Speltrailers vi minns (och som kanske blev bättre än resultatet?)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Speltrailers vi minns (och som kanske blev bättre än resultatet?)

Kommer ofta på mig själv med att gå tillbaka och kolla på gamla speltrailers. Jag och säkert många andra har nån gång sett en trailer som gav en gåshud och omedelbart väckte ett vill-ha-begär. Med åren har man lärt sig att spelutvecklare/-utgivare vill visa sina kommande titlar från deras bästa sidor och att slutresultatet ofta inte blir så bra som förväntningarna de där videoklippen ger ett sken utav. Kort och gott – tipsa om den trailer som förtrollade dig!

Börjar med att hänga ut mig själv som den JRPG-nörd jag är. När speltidningar fortfarande var en grej prenumererade på Super Play och fick i en upplaga med en DVD-skiva där redaktionen samlat speltrailers från E3 2004. Där fick jag mitt första smakprov av Xenosaga-universumet, som senare fick mig att upptäcka favoritspelet Xenogears.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Den här:

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Jag dregglade hårt som 14-åring över detta

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Hedersmedlem

Går ju inte att ha en trailer-tråd utan att nämna Aliens: Colonial Marines.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Moderator
Forumledare

De som jag anser hypade igång saker och ting rejält är:

GoW- trailern

Samt den överhypande halo 3 trailern

Nu var dessa inte nödvändigtvis bäst dock.
Den jag vet jag personligen uppskattade mest var den för fable 2, vet inte varför

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lyxfällan 🎮

En trailer som likt Gears of War hade ett sjukt bra musikspår är trailern för Batman: Arkham City. "Ain't no place for a hero" är en bra låt och väldigt passande text till både trailern och spelet. Den slår inte Gears-trailern på fingrarna, men var väldigt effektiv på att få mig peppad på spelet.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt på denna

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hur spelet är? Inte den blekaste.. Har inte tid att testa, fick plötsligt en känsla av att jag behöver åka och ta värvning i ryska armén.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Avstängd

We are ODST

Och denna är riktigt cool, långfilm ja tack.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Detta spel

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

och även detta

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Jag och polaren tappade hakorna när vi såg denna första gången.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Sjuk nostalgi, en av de bästa speltrailers som finns.

Permalänk
Medlem

Starcraft II Trailern

Permalänk
Medlem

Kanske mindre välkänt här då det är ett konsolspel, men jag minns precis hur det kändes när jag såg trailern och reaktionen till den första gången för många år sedan.

Precis samma känsla och samma gåshud än idag! Kanske ett av de mest hypade spelen genom tiderna.

Permalänk
Medlem

Dead Island, fy katten så bra trailer! Synd att spelet inte alls levererade enligt min mening...

Kan ju lägga till den "reversed" med, för de som inte sett den:

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Får en egentligen att tänka....

Förr hade de råd med fake set, skådespelare och hela video/cut-scenes i spel... som knappt fick plats på skivorna.
Idag är det tur om de ens har röst-cast till spelet, och du laddar ner 50GB med texturer som många knappt ens ser skillnaden på...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Något som jag aldrig glömmer

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Inaktiv

Några av favoriterna har redan postats (Gears of War som sågs på bio är nog min absoluta favorit).

Ett spel som jag tror kan uppnå sämre spel/bättre trailer är

Rune: Ragnarok

Sen måste ju dessa nämnas

Killzone 2

Motorstorm

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kanske inte riktigt platsar här då detta spel inte är särskilt gammalt.
Men battlefield 1 trailern är helt klart det sjukaste jag sett genom tiderna.
https://youtu.be/c7nRTF2SowQ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trailern är gammal, ironiskt nog har spelet inte släppts än.

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt på Hellgate London som jag verkligen såg fram emot
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...

Permalänk
Medlem

Inte för den positiva feedbacken, snarare tvärtom

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Witcher serien har alltid haft mycket bra trailers

EVE Online är speciellt också, det är något extra med att försöka återskapa den gemenskapen som spelet generellt bygger på.

fallout 3 får inte glömmas, även om trailer idag ser lite... daterad ut. Men det var ju musiken och atmosfären man fastnade för

Star Wars the old republic, så klart

Och som tidigare postats, Gears of War. Den kommer man nog aldrig att glömma. Kanske för att det var allt alla prata om på skolan i månader.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Måste bara nämna GTA5, för satan i gatan vad man väntade på detta spel efter man hade sett trailern!

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w