Permalänk
Medlem

Lenovo, för arbete och spel

Hepp!

Har sökt med ljus och lykta efter en gamingdator som inte ser ut som en gamingdator. Den skall funka även i arbete, med möten etc och då vill jag inte ha det där flashiga röda WASD-tangenterna etc.
Problemet är att när man kollar på arbetsdatorer så är det i princip omöjligt att veta vilket grafikkort som kan vad... Jag kan helt enkelt inte dem grafikkorten. Så antingen köper jag en nedtonad speldator med 1050/1060 kort eller en arbetsdator som klarar spel. Fattar ni eller har jag kluddat till det?

Så om ni har några tips så kommer här lite önskemål.
- Helst Lenovo, då dessa är sköna att skriva på. Andra märken kan dock funka.
- Skall klara spel såsom Cities skylines, Rocket league, Kerbal spaceprogram, Fallout 4 (hjälpligt) osv. Behöver inte klara senaste battlefieldspelen på högsta grafik...
- Helst 17 tum men även 15 funkar.
- Numpad spelar ingen roll.
- Win 10, svenskt tangentbord.
- Inga jättekrav på hårddisk. SSD på 256 är väl minimum, men någon mer lagring är inte jätteviktigt.

Budget; Siktar på ca 10.000 men kan lägga till ett par tusen för rätt grejer.

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Kanske den här? Ser skapligt diskret ut:

https://prisjakt.nu/produkt.php?p=4650049

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Ja... varför inte?

Det blev en sådan. Tack och bock!

Permalänk
Medlem

Syrran har en sån, men med lägre spec. Bra dator tills hon av misstag spolade vatten på den (fråga inte).

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

"spolade" vatten.... Oj då....

Hällde ut en öl i tangentbordet (fristående) en gång, det var min värsta fadäs.

Nej, det blir nog bra med datorn. WASD-knapparna verkar vara lite extra markerade men jag skall ta en titt om man kan hitta utbytesknappar. Vidare är jag lite fundersam till hur tangentbordet känns då det är en numpad på annars "lilla 15 tums dator" (tänker att numpad är vanligare på 17" och uppåt) men tittade på en review av den och killen verkade vara nöjd. I värsta fall får man väl lämna tillbaka den.

nej då, jag tackar för förslaget. Ingen dator är väl perfekt för både spel och jobb, detta verkar vara en bra kompromiss.

Permalänk
Medlem

Japp, bara att testa och se.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC