Hur byta från högtalare till USB-hörlurar utan kontrollpanelen?

Permalänk

Hur byta från högtalare till USB-hörlurar utan kontrollpanelen?

Hej,

Jag har ett par trådlösa Logitech-hörlurar vars sändare är kopplad med USB till datorn. Hur kan jag göra så att ljudet går genom hörlurarna när jag sätter på dem utan att jag behöver gå in på "Playback devices" och ändra default? Alternativt hade jag kunnat ha att båda är på hela tiden och att jag stänger av högtalarna respektive hörlurarna när jag vill att bara den andra källan ska ljuda.

Tack på förhand för den som har en logisk lösning på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kioskvältaren:

Hej,

Jag har ett par trådlösa Logitech-hörlurar vars sändare är kopplad med USB till datorn. Hur kan jag göra så att ljudet går genom hörlurarna när jag sätter på dem utan att jag behöver gå in på "Playback devices" och ändra default? Alternativt hade jag kunnat ha att båda är på hela tiden och att jag stänger av högtalarna respektive hörlurarna när jag vill att bara den andra källan ska ljuda.

Tack på förhand för den som har en logisk lösning på detta.

Audioswitcher borde lösa dina problem (https://audioswit.ch/er).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett program som heter Soundswitch för att snabbt byta mellan ljudenheter.
Trycker Alt+End (min preferens) för att växla mellan högtalare och hörlurar.

Jag kör med en äldre version som inte verkar vara tillgänglig längre, men jag misstänker att en nyare fungerar minst lika bra.
https://github.com/Belphemur/SoundSwitch

Permalänk
Medlem

Jag kör ett litet program som heter NirCmd. Byta default device för ljudet (setdefaultsounddevice) är bara en av alla funktioner:
http://nircmd.nirsoft.net/

Jag har gjort två extra knappar nere till höger i en custom toolbar, en för att aktivera högtalare och stänga headset, en för att aktivera headset och stänga högtalare.
Skulle väl kunnat vara en enda knapp som fungerade som en switch istället, men man vill helst inte chansa att det blev hörlurarna man satte igång mitt i natten när barnen sover.

Permalänk
Medlem

@Kioskvältaren: tja du behöver ju inte gå hela den vägen, du kan ju bara klicka på högtalaren nere i höger hörn och välja enhet.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@Kioskvältaren: tja du behöver ju inte gå hela den vägen, du kan ju bara klicka på högtalaren nere i höger hörn och välja enhet.

sant, men det är ändå alldeles för många klick och scrollande ner i en lista för att göra en så enkel handling. Klart TS ska skripta!

Permalänk
Inaktiv

**Tråd flyttad -> Ljud /mod **

Permalänk
Medlem

Mina högtalare är kopplade till det interna ljudkortet på moderkortet, den är satt som default device. När jag kopplar in mitt headset via usb, ett Hyper X Cloud II så flyttas ljudet automatiskt över till det så jag behöver inte göra nåt alls. Jag kör Win 7.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk

Tack för alla bra svar, ska prova med fram och se vilket som blir mest bekvämt. Någon som vet hur man gör så att båda källorna spelar upp ljudet samtidigt? På så vis kan jag använda de fysiska knapparna på varje enhet för att byta istället.