Update!
Lite mer jobb har gjorts på panelerna till bygget men den här gången kommer jag skriva en liten rad eller två under varje bild istället för att köra hela uppdateringen här och sen följa upp med en massa bilder. Hör gärna av er vilken ni föredrar
P.S Kom ihåg att följa mig på Instagram och Youtube för lite mer bilder och info.
www.instagram.com/forsbergcustoms
https://www.youtube.com/channel/UCaiqGBkuqo8EJhjTxXloP5Q?
Cya!
Funderar lite på hur jag ska fästa fast denna panel.
Derp! Spana in möjligheterna som redan finns här
Valde ut ett par hål i plåten och sen var det bara att börja borra lite.
Redo att testa ifall den passar.
Utan problem :).
Sen var det dags att kapa ur ett par hål för frontkablarna.
Märkt och klar för sågen.
Efter ett par minuter av sågande var det klart. Kapade även ut ett par hål för pumpens kopplingar.
Valde att använda samma metod för infästningen av den bakre panelen som för den mot moderkortsplåten då det även här fanns mycket infästningspunkter.
Sisådär!
Kapade lite i frontkåpan så att frontkablarna kunde passera in i chassit.
Testmonterade radiatorn för att se ifall det var något problem med blockering men det var inga problem.
Det här är sidan till nätaggskåpan som även den behöver lite justeringar för att passa perfekt.
Kapat och klart!
Lite fler paneler utmärkta, en av dom är till fronten av chassit och en av dom är för en av infinity-speglarna
Även här kapat och klart.
Även frontpanelen behöver lite justeringar för att passa perfekt.
Sådär!
Dags att börja bygga kåpan för radiatorn och fläktarna i toppen.
Bottenplattan till kåpan utmärkt och redo att kapas.
Bam! kapat och klart!
Och passar som handen i handsken.
Perfekt.
Testmonterade den igen för att se ifall något behövde trimmas men det verkar inte vara några problem ;D
Sidovy.
En av sidopanelerna till kåpan.
Toppen till kåpan utmärkt och redo för sågen.
En klar.
Två klar.
Tre klar.
Helt klar.
Mitt nuvarande arbetsbord är ett gammalt matmord, en pall och lite diverse lampor placerad på den nämnda pallen. Detta plus röran av diverse skruv, kablage och sleeving känner nog dom flesta moddare igen :D.
Kapar ut lite hål i ena sidopanelen för topkåpan som fläktarnas kablage kan löpa ut igenom-
Det blir lite akrylspån efter ett tag ( ni skulle sett golvet ).
Alla tre klara.
Liten testmontering, passar perfa.
En av kortsidorna till kåpan där jag kapat ur lite så att kopplingarnas krage kan rotera fritt.
Dags att börja limma ihop alla delar.
Mer limmande.
Ännu mer limmande.
Oändligt med limmande.
Herregud! Hur många delar har jag kapat!?
Nästan klar.
Börjar ta form :D.
Sista biten!
Klar!
Vet inte om jag nämnt vilka fläktar jag kommer använda i bygget men kommer att använda XSPC´s rgb fläktar genom hela bygget. Dom ger en väldigt lagom mängd belysning och dom går att synca med Asus Aura.
Sisådär! Nu är det bara lite slipning med sandpapper och klä den i vinyl kvar.
Passform = perfekt! ;D
Ville även få undan frontkablarna lite efter allt limmande.
Dragna och klara. Kablarna är formade på det här sättet för att ge rum åt infinity-spegeln som sitter i toppen.
Dags att börja klä panelerna.
Vart faktiskt ganska bra ( sitter skyddsfilm på dem just nu så dom kommer bli ännu blankare då den åker av ).
Hålen jag borrade ut tidigare för panelen.
En annan vy.
Spegel spegel på väggen där.. :D, dags att klä lite fler paneler.
Lite fler klädda.
Alla paneler klädda förutom kåpan till radiatorn i toppen. Satte även i grafikkortet för att få en känsla över hur allt kommer se ut.
Den högra sidan av chassit kommer också få en panel som täcker större delen av sidan. Den panelen kommer också få byggets namn placerat på en liten plack som i sin tur kommer vara upplyst.
Bokstäverna markerade.
Kapat och klart!
Prövade klä även dom med spegelfilm men valde en annan look för dom som ni kommer se i slutet.
Sidopanelen för den högra sidan.
Hålet där belysningen kommer huseras märks ut.
Kapade ur hålet och även den bit där bokstäverna kommer placeras.
Liten testmontering.
Börjar limma fas bokstäverna.
Klar!
Jag kommer använda en list med 144 leds/meter till denna då jag vill ha så jämn spridning av ljuset som möjligt.
Och självklart lite sleeving också.
Som ni ser är den väldigt tät :D.
Jag bestämde mig i slutändan för att lackera hela placket svart och sen skrapa bort färg på kanterna av bokstäverna för en lite mer diskret look.
Sidovy.
Vy från toppen. Ser rätt bra ut om man själv får säga det.
La sedan på ett tunt lager metallic silver så att den skulle smälta ihop lite bättre med spegeln.
Klar och redo att monteras på sidopanelen.
Jag kläde sedan sidopanelen och monterade placket på den. Monterade även på glaset för att se hur det skulle se ut.