Hur skicka sms till Tele2 Unlimited utan mobil?

Permalänk
Medlem

Hur skicka sms till Tele2 Unlimited utan mobil?

Tjena,

Klurar på att testa Tele2 unlimited (har typ 0.5mbit delad ADSL i huset så det är hopplöst, i väntan på fiber om det nu kommer).

Tanken är att koppla in SIM-kortet i en 4G-router.

Samtidigt har jag ett abonnemang från jobbet i min mobil så det går inte att använda något tvillingkort.

Behöver jag skaffa ytterligare en mobil för att toppa upp när jag går över 20GB/dygn eller går det att göra på nätet eller på något annat sätt? Annars får jag skaffa en snorbillig mobil för just det ändamålet.

Tackar

Permalänk
Medlem

Förstår inte din fråga. Har du behov av att skicka sms med ditt unlimited abb? Om inte, så är det bara att plugga in sim-kortet i routern och köra med mobilt data.

Permalänk
Medlem

Nu är jag långt ifrån säker på hur det fungerar men jag tror att det är skillnad på mobilt bredband som du har till t.ex en 4g-router och mobil abonnemang som du har till din telefon. Sim-kortet tele2 unlimited fungerar troligen inte i en 4g-router utan då måste du skaffa ett mobilt bredband abonnemang. Det fungerar rent fysiskt med kanske inte fungerar som i att det inte går att använda.

Permalänk
Medlem

Många 4g usb stickor har sms funktion. Routrar brukar inte ha det.

Permalänk
Avstängd

@MegaP:

Om du installera det program som följer med där kan man skicka sms det kunde jag göra för något år sen vet inte om dom har taget bort eller inte.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Om du inte sätter in abonnemangets samtals-SIM i någon enhet utan bara använder dig av gratis extrakortet (endast till för surf) så kommer inga sms fram och hastigheten stryps inte heller.

Permalänk
Medlem

@ToddTheOdd: Funkar utan problem i 4g router

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Tänkte använda en router från Tele2 så det borde fungera. Får försöka få tag på en säljare och berätta hur jag vill använda det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom har upphört med gratis extra datakort då dom hävdar att folk "utnyttjade" det. Kostar numera 99kr extra per månad. Kasst.

Testar hur som helst en router med kortet i för 499kr/mån, öppet köp så funkar det inte så får jag testa 3's bredband istället.

Tråkigt när dom fular sig men men.

Skickades från m.sweclockers.com