Permalänk

Ja, nu är även jag inte så imponerad av Cdon... Ni som har detta konto på swec. handhar ni bara ärenden gällande komponenter till pc och liknande eller kan ni hjälpa mig med ett mastodontproblem skapat av någon hos er på Cdon!

Är mycket text att skriva så först vill jag ha grönt ljus här

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Michelangelo:

Ja, nu är även jag inte så imponerad av Cdon... Ni som har detta konto på swec. handhar ni bara ärenden gällande komponenter till pc och liknande eller kan ni hjälpa mig med ett mastodontproblem skapat av någon hos er på Cdon!

Är mycket text att skriva så först vill jag ha grönt ljus här

Hej Michelangelo,

Tack för inlägget!

Jag kan givetvis hjälpa er med ert ärende men då tar vi gärna det i PM eller genom ert ärendenummer om ni skrivit in till vårat kundservice.

Ni får givetvis dela med er av era tankar/feedback och mycket annat här på forumet som är relaterat till CDON men privata ärenden tas inte här öppet då vi inte vill att ni lämnar personliga uppgifter som kan krävas för att hjälpa er vidare.

Återkom gärna till mig i PM så hjälper jag er vidare!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Michelangelo,

Tack för inlägget!

Jag kan givetvis hjälpa er med ert ärende men då tar vi gärna det i PM eller genom ert ärendenummer om ni skrivit in till vårat kundservice.

Ni får givetvis dela med er av era tankar/feedback och mycket annat här på forumet som är relaterat till CDON men privata ärenden tas inte här öppet då vi inte vill att ni lämnar personliga uppgifter som kan krävas för att hjälpa er vidare.

Återkom gärna till mig i PM så hjälper jag er vidare!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Tjo.

Låter bra det, återkommer med en skrivelse nör barnen sover npgonstans under kommande dygn 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

....

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Hejsan!

Jag har returnerat en oanvänd produkt (Airfryer) för ett antal dagar sedan, som jag ser att ni har mottagit när jag söker på Kolli-ID.

Hur lång tid kan man förvänta sig att er returhantering tar? Har en Qliro faktura som skall betalas innan 15/6 och det vore ju smidigast om ni bara kunde ta bort denna så man slapp ligga ute med pengar.

PS. skickar PM också

Mvh Rickard

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

@Ralle_81:
Nu vet jag inte hur Qliro har det, men Klarna har att man kan "frysa" fakturan, om man returnerar en produkt.
Så kontakta Qliro och hör med dem.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Ralle_81:
Nu vet jag inte hur Qliro har det, men Klarna har att man kan "frysa" fakturan, om man returnerar en produkt.
Så kontakta Qliro och hör med dem.

Tjena

Ja har redan flyttat fram datumet en gång, så det verkar inte vara möjligt. Skall dock ringa dem imorgon.....borde egentligen inte behövas om CDON hade haft en normalt fungerande returhantering. Returen har varit hos dem 4-5 dagar nu och jag har inte ens fått bekräftelse på att de mottagit den trots att jag ser att de tagit emot den (skickade den som företagspaket).

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ralle_81:

Tjena

Ja har redan flyttat fram datumet en gång, så det verkar inte vara möjligt. Skall dock ringa dem imorgon.....borde egentligen inte behövas om CDON hade haft en normalt fungerande returhantering. Returen har varit hos dem 4-5 dagar nu och jag har inte ens fått bekräftelse på att de mottagit den trots att jag ser att de tagit emot den (skickade den som företagspaket).

Hej Ralle_81,

Angående returhanteringen så ska de inte ta mer än 10-14 dagar från och med den dag man returnerar ett paket.

Det finns returer som blir registrerade betydligt snabbare än så men även de som tar längre tid beroende på om det är försening i försändelsen eller om lagret har väldigt många inkommande returer.

Vi ska inte ha någon stor försening i vår returhantering just nu och din retur bör bli registrerad inom kort.

Jag har svarat er i det PM ni skickat till mig och kommer undersöka ert ärende med vårat lager idag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON.
Funderar på att köpa 2 tv av er.
1 48" Digihome till min särbo som inte har några jättekrav.
1 Philips 55pus6551 Som folk i allmänhet verkar nöjd över.
14 dagars ångerrätt om jag ev skulle ångra mig. Står jag då för returfrakten och i så fall vad är kostnaden ca?
Kan jag pröva apparaterna före ev ånger?
Orsaken att jag frågar är alla tveksamheter jag läst om CDON

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Hur fungerar PayPal-erbjudandet? Det är slut nu men jag sparade det till mitt PayPal-konto när det fortfarande fanns kvar. Antar att det därmed fortfarande gäller för mig? Måste jag först köpa något för 200 kr med PayPal för att därefter få en rabattkod utskickad som jag kan använda till nästa köp över 200 kr? Eller dras summan direkt från mitt första köp?

https://cdon.se/paypal/

Permalänk
Hedersmedlem

@ducedo: Det dras automatiskt om du handlar över 200kr och betalar med PayPal. 201kr - > 101kr efter avdrag.

Edit: Eftersom fler gillat mitt svar vill jag bara förtydliga att man alltså först måste klicka på erbjudandet så att kupongen blir registrerad internt hos PayPal, men sedan dras alltså rabatten automatiskt. ducedo hade ju redan gjort detta steg, därför jag svarade som jag gjorde.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@ducedo: Det dras automatiskt om du handlar över 200kr och betalar med PayPal. 201kr - > 101kr efter avdrag.

Kanon, stort tack.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nammatj:

Hej CDON.
Funderar på att köpa 2 tv av er.
1 48" Digihome till min särbo som inte har några jättekrav.
1 Philips 55pus6551 Som folk i allmänhet verkar nöjd över.
14 dagars ångerrätt om jag ev skulle ångra mig. Står jag då för returfrakten och i så fall vad är kostnaden ca?
Kan jag pröva apparaterna före ev ånger?
Orsaken att jag frågar är alla tveksamheter jag läst om CDON

Hej Nammatj,

Tack för inlägget och vad kul att ni är intresserad utav att köpa nya TV-apparater hos oss på CDON!

Ni har 14 dagars ångerrätt från och med den dag ni mottar varorna och ni har givetvis rätt att testa TV-apparaterna för att sen avgöra om det är något ni vill behålla eller ångra.

I regel så står kund för returfrakten vid nyttjande av ångerrätt vid köp hos oss på CDON men vid större / tyngre varor så hjälper vi gärna till med returen.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Nammatj,

Tack för inlägget och vad kul att ni är intresserad utav att köpa nya TV-apparater hos oss på CDON!

Ni har 14 dagars ångerrätt från och med den dag ni mottar varorna och ni har givetvis rätt att testa TV-apparaterna för att sen avgöra om det är något ni vill behålla eller ångra.

I regel så står kund för returfrakten vid nyttjande av ångerrätt vid köp hos oss på CDON men vid större / tyngre varor så hjälper vi gärna till med returen.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Tack

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Hej !!

Tänkte dela med mig av lite erfarenheter som jag har av CDON..

Köpte ett headset för drygt 9 månader sen, gick sönder plötsligt och kundtjänst vägrar svara mig, över en vecka med 2 mail som inte ens hjälper mig lite.

Köpte en ac nyligen och den motsvara inte alls vad den annonserades som, packa ner efter att lusläst manualen och provat.
Har skickat mail om ångerätt men till skillnad från min reklamation så har jag inte ens fått svar på vad jag ska göra. DHL ville ha 2000kr för att skicka tillbaka den.

Avsaknaden av svar är helt sjuk... Man blir så frustrerad över det..
Kan inte slappna av förrän det är ur världen.

Använder headset väldigt mycket så sjukt störigt att behöva vänta så länge på svar, jag köpte ett nytt via er sida för att slippa väntan.. köpte det ihopp om att ni makulerar fakturan när det andra konstateras sönder på garanti.

Billiga priser är sin sak men hädanefter kommer jag enbart handla på Netonnet eftersom dom har snabb service när man har bekymmer..

Jag skulle invänta svar på ångerrätt... Men va händer om det går 2 veckor nu ? Förlorar jag min rätt !?

Duktigt irriterande och ångestframkallande...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nammatj:

Du ska vara väldigt glad ifall du ens får svar av kundtjänst.. deras starka sida är långt ifrån service....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Xantor:

Hej !!

Tänkte dela med mig av lite erfarenheter som jag har av CDON..

Köpte ett headset för drygt 9 månader sen, gick sönder plötsligt och kundtjänst vägrar svara mig, över en vecka med 2 mail som inte ens hjälper mig lite.

Köpte en ac nyligen och den motsvara inte alls vad den annonserades som, packa ner efter att lusläst manualen och provat.
Har skickat mail om ångerätt men till skillnad från min reklamation så har jag inte ens fått svar på vad jag ska göra. DHL ville ha 2000kr för att skicka tillbaka den.

Avsaknaden av svar är helt sjuk... Man blir så frustrerad över det..
Kan inte slappna av förrän det är ur världen.

Använder headset väldigt mycket så sjukt störigt att behöva vänta så länge på svar, jag köpte ett nytt via er sida för att slippa väntan.. köpte det ihopp om att ni makulerar fakturan när det andra konstateras sönder på garanti.

Billiga priser är sin sak men hädanefter kommer jag enbart handla på Netonnet eftersom dom har snabb service när man har bekymmer..

Jag skulle invänta svar på ångerrätt... Men va händer om det går 2 veckor nu ? Förlorar jag min rätt !?

Duktigt irriterande och ångestframkallande...

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Xantor,

Jag beklagar verkligen att ni har denna upplevelsen hos oss på CDON och detta ser vi väldigt allvarligt på.
Det är viktigt för oss att ni som kund har en bra upplevelse när ni handlar och får hjälp av oss på CDON och jag kommer personligen se till att hjälpa er med era ärenden.

Ni kommer givetvis inte "förlora" er ångerrätt utan vi utgår från och med den dag ni kontakta oss och om det är inom ångerrätt har man alltid rätt till att nyttja den.

Jag kan se att ni har skickat ett PM till mig och jag har nu återkommit till dig där.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM:
Ja, ovisshet gör mig nervös. Men det hela snabba dessa på med din hjälp skulle jag tro.

Tackar så mycket och hoppas dom håller hårt i dig !!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Michelangelo,

Tack för inlägget!

Jag kan givetvis hjälpa er med ert ärende men då tar vi gärna det i PM eller genom ert ärendenummer om ni skrivit in till vårat kundservice.

Ni får givetvis dela med er av era tankar/feedback och mycket annat här på forumet som är relaterat till CDON men privata ärenden tas inte här öppet då vi inte vill att ni lämnar personliga uppgifter som kan krävas för att hjälpa er vidare.

Återkom gärna till mig i PM så hjälper jag er vidare!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Hejja.

Har nu fått ihop en text, skickar i pm

Permalänk
Medlem

Beställde denna,

https://cdon.se/spel/spel-downloads/playstation-plus-hel%c3%a...

Hade presentkort som användes samt att jag betalade resterande med kortet, så fort beställningen var lagd så kom ordern upp som annulerad, ingen produkt levererad, får inte tillgång till någon kod och kan inte använda mitt ps4, pengarna är reserverade från mitt konto med. Fick lägga en ny beställning på den som inte var 30% avdrag på priset på men det stör mig som fan att ni drar pengarna samt att ni inte levererar produkten...

Permalänk
Hedersmedlem

Att tigga koder är tyvärr inte tillåtet.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Destromath:

Beställde denna,

https://cdon.se/spel/spel-downloads/playstation-plus-hel%c3%a...

Hade presentkort som användes samt att jag betalade resterande med kortet, så fort beställningen var lagd så kom ordern upp som annulerad, ingen produkt levererad, får inte tillgång till någon kod och kan inte använda mitt ps4, pengarna är reserverade från mitt konto med. Fick lägga en ny beställning på den som inte var 30% avdrag på priset på men det stör mig som fan att ni drar pengarna samt att ni inte levererar produkten...

Hej Destromath,

Tack för ditt inlägg!

Detta låter inte bra och vi beklagar det inträffande. Jag har skickat ett PM till er så att jag kan undersöka händelsen ytterligare.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Destromath,

Tack för ditt inlägg!

Detta låter inte bra och vi beklagar det inträffande. Jag har skickat ett PM till er så att jag kan undersöka händelsen ytterligare.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Okej och 5 timmar senare och fortfarande inget PM? Har skickat PM själv till er häromdagen och det går alldeles utmärkt att svara på det.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Destromath:

Okej och 5 timmar senare och fortfarande inget PM? Har skickat PM själv till er häromdagen och det går alldeles utmärkt att svara på det.

Sorry, haft fullt upp och försökt hjälpa er här på Sweclockers parallellt med annat blev lite mycket och glömde klicka "sänd" ... , hoppas ni ändå uppskattar att vi finns här för er!

Jag har nu svarat er i det PM som ni skickat.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev nyligen tillfrågad om jag ville gå med i CDON Club. Kan inte minnas att jag sett den tidigare. Ska visst vara så att man får erbjudanden först och kan spara sina kvitton på CDON.

Kvitton sparas väl redan på Mina sidor. Men hur fungerar det med förtur till erbjudanden? Någon som provat?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Naki:

Blev nyligen tillfrågad om jag ville gå med i CDON Club. Kan inte minnas att jag sett den tidigare. Ska visst vara så att man får erbjudanden först och kan spara sina kvitton på CDON.

Kvitton sparas väl redan på Mina sidor. Men hur fungerar det med förtur till erbjudanden? Någon som provat?

Hej Naki,

CDON Club innebär att ni får erbjudande först av alla samt rabatt på produkter / kategorier som ni handlar ofta av.

Förturen till erbjudanden får ni via mail och erbjudanden är kopplade till ert kundkonto.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk

Hej Cdon. Jag ska returnera en asus pg348q som inte är uppackad då grabben ville ha annat i födelsedags present. Såg att ni skrev att ni eventuellt hjälper till med returfrakt på större saker, gäller det denna skärm också? Ska åka till Postnord imorgon och fråga hur jag ska returnera varan för att ni ska få den till lagret, framgår inte tydligt på deras hemaida hur man gör som privat person till företag.

Frakten kommer säkerligen gå på omkring 250-350kr vilket inte är värdsliga pengar men dom känns ändå. Mitt fel att jag inte läste igenom era villkor men detta kan få mig att rygga vid nästa köp hos er.

Mvh Danne

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem

En HEL månads väntan på mina delar och då får man reda på att produkten inte längre finns i lager....

Inte er fel men känns ändå surt att vänta så länge utan att få en uppdatering tills att en dag få ett mejl om att varorna inte kommer levereras. Bägge var från samma företag, kanske något ni borde tänka på till nästa gång det går ett par veckor att behandla varorna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Multiman,

Tack för inläggen!

Detta ser inte korrekt ut och vi har nu kontaktat företagen (Whitenow samt KidsDreamStore) som säljer varorna att se över denna prissättning omgående.

Dessa varor kommer korrigeras inom kort.

Vänliga hälsningar,
Fredrik, CDON - Customer Service Electronics & After Sales

Det är fortfarande samma ordinarie bluffpriser. Är detta inget ni kommer eller kan åtgärda eftersom det är Marketplace? Tillåter ens Marknadsföringslagen att man gör så här?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lankfisher:

Hej Cdon. Jag ska returnera en asus pg348q som inte är uppackad då grabben ville ha annat i födelsedags present. Såg att ni skrev att ni eventuellt hjälper till med returfrakt på större saker, gäller det denna skärm också? Ska åka till Postnord imorgon och fråga hur jag ska returnera varan för att ni ska få den till lagret, framgår inte tydligt på deras hemaida hur man gör som privat person till företag.

Frakten kommer säkerligen gå på omkring 250-350kr vilket inte är värdsliga pengar men dom känns ändå. Mitt fel att jag inte läste igenom era villkor men detta kan få mig att rygga vid nästa köp hos er.

Mvh Danne

Hej Danne,

Tack för inlägget!

Jag undersöker gärna hur vi kan hjälpa er vidare med ärendet och om ni återkommer till mig i PM med ert ordernummer så ska jag försöka hjälpa er direkt.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zapa:

En HEL månads väntan på mina delar och då får man reda på att produkten inte längre finns i lager....

Inte er fel men känns ändå surt att vänta så länge utan att få en uppdatering tills att en dag få ett mejl om att varorna inte kommer levereras. Bägge var från samma företag, kanske något ni borde tänka på till nästa gång det går ett par veckor att behandla varorna.

Hej Zapa,

Detta låter inte speciellt bra och ni ska inte behöva vara ovetande om er beställning i 1 månad för att sen få ett tråkigt besked. Om ni återkommer till mig i PM med ert ordernummer så ska jag kontrollera händelsen med företaget.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur