med dessa larviga gester. Som ovan nämnt, mest en kul grej för piffa upp montage och klipp.

Häromdagen vinkade jag till en lirare i stillastående bil. Han svarade med att köra över mig.

Permalänk
Medlem

En guide från reddit som förklarar lite vad grafikinställningarna gör från very low upp till ultra

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/84tdu6/grap...

edit: jag efterfrågade själv tidigare i tråden vad för drivrutins version man skulle ha för att få Nvidia Freestyle att funka igen.

309.01 broke freestyle, you need to clean install (important) 309.05 to fix it. (jag har dock inte testat själv utan copy paste från samma länkade tråd)

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Skrivet av frong:

Fick också det ett tag. Spelet kraschade dock inte utan varningsrutan kom upp med bad module info osv, den drog jag bara över till andra skärmen och fortsatte lira. Likadant på min polares dator...

ah, det funkar inte för mig har bara en skärm också men verkar som att 1703 är senaste versionen utan problemet, så behöver inte backa hela vägen till 1511 / 1609 !

blir clean install med 1703 så småningom x)

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Medlem

En bunt skandinaviska fans har presenterat kartan "NÖRDHEIM". Känns som 60% ploj, 30% dröm och seriositeten bedömer jag till 10%. Att en och annan bira passerat struparna under deras arbete utesluter jag inte. Eller vad sägs om "KNUGEN NAVAL BASE", "FESKEBYN", "DRÖMHACK" och påskägget med ett black metal band i en träkyrka (övertramp?).

NÖRDHEIM https://www.pubgwintermap.com/nordheim

Permalänk
Medlem

Har försökt att skjuta från en båt men lyckas bara kasta granat.

Går det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Det har gått i alla fall, har inte gjort det på länge men kan inte tänka mig att det är något som patchas bort. Kan vara så att man behöver sikta först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

@Larsp777: Det har gått i alla fall, har inte gjort det på länge men kan inte tänka mig att det är något som patchas bort. Kan vara så att man behöver sikta först.

Ja, problemet är att jag inte kan se vapnet när jag sitter i båten.

Man ser inte granaten heller men kan kasta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Men om du högerklickar/håller in högerklick och "Aim down sights", då borde det fungera?

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Prova trycka på X. Tror inte heller att det går att skjuta från platsen bredvid föraren, däremot funkar det på platserna bakom. Om jag minns rätt, längesen jag åkte båt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

@Larsp777: Men om du högerklickar/håller in högerklick och "Aim down sights", då borde det fungera?

Skrivet av Choffe:

@Larsp777: Prova trycka på X. Tror inte heller att det går att skjuta från platsen bredvid föraren, däremot funkar det på platserna bakom. Om jag minns rätt, längesen jag åkte båt!

Ok, tack!

Ska testa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, tack!

Ska testa!

Har för mig att du bara kan skjuta från platsen längst bak i båten nu för tiden. Plats 6 eller 5 eller vad det nu blir.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
LG UltraGear 45GR95QE 45" OLED - Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Har testat i TPP och man kan skjuta från samtliga platser i båten förutom förarplatsen. Man måste dock på något sätt "sikta in" först. Alltså ADS eller hålla högerklick på standardinställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Har testat i TPP och man kan skjuta från samtliga platser i båten förutom förarplatsen. Man måste dock på något sätt "sikta in" först. Alltså ADS eller hålla högerklick på standardinställningarna.

Ok, tack!

Brukar dock spela FPP men spelar TPP ibland också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Älskar en perfekt placerad nade !

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Dom måste ju fixa 3-hjulingen

Permalänk
Medlem

@hyperbol:

Tycker mig se vissa brister hos den som framför fordonet. Låt oss stanna där ,-) Har också upplevt några tvära kast med kamikaze-moppen. Inte i stil med din flygtur, långt ifrån. Men något är vajsing.

Permalänk
Skrivet av hyperbol:

https://youtu.be/E3Mc4mduo-Q

Hahaha de där har jag aldrig sett... den är sjukt jobbig den där moppen hahaha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperbol:

https://youtu.be/E3Mc4mduo-Q

Har faktiskt varit förskonad från konstiga flippar med sidovagnen, men igår då jäklar blev det en kullerbytta och 360 snurr mitt på asfalten

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Hahaha de där har jag aldrig sett... den är sjukt jobbig den där moppen hahaha

de borde byta ut den mot en fyrhjuling, som jag tyckt väldigt länge.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Ja de vore riktigt trevligt!

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=aX1O_v9Cq7o

Känns som man blottar sig nu! Känner mig inte skitduktig på PUBG, men ibland har man tur och får ett "woohoo" moment! Jag vart iallafall förvånad att jag vann fighten, får be om ursäkt att klippet i princip är oediterat!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Nej nej, trehjulingen fungerar som den ska. Det är en feature, inte en bugg! xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Första gamet och första vinsten. Hade jag roligt? Inte speciellt. Att spela PUBG på en halvslö iPhone 6s med en skärm på under 5” gav en otrolig huvudvärk då man måste fokusera på små saker samt med en framerate under 30.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Testade precis nya eventet på testservern. 8-mannasquad (random), två använde mick frekvent (mig inkluderad). Laget uppsplittrat i två grupper. En i Georgopol och en i Mylta Power efter flygturen. Givetvis blev man förste man i laget att stupa. Nån jävel måste vara sämst...

Permalänk
Medlem

Hur funkar Battle Royal Trainer på Steam? Beter sig vapnena samma som i PUBG? Annars kan det väl lika gärna kvitta? :/

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Asssor:

http://oi67.tinypic.com/25javwj.jpg

Första gamet och första vinsten. Hade jag roligt? Inte speciellt. Att spela PUBG på en halvslö iPhone 6s med en skärm på under 5” gav en otrolig huvudvärk då man måste fokusera på små saker samt med en framerate under 30.

Jag testade squad på min One+3. Flöt på hyfsat men helt klart en del drops i medium.

Vann vi med, dock var vi bara två som körde samsat, det två andra sprang iväg och dog på andra sidan kartan.
Måste dock säga, det är helt klart Pubg på mobilen och inte bara en random klon, ser och känns som pubg, även om det är lite plottrigt. Ser fram emot att köra detta på min Superbook som är på intåg. Även Samsungs dockstation + handkontroll eller mus + tangentbord känns väl som en rätt rolig variant?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag testade squad på min One+3. Flöt på hyfsat men helt klart en del drops i medium.

Vann vi med, dock var vi bara två som körde samsat, det två andra sprang iväg och dog på andra sidan kartan.
Måste dock säga, det är helt klart Pubg på mobilen och inte bara en random klon, ser och känns som pubg, även om det är lite plottrigt. Ser fram emot att köra detta på min Superbook som är på intåg. Även Samsungs dockstation + handkontroll eller mus + tangentbord känns väl som en rätt rolig variant?

Testade igår med, dödade 4st, men hoppade ur... för tyckte styrningen va meh... sköt extra skott flera ggr med, kom ju åt avtryckarknappen på höger sida när jag skulle vända mig hur många ggr som helst, hähä
Går det spela med HK på nåt sätt?? Har Samsung Galaxy s7.

Permalänk

Angående den mobila varianten så möter man tydligen bottar när man spelar, så många (även jag) vinner sina första matcher. Ju mer man spelar, desto fler riktiga motståndare blir det, och mindre bots.
https://www.vg247.com/2018/03/21/pubg-mobile-bots/

Handkontroll finns det tydligen inte officiellt stöd för ännu.

Jag måste dock säga att spelet var över förväntan, för att vara touch

Permalänk
Medlem

Ny highlights, denna gång med full game

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz