PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om det nya i updaten då? Att dom fokuserar på emotes, achivements och diverse annat lall istället för buggfixes

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Tyckte det flöt på bättre och hade högre FPS än igår iaf...

Permalänk

Någon mer än jag som har väldigt hög CPU usage i detta spel och kommit på något som fixar det? Ligger oftast mellan 80-95%.
Har en i5 6600k samt ett Asus strix GTX1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hanSSon11:
Har du väldigt låga grafikinställningar så kan det ibland belasta CPUn hårt när GPUn borde belastas. Annars vet jag dessvärre inte vad det kan vara.

Permalänk
Skrivet av hax1:

@hanSSon11:
Har du väldigt låga grafikinställningar så kan det ibland belasta CPUn hårt när GPUn borde belastas. Annars vet jag dessvärre inte vad det kan vara.

Jo kör låga inställningar för högre fps men processorn köttar ändå på där uppe om jag höjer grafikinställningarna tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått problem med att spelat kraschar när det håller på att starta upp? Började i och med den senaste patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Vad tycker ni om det nya i updaten då? Att dom fokuserar på emotes, achivements och diverse annat lall istället för buggfixes

Funkar väl som på dom flesta företag. Stannar "bandet" glor många på teknikern innan det börjar rulla igen. För den skull hindrar det inte tex ekonomi eller marknadsföringsavdelningen att jobba vidare med sitt.
En grafiker eller designer knackar inte kod och tvärtom. Det är min amatörmässiga tes iallafall. Sen hur dom använder sina resurser är en annan fråga. Men visst borde optimeringar och buggfixar prioriteras.

Permalänk
Sötast
Skrivet av REWplayFF:

Funkar väl som på dom flesta företag. Stannar "bandet" glor många på teknikern innan det börjar rulla igen. För den skull hindrar det inte tex ekonomi eller marknadsföringsavdelningen att jobba vidare med sitt.
En grafiker eller designer knackar inte kod och tvärtom. Det är min amatörmässiga tes iallafall. Sen hur dom använder sina resurser är en annan fråga. Men visst borde optimeringar och buggfixar prioriteras.

Jo, men så är det.

Man har såklart många anställda och man arbetar på olika projekt/delar mot ett gemensamt mål.

Sen känner jag även själv av frustrationen, man såg att buggfixar,optimeringar osv låg på typ 8 plats i roadmap och då blir man lite sne och säger högt "Yay, emotes, medans 25% av mina skott försvinner oförklarligt"

Permalänk
Medlem

2:58 in i videon händer något otroligt roligt. Ett fantastiskt klipp i mina ögon. https://www.youtube.com/watch?v=C_fFo2pf2cg

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan starta spelet efter senaste patchen? Vägrar starta och har aldrig haft problem förut...

Finns det något sätt att ladda om den senaste om något gått fel där?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Har du läst patchnotes? Den här uppdateringen innehåller mycket mer buggfixar än tidigare. Personligen skiter jag i emotes och sånt lull och önskar bara att de kunde fixa så att folk dör när man skjuter dom men de HAR ju faktiskt gjort en stor andel förbättringar. Återstår att se om de gör nån skillnad bara.

Patchnotes:

Changes:

Client optimization -

Improved real-time response by reducing input lag.
Mitigated the frame drop issue caused by the map loading process.
Reduced burden on GPU by optimizing buildings in Erangel.
Optimized the beginning and the end of effects.
Optimized vehicle physics when driving under a certain speed.

Server optimization -

Optimized server network performance.
Optimized vehicle physics when driving under a certain speed.

World -

Made holes in the ceiling and floor of some high buildings, so that it is easier to move between different levels, to improve the gameplay experience on Miramar.

UX/UI -

Redesigned the 9 vehicle status icons to work better with 4K resolution.
Replaced the red cross icon with a red tire icon for a broken tire.

Gameplay -

Added 37 achievements on Steam.
Added emote system.
12 default emotes will be provided now, and more emotes will be added in the future.
While holding the emote menu key (default is ~), emote can be activated by left-clicking the emote or hot key of emote you want to use.
Fixed the blue blood effect being more visible than the red blood effect when player gets shot.
Added material for crops, rubber, cloth, paper and cactus.
When shooting or attacking with a melee weapon, the right effect for each material will be displayed.
Changed the gun scope view to be more realistic.
Expanded the field of view through the scope.
Added a parallax effect when moving weapons fast.
Added color, vignetting (darker edges), chromatic aberration (color difference caused by light refraction) and distortion effect on the edge of scopes.

Lobby -

Added PUBG friends list.
Up to 50 people can be added as PUBG friends
Players with PUBG accounts can search and add friends freely regardless of the platform they are using (including Steam, Mail.ru and DMM).
Friend list is a one-way follower concept, not a mutual acceptance between players.
PUBG friends list is independent of the Steam friends list. You don't have to be friends on Steam to be friends in PUBG.
Up to 30 players you were recently in a team with will be shown on RECENT.
Added main menu voice chat.
You can chat with the players in your team while still in the main menu.
When using the voice chat, a speaker icon will be displayed on the right of the player's name.

Sound -

Added a hit sound effect for crops, rubber, cloth, paper and cactus material.

Misc -

Flare gun, at the moment only available in Custom Games.

Bug Fixes -

Fixed a square-shaped border on the sea that could be seen when flying in the airplane.
Fixed an issue where a player could die instantly when vaulting and climbing.
Improved problems where characters would get stuck or die during vaulting, and be able to look through walls.
Fixed some incorrect UI and in-game text.
Improved problematic character animation where the character would move abnormally if multiple actions were performed in sequence.
Fixed abnormal appearance of some clothes, such as costumes overlapping or missing.
Adjusted the locations of items that would spawn in places that players cannot reach.
Fixed an issue where the mouse sensitivity option could not be set to 59.
Fixed an issue that allowed a character to crawl quickly through a certain combination of controls.
Fixed the issue of overlapping footstep sounds in FPP mode.
Improved an issue where three-wheeled motorbikes would suddenly flip whenever the server performance deteriorated.
Fixed an issue where a player would have a slower falling speed when switching seats on a three-wheeled motorcycle mid-air.
Fixed an issue where underwater bullet penetration effect was not being applied sometimes.
Fixed an issue where a player was unable to cancel fueling up a vehicle, even though cancel was clicked.
Fixed an issue where throwables that had already exploded mid-air would still make a popping sounds on the ground.
Fixed an issue where sometimes a downed player was able to drive a vehicle.
Fixed an issue where after reconnecting a vehicle was intermittently invisible or the character and camera were misaligned.
Fixed an issue where the character of a player with a new account would not show up in the main menu when forming a team.
Fixed an issue where the shadow of a character was too sharp regardless of the distance.
Fixed an issue where when jumping out of the airplane, the character fell to a fixed position, no matter the flying direction.
Fixed an issue where when player tried to ADS with scope attached weapon, some of the scope exterior parts were shown late.
Fixed an issue where the adjusted zoom level in 8x scope reset after swapping to your other weapon(s).
Fixed an issue where the item quantity adjustment popup window displays automatically when picking up/discarding items from the Inventory screen.
Fixed an issue where sometimes the lung capacity gauge was not in sync between being in the water and out of water.

Dold text
Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Så jävla sköna uppdateringar.

2x Scopet blev nyss grymt nice

Ljuden i bakgrunden blev_mycket_ lägre, fan vad tyst och skönt allt är!

Permalänk

@Rekl3M: Nu är det fan brukbart! Bästa ändringen på länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Så jävla sköna uppdateringar.

2x Scopet blev nyss grymt nice

Ljuden i bakgrunden blev_mycket_ lägre, fan vad tyst och skönt allt är!

Kan bara hålla med ! Inget jävla vinande o tyst visslande hela tiden... Grymt skönt !
Sen känns det nästa som man hör fiender bättre på längre avstånd.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

@griid: testa att gå in på ditt spelbibliotek i Steam. Högerklicka på PUBG och ta på egenskaper. Välj fliken: Lokala filer. Tryck på: Verifiera integriteten hos spelfiler. Detta kan ev. funka

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Hur har ni AA inställt?
Tycker när det är på, blir det lite för suddigt, och har jag very low, tycker jag att jag kan se mer detaljer på långt håll, men "jaggies" kan störa, då jag tycker jag ser rörelser ibland, fast det inte är det... iofs bara testat very low och ultra...

Permalänk
Medlem

När man lirar squad om man är ensam, möter man då lag som alla är helt random? Eller kan man möte personer som var i team innan och som kanske sitter på TS/discourd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D3str0yer:

När man lirar squad om man är ensam, möter man då lag som alla är helt random? Eller kan man möte personer som var i team innan och som kanske sitter på TS/discourd?

Spelet bryr sig inte ifall du spelar själv eller med andra. Du kan möta 4 premates på Discord utan problem.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag gillar den senaste uppdateringen, mesta dels siktena tycker jag är mer behagligare. Gillar verkligen hur dom fixat 2x men dessa emotes tycker jag kännes på något sätt onödigt, när skulle man använda dom egentligen eller är det bara för att göra spelet roligare?
tycker dom ska fixa så man kan välja bana är less på att få spela Miramar 8 gånger i rad och 1 gång Erangel... någon som här som vet om bluehole kommer göra det möjligt?

Visa signatur

B650 gaming plus, Ryzen 7 7800X3d + Corsair h100, 2x16 5200 mhz DDR5, Samsung 980 pro 2 tb, Corsair RM850X

Permalänk
Medlem

Måste också medge att uppdateringen är lyckad. Klart bättre flyt och nu har jag även smetat på lite skärpa och annat via freestyle med gott resultat. Just skärpa mår ögonen inte dåligt av i speciellt pubg.

Permalänk
Sötast

Sjukt bra uppdatering so far! Gillar de nya scopen och 2X är tom brukbart nu!

Har sjukt stabil fps nu, ligger mellan 90-120 fps i 2560x1440 på ett 1070.

Lite tråkigt dock när man inser en av anledningarna till att fps är mkt mer stabil nu, 90% av alla träd renderas nu i 2D istället för 3D. Verkar renderas in i 3D först vid 50m eller något sådant, gör sniping på avstånd något mer efterblivet i min mening.

Men i övrigt så lätt 9/10 kottar denna uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

@griid: testa att gå in på ditt spelbibliotek i Steam. Högerklicka på PUBG och ta på egenskaper. Välj fliken: Lokala filer. Tryck på: Verifiera integriteten hos spelfiler. Detta kan ev. funka

Ingenting fungerade... avinstallation och en nyinstallation löste problemet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur har ni AA inställt?
Tycker när det är på, blir det lite för suddigt, och har jag very low, tycker jag att jag kan se mer detaljer på långt håll, men "jaggies" kan störa, då jag tycker jag ser rörelser ibland, fast det inte är det... iofs bara testat very low och ultra...

Jag kör ultra för jag pallar inte kanterna som flimrar. Jag kör dock reshade för att få lite bättre skärpa. Undrar bara hur länge det kommer funka. 3.0.8 versionen funkar ju än iaf

Förresten vilken är den senaste versionen av nvidia drivrutiner som hade freestyle ? Blockar dom reshade igen får jag nog fixa nåt annat för lite skärpa.

Har inte kört på några dagar och tyckte det flöt på väldigt bra idag. Vet inte om fpsen var högre men det kändes som ett "gött flyt" när man spela.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur har ni AA inställt?

Har också på very low, det gör allt "skarpt"... men visst fräter det i ögonen ibland.

Permalänk

Idag vann jag min första "Cicken Dinner"

Permalänk
Medlem

@VitThunder:
Grattis !

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

fan, uppdaterade mitt windows 10 till senaste versionen och får nu random "bad module info" kraschar i både pubg och fortnite (samma spelmotor osv) efter att ha googlat problemet och testat alla förslag får jag konstatera att problemet kvarstår och att win10 uppdateringen är boven i dramat,

möjligtvis kommer kraschen mindre frekvent efter lite pillande med "disable fullscreen optimisations" på launcher/game och andra tips via google, men hur som helst, jag antar att den enda permanenta lösningen är att installera om windows10 till en pre-anniversary update build? har v1511 på en usbsticka här någonstans men det suger rätt hårt att behöva köra en äldre, osäkrare etc build av Windows bara pga det här...

någon som fått bort bad module info krascharna helt och hållet med senaste win10 versionen? hur? tack på förhand xD

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_1986:

fan, uppdaterade mitt windows 10 till senaste versionen och får nu random "bad module info" kraschar i både pubg och fortnite (samma spelmotor osv) efter att ha googlat problemet och testat alla förslag får jag konstatera att problemet kvarstår och att win10 uppdateringen är boven i dramat,

möjligtvis kommer kraschen mindre frekvent efter lite pillande med "disable fullscreen optimisations" på launcher/game och andra tips via google, men hur som helst, jag antar att den enda permanenta lösningen är att installera om windows10 till en pre-anniversary update build? har v1511 på en usbsticka här någonstans men det suger rätt hårt att behöva köra en äldre, osäkrare etc build av Windows bara pga det här...

någon som fått bort bad module info krascharna helt och hållet med senaste win10 versionen? hur? tack på förhand xD

Fick också det ett tag. Spelet kraschade dock inte utan varningsrutan kom upp med bad module info osv, den drog jag bara över till andra skärmen och fortsatte lira. Likadant på min polares dator...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

men dessa emotes tycker jag kännes på något sätt onödigt, när skulle man använda dom egentligen eller är det bara för att göra spelet roligare?

Antagligen för att Fortnite har det och dom är väl avundsjuka på Fortnites succee eller något dylikt. IMO så tycker jag att varken emotes eller weaponskins hör hemma i PUBG då jag ser PUBG som ett "seriösare" spel om man jämför med Fortnite

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Jag och polaren tog vår första WWCD i Duo FPP igårkväll, hurra för oss

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS