Reparerad Samsung TV fortfarande trasig men anses som fungerande av Samsung.

Permalänk
Medlem

Reparerad Samsung TV fortfarande trasig men anses som fungerande av Samsung.

Hej!
Jag har fått problem med min Samsung 65JU7505 som jag köpte på black friday (29/11) 2015.

I januari i år började den blinka i överkant likt ett stroboskop som ses på videon nedan, detta pågick i några minuter för att sedan försvinna eller så stannade överdelen av panelen med högre ljusstyrka än resterande. Sen tog det ett tag innan det började igen.

https://www.youtube.com/watch?v=Spc4ePYBuDM

När den gick sönder uppstod även clouding.

När tvn var ny:

När den gick sönder:

Jag kontaktade Samsung som då gjorde ett hembesök där de bytte nätdelen i tv'n varpå den verkade fungera till en början. Dock började den blinka igen efter något dygn fast den gjorde det mer sällan än innan nätdelen var bytt.
Samsungteknikern kom på ett återbesök och då bytte de hela panelen, allt verkade vara frid och fröjd tills mörkret inföll på kvällen och jag fick se cloudingen på den nya panelen.

Den är hemsk, likaså finns det flera streck av banding och det är jobbigt o titta på den, inte nog med det så blixtrar tv'n till i scenbyten, först trodde jag det var inbillning tills jag frågade min flickvän och hon svarade tillbaka att hon också såg det men trodde det var för hon kollade på mobilen samtidigt.

exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=al8_PKpvhTM

Spolar man tillbaka händer det 9/10 gånger igen på samma ställe och det beror inte på materialet för jag har provat det både på telefonen och datorskärmen utan att det blinkar. Blinkningarna sker på netflix (tv appen), Playstation 4 och vanlig tv-box. Ibland blinkar det inte alls på ett helt avsnitt och ibland kan det blinka 20+ gånger på en timme. Alla blinkningar är inte lika starka som det i klippet men de syns väl.

Jag kontaktade då Samsung igen varpå de skickar en annan Samsungtekniker hem till mig som redan lät negativ i telefon när vi bokade tid. Han kommer in och jag visar han alla felen som jag hittat, visar 3 olika klipp där det blixtrar och visar han även klippet på datorskärmen så han ska se att det inte ska blinka där. Jag spelar även upp ett mörkt avsnitt från Stranger Things där man ser cloudingen klart och tydligt. Jag påpekar att jag är trött på TV'n och säger att det har gått två lagningsförsök och nu vill jag inte ha den längre, men får då tillbaka att de endast är inne på första lagningsförsöket för jag "provkör" ju bara tv'n emellan besöken.

Han påpekar då att sånt här "minimalt ljusinsläpp" är vad man kan förvänta sig av en LCD tv, man får helt enkelt leva med lite clouding och banding det är sånt som uppkommer i den här tekniken. Jag frågar då om blinkningarna men får ett diffust svar att han inte vet vad det beror på och vad man gör åt det, men han ska kolla på firman så att det är rätt koder i TV'n för när man byter panel kan man behöva byta koder. Innan han åker säger han att det finns något som heter Samsung VOC (Voice of Customer) som jag kan ringa om jag känner mig missnöjd, tyvärr får han aldrig något telefonnummer dit som han kan ge mig utan man får ringa supporten och bli kopplad.

Han återkommer på telefon efter 30 minuter och säger att koderna inte behöver bytas för det är en likadan panel som sitter i nu som det satt i innan, och ber mig att ringa till Samsung VOC. Han ska även maila Samsung och berätta vad han sett på plats.

Jag ringer då till Samsungs support och presenterar mig och ber killen att koppla mig till Samsung VOC varpå jag får svaret
- "Varför det?"
- Jo för att min tv är trasig och teknikern som var här bad mig att ringa dit.
- "Nej dit kan man inte ringa, du vet clouding och banding är sånt som finns i det här tekniken och det får man leva med"
- Ja men teknikern bad mig att ringa till Samsung VOC
- "Nej det får han inte göra, dit kan man inte ringa"
- Men han brukade ju rekommendera missnöjda kunder att ringa dit?
- "Nej det får teknikern aldrig göra, då har han gjort fel"
- Jaha fast nu blinkar ju min tv också det är inte bara clouding
- "Jaha.. häng kvar ska jag prata med Samsung VOC" ... "Nu har jag pratat med dem och de kan tyvärr inget göra för dig då de inte har hand om den tekniska biten"
- Okej men kan jag få prata med dem?
- "Nej det får du inte, du får ringa tillbaka till Samsungteknikern och be han komma och titta på tv'n igen"

Sen avslutades jag samtalet för det var lönlöst och ringde upp den lokala Samsungteknikern för och be om råd var jag skulle ta vägen, han var dock inte på plats utan en kollega till honom svarar som letar upp Samsungs mail till dem och läser upp det för mig där det står att de inte gör något åt ljusinsläpp & banding och de tycker att det inte är något problem på min tv, teknikern ska även hänvisa mig till Samsung VOC om jag fortfarande är missnöjd.

Jag ringer då ett nummer till Samsungs huvudkontor där jag får prata med en tjej som tar tag i ärendet och ska återkomma nästa vecka.

Nästkommande vecka får jag ett samtal från Samsungs support och de anser inte att det är något fel på min tv, det jag kan prova är att först låta dem hård-återställa tv'n från deras datorer samt att jag kan försiktigt putsa med en microfiberduk på tvn för att få bort cloudingen. Hård-återställningen hjälpte inte alls, och putsningen med duken gjorde ju något i alla fall men inte så att det blev mycket bättre.

Nu sitter jag här och funderar på vad nästa steg är, vad kan man ta sig till?
Samsung supporten skulle skicka mig högre upp om jag inte var nöjd men det känns som att jag får samma svar hela tiden att den "minimala" clouding jag har är sånt som ingår i tekniken, och det är ingen som ens försöker nämna mina blinkningar.

Tar tacksamt emot hjälp om någon varit i liknande sits!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Clouding och banding får du leva med. Det är sant att tekniken är så.
Blinkningarna verkar ju vara mer mjukvara, hur har du allt inställt? Stängt av alla bildförbättringar osv?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Clouding och banding får du leva med. Det är sant att tekniken är så.
Blinkningarna verkar ju vara mer mjukvara, hur har du allt inställt? Stängt av alla bildförbättringar osv?

Ja det känns bara som en riktig bajsmacka och få en ny panel som ser ut som helvete, jag tyckte den första hade mycket clouding. Jag har stängt av det mesta i bildförbättring, kör rtings inställningar för denna tv och har samma inställningar som innan panelbytet och då blixtrade inte tv'n.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@CusmaR: Hjälper ju inte dej med din TV. Men jag lämnade in en färglaser skrivare (Samsung) för fem år sedan, på garanti för den helt enkelt inte skrev ut någonting. När jag hämtade den, fick jag betala 1500 för felsökning, då de inte kunde hitta nått fel.
Kopplade in skrivaren hemma och sedan dess har den fungerat. Sedan dess har jag hållit mej undan från Samsung produkter.
Skrivaren är det enda i huset det står Samsung på idag.

(Någonting hittade och fixa de de ju, men om man nekar, så kan man ta 1500 för felsök. Det är inte Samsung som lagar, det är ett svenskt företag. Men eftersom alla Samsung produkter skickas dit, köper jag inga längre.)

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Clouding har ju en tendens att framträda när man har för hög ljussyrka. I princip har man ett kontrastratio att förhålla sig till, drar du upp ljusstyrkan så drar du förr eller senare upp de svarta nivåerna och ser då bakgrundsbelysingen som oftast inte är helt jämn. Man får helt enkelt välja mellan att ha mycket ljusa partier eller vettig svärta. Testa att dra ner ljusnivån ett antal snäpp så kommer cloudingen troligen att minska ordentligt.

Det ser också ut som att bliderna är exponerade olika, om kringbelysningen är densamma så innebär mörkare bakgrund en kortare exponering vilket också gör att cloudingen inte ser lika illa ut som när kameran exponerat längre vilket då ger ljusare bakgrund och även mer tydlig clouding. Bilder där man inte har exakt samma exponeringsinställningar (och ljusinställning på TV:n) är tyvärr inget som går att jämföra när det gäller bakgrundsbelysning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turbonisse:

@CusmaR: Hjälper ju inte dej med din TV. Men jag lämnade in en färglaser skrivare (Samsung) för fem år sedan, på garanti för den helt enkelt inte skrev ut någonting. När jag hämtade den, fick jag betala 1500 för felsökning, då de inte kunde hitta nått fel.
Kopplade in skrivaren hemma och sedan dess har den fungerat. Sedan dess har jag hållit mej undan från Samsung produkter.
Skrivaren är det enda i huset det står Samsung på idag.

(Någonting hittade och fixa de de ju, men om man nekar, så kan man ta 1500 för felsök. Det är inte Samsung som lagar, det är ett svenskt företag. Men eftersom alla Samsung produkter skickas dit, köper jag inga längre.)

Har samma erfarenhet fast med en skärm. Dom vägrade ta emot skärmen hos Ricoh som då är Samsungs reperatörer, trots att samsung hänvisat mig dit. Slutade med att jag slängde skärmen. Håller mig undan Samsung i den mängd det går, tyvärr blev det en Samsung TV förra året - har iaf fungerat bra för mig än så länge..

Permalänk
Medlem

En sak som tål att tänkas på, det ser alltid mycket mycket värre ut på bild, än hur det ser ut och upplevs i verkligheten vid sådana här "fel".

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Därför jag köpte en LG TV. Bättre kvalitét och kundsupport än Samsung.

Permalänk
Rekordmedlem

Du verkar bara ha försökt få den reparerad via garantin eftersom du hela tiden nämner Samsung men har du reklamerat tv till butriken du köpte den från ? Om inte så bör du göra det för det är den vägen du kan använda reklamationsrätten enligt konsumentköplagen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Clouding har ju en tendens att framträda när man har för hög ljussyrka. I princip har man ett kontrastratio att förhålla sig till, drar du upp ljusstyrkan så drar du förr eller senare upp de svarta nivåerna och ser då bakgrundsbelysingen som oftast inte är helt jämn. Man får helt enkelt välja mellan att ha mycket ljusa partier eller vettig svärta. Testa att dra ner ljusnivån ett antal snäpp så kommer cloudingen troligen att minska ordentligt.

Det ser också ut som att bliderna är exponerade olika, om kringbelysningen är densamma så innebär mörkare bakgrund en kortare exponering vilket också gör att cloudingen inte ser lika illa ut som när kameran exponerat längre vilket då ger ljusare bakgrund och även mer tydlig clouding. Bilder där man inte har exakt samma exponeringsinställningar (och ljusinställning på TV:n) är tyvärr inget som går att jämföra när det gäller bakgrundsbelysning.

Nej jag är väl medveten om att man inte kan se den "verkliga" styrkan av cloudingen på bild, alla bilder är tagna vid olika tillfällen vid olika tider på dygnet och olika kringbelysning. Men man ser ju klart o tydligt var cloudingen befinner sig och hur mycket den strålar ut.

Jag kör tv'n på ljusstyrka 4 (av 20, även så på bilderna fast det spelar ju ingen roll pga exponering) och så fort filmen eller serien hamnar i natten eller vart det än är mörkt så syns det jätteväl om jag inte har fullt flås i alla lampor runtomkring. Värst är Netflix när min TV har stöd för HDR och den pumpar på 20 i ljusstyrka (verkar inte gå o ändra förutom manuellt varje gång det blir HDR material).... här är det molnens krig och inte stjärnornas krig.

Skrivet av cider123:

Har samma erfarenhet fast med en skärm. Dom vägrade ta emot skärmen hos Ricoh som då är Samsungs reperatörer, trots att samsung hänvisat mig dit. Slutade med att jag slängde skärmen. Håller mig undan Samsung i den mängd det går, tyvärr blev det en Samsung TV förra året - har iaf fungerat bra för mig än så länge..

Ja det känns lite som att jag kan slänga den här TV'n också, riktigt tråkigt när man spyr i mun varje gång man tittar på en mörk film/serie.

Skrivet av muSashi:

En sak som tål att tänkas på, det ser alltid mycket mycket värre ut på bild, än hur det ser ut och upplevs i verkligheten vid sådana här "fel".

Ja bilderna är missvisande i ljusstyrkan på cloudingen, men vart det tänds upp i mörka scener och det blir "molnigt" syns ju väldigt väl på bilderna. Resident Evil 7 i HDR på PS4'an var fantastiskt molnigt.

Skrivet av Melinho2895:

Därför jag köpte en LG TV. Bättre kvalitét och kundsupport än Samsung.

Ja hade inte OLED'en kostat nästan 3 gånger så mycket vid mitt köptillfälle så...

Skrivet av mrqaffe:

Du verkar bara ha försökt få den reparerad via garantin eftersom du hela tiden nämner Samsung men har du reklamerat tv till butriken du köpte den från ? Om inte så bör du göra det för det är den vägen du kan använda reklamationsrätten enligt konsumentköplagen.

Förklara gärna mer.
Jag köpte TV'n på Siba (som nu är Net on Net) Reklamerade TV'n dit (då garantin har gått ut men reklamationstiden finns kvar) och när jag frågade killen på min lokala butik så rekommendera han mig att kontakta min lokala reparatör då de ändå skickade TV'n dit plus att jag hade hemservice på min tv.

Sen fick jag kontakta Samsung för att de skulle kunna boka ett hembesök och på den vägen var det. Sen har jag helt glömt av Net on Net.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vore intressant att få @Laxpudding input i den här tråden, om det är någon som har koll så är det han!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vore intressant att få @Laxpudding input i den här tråden, om det är någon som har koll så är det han!

Ja jag tar gärna all input jag kan få, första gången för mig med reklamation, krångel, och att det känns som allt man kan göra är o gilla läget. Känns tungt o ha betalat 15,990kr för TV'n i November -15 och nu sitter man här och önskar att man hade råd o köpa en annan.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Ja jag tar gärna all input jag kan få, första gången för mig med reklamation, krångel, och att det känns som allt man kan göra är o gilla läget. Känns tungt o ha betalat 15,990kr för TV'n i November -15 och nu sitter man här och önskar att man hade råd o köpa en annan.

Till nästa gång rekommenderar jag dig att köpa en TV på distans, och utnyttja din ångerrätt inom 2 veckor om du inte är nöjd.
Finns vissa butiker som erbjuder längre ångerrätt, vet att t ex Komplett iallafall har erbjudit upp till 1 månads ångerrätt efter köp.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CusmaR:

Nej jag är väl medveten om att man inte kan se den "verkliga" styrkan av cloudingen på bild, alla bilder är tagna vid olika tillfällen vid olika tider på dygnet och olika kringbelysning. Men man ser ju klart o tydligt var cloudingen befinner sig och hur mycket den strålar ut.

Jag kör tv'n på ljusstyrka 4 (av 20, även så på bilderna fast det spelar ju ingen roll pga exponering) och så fort filmen eller serien hamnar i natten eller vart det än är mörkt så syns det jätteväl om jag inte har fullt flås i alla lampor runtomkring. Värst är Netflix när min TV har stöd för HDR och den pumpar på 20 i ljusstyrka (verkar inte gå o ändra förutom manuellt varje gång det blir HDR material).... här är det molnens krig och inte stjärnornas krig.

Ja det känns lite som att jag kan slänga den här TV'n också, riktigt tråkigt när man spyr i mun varje gång man tittar på en mörk film/serie.

Ja bilderna är missvisande i ljusstyrkan på cloudingen, men vart det tänds upp i mörka scener och det blir "molnigt" syns ju väldigt väl på bilderna. Resident Evil 7 i HDR på PS4'an var fantastiskt molnigt.

Ja hade inte OLED'en kostat nästan 3 gånger så mycket vid mitt köptillfälle så...

Förklara gärna mer.
Jag köpte TV'n på Siba (som nu är Net on Net) Reklamerade TV'n dit (då garantin har gått ut men reklamationstiden finns kvar) och när jag frågade killen på min lokala butik så rekommendera han mig att kontakta min lokala reparatör då de ändå skickade TV'n dit plus att jag hade hemservice på min tv.

Sen fick jag kontakta Samsung för att de skulle kunna boka ett hembesök och på den vägen var det. Sen har jag helt glömt av Net on Net.

Reklamation sköts via butiken du köpt tvn av då det är de du har ett avtal med, de kan hänvisa till andra men enligt lagen så är det säljaren som ska hantera reklamationen om du inte vill annat, garantivillkor som ger sämre rättigheter än lagen är ogiltiga eftersom lagen är tvingande. Det verkar däremot som du vill/accepterar att det sköts på annat sätt men det är lagligt sett alltid säljaren som ska hantera reklamationer.
http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-for...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag väldigt bra erfarenhet av Samsung support. Dock blev den först bra när jag lyckades komma i kontakt med VOC. Hade stora problem med Ljudsystem och TV som tog nästan ett halvt år att lösa, var någon extremt obskyr bugg jag råkade ut för, det hela slutade i att jag fick en rejäl kompensation från Samsung.

Jag skulle rekommendera att du gör fler försök att få tag på VOC. De verkar jobba specifikt med de fall som inte är enkelt lösta. Jag kanske kan leta fram en mailadress eller nummer till dem från mina tidigare kontakter, men de blir kanske inte så glada om du kontaktar dem utan att gå "rätt" väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Personligen har jag väldigt bra erfarenhet av Samsung support. Dock blev den först bra när jag lyckades komma i kontakt med VOC. Hade stora problem med Ljudsystem och TV som tog nästan ett halvt år att lösa, var någon extremt obskyr bugg jag råkade ut för, det hela slutade i att jag fick en rejäl kompensation från Samsung.

Jag skulle rekommendera att du gör fler försök att få tag på VOC. De verkar jobba specifikt med de fall som inte är enkelt lösta. Jag kanske kan leta fram en mailadress eller nummer till dem från mina tidigare kontakter, men de blir kanske inte så glada om du kontaktar dem utan att gå "rätt" väg.

Ja det låter ju lovande att man kan få komma fram till dem hehe, ska försöka till veckan igen.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappi:

Personligen har jag väldigt bra erfarenhet av Samsung support. Dock blev den först bra när jag lyckades komma i kontakt med VOC. Hade stora problem med Ljudsystem och TV som tog nästan ett halvt år att lösa, var någon extremt obskyr bugg jag råkade ut för, det hela slutade i att jag fick en rejäl kompensation från Samsung.

Jag skulle rekommendera att du gör fler försök att få tag på VOC. De verkar jobba specifikt med de fall som inte är enkelt lösta. Jag kanske kan leta fram en mailadress eller nummer till dem från mina tidigare kontakter, men de blir kanske inte så glada om du kontaktar dem utan att gå "rätt" väg.

Ja tyvärr har jag inte lika tur... jag fick tag i VOC där jag skickade in video på min tv när den blixtrar till.

https://youtu.be/al8_PKpvhTM

https://youtu.be/bXcipNuutYE

https://youtu.be/_fOIoN2kzS0

Fick detta svar:

Skrivet av Samsung VOC:

Jag har visat det videoklipp på din tv som du skickat till oss för vår tvspecialist och han vidhåller verkstadens bedömning om att det inte är något som avviker från det normala.
Kan de inte påvisa något produktionsfel eller lyckas återskapa felet så sänds produkten tillbaka. För att Samsung ska kunna godkänna en reklamation krävs att en av våra auktoriserade servicepartners kan återskapa och påvisa ett produktionsfel 3 gånger för samma fel, eller 4 gånger för olika fel. Därför ber vi er i första han att rikta er reklamation mot er återförsäljare om du är missnöjd med produkten då vi å vår sida får hänvisa till en av oss auktoriserad serviceverkstad för åtgärd enligt våra garantiföreskrifter.

Vi på VOC kommer inte att handlägga detta vidare.

Så åter på ruta 1....

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro