Asrock lanserar grafikkort i Phantom Gaming-serien

Permalänk
Melding Plague

Asrock lanserar grafikkort i Phantom Gaming-serien

Nu avtäcker Asrock sin nya grafikkortsserie Phantom Gaming, vilken exklusivt kommer fokusera på Polaris-baserade modeller från AMD.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

LIDL kort OMEGALUL

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Master of Overkill

Såg ut som största budgetkort ever.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Dels kommer de prestera identiskt med alla andra RX-modeller, kylningen påminner om XFXs lösning.

Oavsett så kommer gamers antagligen inte se detta kort förutom på YouTube och Sweclockers recensioner då priset lär hamna på samma nivå som andra kort i samma klass, överpris.

Någon av AIB-partners borde öppna egen nätbutik inom EU, lite som NZXT har börjat med, fast bara med sina egna produkter.

Permalänk
Medlem

Uuh... pinsamt ostig reklamfilm. Jag klarade inte av att se den till slut.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Något har hänt i alla fall. "ASRock Phantom Gaming Radeon RX500 Series Fast, Mysterious, Unbeatable" Vi får alltså vänta på Unpredictable?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Dyker denna upp på LIDL för en fin peng

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Såg ut som största budgetkort ever.

Det är ju också kort som bör kosta upp till 3000kr

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Tja, varför inte? Mer konkurrens är alltid bra för oss konsumenter. Även om de här korten inte såg ut som några höjdarprodukter direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av onex:

Uuh... pinsamt ostig reklamfilm. Jag klarade inte av att se den till slut.

Hur det gick till när producenterna skrev den:

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

LIDL kort OMEGALUL

Skrivet av tvelander:

Såg ut som största budgetkort ever.

Skrivet av Xyborg:

Tja, varför inte? Mer konkurrens är alltid bra för oss konsumenter. Även om de här korten inte såg ut som några höjdarprodukter direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan ni tacka GPP för. Eller tror ni att det är ren slump att Asrock kommer just NU ut med GPUer.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Det kan ni tacka GPP för. Eller tror ni att det är ren slump att Asrock kommer just NU ut med GPUer.

Känns inte (enligt mig) som att detta har allt för mycket at göra med GPP, redan i början av månaden smygpratades om att asrock skulle börja tillverka grafikkort, dock trodde folk att det skulle vara rena mining kort (kanske kommer sen?).

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av onex:

Uuh... pinsamt ostig reklamfilm. Jag klarade inte av att se den till slut.

Det bästa va att de tyckte "mystisk" va ett kärnvärde för deras produkt!

Hahahaha!

Sämsta på länge....

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Alla RX580 och 570 är mystiska. Inte en normal människa som ser röken av dem innan miners dammsugit marknaden.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Det kan ni tacka GPP för. Eller tror ni att det är ren slump att Asrock kommer just NU ut med GPUer.

Det var väl bara ett par veckor sedan det blev känt, om ens det. Menar du att Asrock slängde ihop några kort under så kort tid?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag kan nog hålla med tidigare yttranden att reklamfilmen inte matchar mina förväntningar på dessa kort.
Baserat på mina erfarenheter av moderkort från Asrock är förväntningarna en riktigt bra pris/prestanda och inget onödigt (och dyrt) bling.

Kommentarerna om Lidl förstår jag inte alls. Har aldrig sett några produkter från Asrock där.

Tycker för övrigt lite synd om Asrock som lär ha (minst) lika svårt som alla andra att få tag på nyckelkomponenterna till dessa kort (till ett vettigt pris).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Alla RX580 och 570 är mystiska. Inte en normal människa som ser röken av dem innan miners dammsugit marknaden.

Rätt säker att huvudandledningen till att Asrock börjar med gpus är pga mining

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

När jag första gången kommenterade Asrocks reklamvideo för deras nykomlingar att vara "meh" och väldigt budget så var det långt ifrån populärt.

Men nu klagas det hej vilt över hur billiga korten ser ut och hur dålig reklamfilmen är.

Jag fattar ingenting?
En sak till, korten ser otroligt billiga ut...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Vilken relation har Asrock till Asus nuförtiden. Loggorna är ju fortfarande lite snarlika. Kanske Asrock kör på Amd och Asus dumpar Amd och kör rent Nvidia, med tanke på GPP.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU