Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
viken
Registrerad
Okt 2004

diablo 3 season 14.

"ny" säsong som inte ger oss något nytt.
spelar ni fortfarande?

Dator: Ryzen 1500x @ 3.9ghz 1.325v + MSI B350 Tomahawk + Ballistix LT DDR4 2666MHz 16GB @ 3066mhz stock volt + ASUS GeForce GTX1060 Dual OC 3GB
kylning: Cryorig H7 quad Lumi Låda: Mission SG GGX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Lirade en stund men flickvännen tröttnade fortare än mig (och hon gillade att börja om varje säsong), känns ovärt att göra samma sak hela tiden och spendera dagar för att nå end game items (Primal Ancients med rätt stats). Det var skoj med fler goblins men det motiverar inte direkt att grinda samma sak om och om igen, kanske om man är ett gäng och lirar tillsammans.

Gaming: ASUS GTX 1080ti STRIX O11G | Intel Core i7-8700K @ 5 GHz | ASUS Z370-F | EVGA G3 650W | 16 GB Corsair DDR4 @ 3000 MHz | Samsung SSD 960 EVO 250GB m.2 | Samsung 850 EVO 250GB m.2
Kringutrustning: ASUS MG248Q 24" 144 Hz | 2x ASUS VN247H 23,6" LED | Sennheiser HD598 | Audio Technica AT2020 USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2016

Sluta spela efter typ säsong 8, Diablo 3 var de enda diablo spel som någonsin tråka ut mig fort som tusan var redan dö less på spelet efter säsong 3.

Nu spelar jag bara Diablo 2 LOD, tillbaka till classica diablo igen, kört lite Diablo 1 i Singel player ibland.

Diablo 3 har alltid vart ett diablo för mig som känns ha färre innehåll än Diablo 2 LOD men något mer än Diablo 1, har aldrig blivit så uttråkad av Diablo någonsin som D3 gjorde.

Blizzard söker ju anställda för ett nytt diablo object de postade jobb ansökan på deras sida, däremot sägs det inte om det är ett till extention till D3 eller om det är ett helt nytt spel.

Finns 5 job öppningar för Diablo postad hos blizzard
https://careers.blizzard.com/en-us/openings

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008

Har kört alla säsonger sedan den första. Gillar fortfarande Diablo 3, visserligen händer det inte så mycket efter varje säsong, men jag har fortfarande kul. Det är något med att var tredje månad starta upp en ny karaktär, köra på en ny build, fullt utrusta den och köra i 1-2 veckor. Det är härligt helt enkelt! Lär inte sluta spela Diablo 3 först nästa Diablo projekt är släppt.

• Ryzen R7 1700 • G.Skill FlareX 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX 1080Ti Jetstream • EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 • QPad QH90 Black •
• NZXT S340 Elite Black • Acer Predator XB271HU (1440p) •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
viken
Registrerad
Okt 2004

det är synd att blizz försummar diablo, vi är många som älskar spelen men det är ingen som lyssnar. allt fokus lär ligga på wow

Dator: Ryzen 1500x @ 3.9ghz 1.325v + MSI B350 Tomahawk + Ballistix LT DDR4 2666MHz 16GB @ 3066mhz stock volt + ASUS GeForce GTX1060 Dual OC 3GB
kylning: Cryorig H7 quad Lumi Låda: Mission SG GGX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Sjoooberg:

Har kört alla säsonger sedan den första. Gillar fortfarande Diablo 3, visserligen händer det inte så mycket efter varje säsong, men jag har fortfarande kul. Det är något med att var tredje månad starta upp en ny karaktär, köra på en ny build, fullt utrusta den och köra i 1-2 veckor. Det är härligt helt enkelt! Lär inte sluta spela Diablo 3 först nästa Diablo projekt är släppt.

Hur många speltimmar har du i d3?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Jimemy:

Hur många speltimmar har du i d3?

Skickades från m.sweclockers.com

Ca 1500h sedan dag 1 som Diablo 3 lanserades.

• Ryzen R7 1700 • G.Skill FlareX 16gb @ 3200Mhz • 250GB SSD + 2TB HDD • Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 • Palit GTX 1080Ti Jetstream • EVGA G2 Supernova 650w • Corsair K70 RGB Brown • Steelseries Rival 300 • QPad QH90 Black •
• NZXT S340 Elite Black • Acer Predator XB271HU (1440p) •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Dom ska ju börja med temasäsonger nu. Börjar (förhoppningsvis) mjukt med dubbla goblin spawns

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Jag spelade Diablo 3 när det kom och tyckte att det var ganska bra men jag har kan inte riktigt förstå vart värdet finns i att spela om det oändligt många gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av UMJ:

Blizzard söker ju anställda för ett nytt diablo object de postade jobb ansökan på deras sida, däremot sägs det inte om det är ett till extention till D3 eller om det är ett helt nytt spel.

Vad jag har läst så rör det sig kanske om en remaster av D2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Shepard:

Jag spelade Diablo 3 när det kom och tyckte att det var ganska bra men jag har kan inte riktigt förstå vart värdet finns i att spela om det oändligt många gånger.

Prova någon ny build eller testa någon annan karaktär. Lite så kan jag tänka mig är 2 drivande krafter.
Jag har nog spelat ca 3-400 timmar så jag har väl spelat en hel del också. Nu har jag dock inte varit inne på battlenet på ett halvår så jag kommer inte ihåg exakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Belzader:

Remaster är trolig, men tror det är ett separat projekt.

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008

Nej, säsong 14 är verkligen bara en character wipe, men så har det sett ut senaste året, dvs. 3-4 säsonger.

|[●▪▪●]| i5-6600k@4,4GHz >-< GB-Z170X-GM3 >-< 16GB DDR4 >-< MSI GTX 1070 >-< BX100 250GB SSD>--
--< Be Quiet! Pure Rock >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE |[●▪▪●]|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Shepard:

D3 vid release var ett helt annat spel, de har ändrat så gott som allt sedan dess - till det bättre.
Jag tycker alltid det är skoj att spela iaf några dagar varje season och tex se hur högt man kan hålla sig på leaderboards, mer om jag har tid och lust.

De ändrar oftast om klasserna ganska markant från season till season så att nästan alla klasser brukar kännas skoj och färska, men de sista tre seasons i rad har de inte ändrat något tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

kör diablo 2 istället, mycket mer givande.
Gav upp Diablo 3 efter ett par säsonger bara... hoppas på att nästa spel blir bättre

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Bara character wipe? Nja, du kan ju köra off-season och köra vidare med samma om du vill, jag tycker nog det är variationen som gör mycket, börjar om med ny klass varje säsong hittills. Har raderat en massa karaktärer för att göra nya. Räknade till ca 1200h på dom som e kvar men kan ju inte se hur många timmar man hade på dom man raderat. Nåt liknande kanske....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Belzader:

Skrivet av Loxus:

Remaster är trolig, men tror det är ett separat projekt.

Kollar man in rhyker ( stavning? ) på youtube så har han gått igenom alla dessa ansökningar sen flera månader tillbaka, och även haft en rätt intressant intervju med e f.d programerare från diablo 2 (David Breivik, och nej inte norrmannen ) där dem i princip förklarar att en remaster/remake inte är speciellt troligt för diablo 2, då i princip alla karaktärer och mobs måste göras om samt att själva " flowet " i diablo 2 i princip bara skulle kunna återskapas med den tidens Grafikmotor, vilket alla förstår inte kommer hända

Däremot så har det varit i flera av Blizzards ansökningar som dem har tryckt på att det är " av stor merit " att man har bra känne dom inom MMO... så vi får la se om det blir ett World of Diablocraft och således den sista spiken i kistan innan man jordsätter diablo universe för gott.

Men jag ser fram emot det, och hoppas innerligt att det blir ett bra projekt ^^

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av JBE:

D3 vid release var ett helt annat spel, de har ändrat så gott som allt sedan dess - till det bättre.

Det var ju bra mycket bättre när det släpptes och var "svårt" att ta sig igenom acterna. Minns att act2 var ett helvete första gången man kom dit med all poison damage.

Tabben dem gjorde i början var ju dock att alla "legendarys" var helt värdelösa och sen när dem "fixade" till det så var alla rare's värdelösa och nu måste alla items vara "legendarys/set item"

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

@Zippeer:
Även nu skall du sätta en svårighetsgrad som är precis vad du klarar utan att dö alltför mycket, då får du mest exp och loot/tid.
Sedan är det med svårighetsgrad en smaksak - jag gillade det också precis som du, men de allra flesta vill inte ha för svåra spel.
När jag levlade i s14 tex startade jag på master, fick efter en stund byta ned till hard, fick sedan någon bra legendary och kunde byta upp till torment 1, fick sedan sänka igen till master när det närmade sig lvl 70, etc. Höll mig hela tiden i zonen där spelet är utmanande och man dör ibland men klarar det mesta om man skärper sig.
Efter 12h och 9 minuter var jag maxlvl, farmat gear, och klarade gr83 solo, rank9 på leaderboard. Sedan lade jag ned då det inte var några ändringar i denna season och jag inte har tid att fortsätta toknöta just nu.

Problemet med tidiga d3 var att efter du faktiskt hade klarat diablo på inferno (vilket tog ca 1 vecka effektiv speltid iirc om man optimerade) så fanns det INGET att göra.
Jag var bland de första som klarade diablo på inferno (jag undersökte det inte så noga, men enligt en polare jag spelade med var vi först av alla som inte exploitade), men så fort real money auction house släpptes sålde jag alla items för strax över 2k euro då jag hade toknött tills dess och spamköpt bra saker på ah, och lade ned då det verkligen fanns noll att göra mer i spelet.

Att de tog bort ah var en av de viktigaste ändringarna, det var verkligen 100x effektivare att sitta och spam-refresha searches i AH än att spela spelet för att få gear. Precis som svårighetsgraden var det ju optional, men svårt att undvika.

Seasons, endgame med variable svårighetsgrad och leaderboards och inget ah eller trading så du faktiskt måste hitta gear själv tycker jag är ett väldigt bra concept.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

@JBE: Som jag ser det så finns det inget end game i D3 och har aldrig funnits heller.

Absolut du kan ju försöka pusha GR's men det finns ju ingen vits med det förutom leaderboard då.

Men men, Smaken är som baken

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av Belzader:

Finns redan i Diablo 3 en remaster version en del av dess, kunde man spela under en viss period, en remaster av ett helt spel lär nog inte kunskapen finnas kvar, väldigt få kunniga inom 2D och hur man styrde spel på den tiden kvar.

Dessutom skulle en remaster av D2 inte säljas nog, för det är fortfarande tones av folk som sitter lira D2, kör fortfarande min Lighting Amazon PVP fighter i spelet, och hammers paladinen, och smiten i ubern tristrun fullt med liv till och med fler som spelar D2 än D3.

Skulle dock uppskatta en helt nytt Diablo som har D2 saker och göra som Uber Diablo, Uber Tristrun, Key farming, och mycket mer som läggs till vore awsome ha saker göra hela tiden.

D3 känns som funktionslöst spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010

Spelar en hel del typ lite varje dag.
Har över 1000 i Paragon och kör med en munk men har även en Crusse.
vinylen#2125 om någon vill spela.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: HyperX FURY Black Series 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: I7-6700K, Kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, Mus: RGB Glaive, Tangentbord:
Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT , Monitor: Acer XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Nokia 8
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2002

Tror alla inser att D3 är dött. Funkar som en skön klickfest om man behöver något att göra medans man dricker kaffe. För egen del tyckte jag också det var rätt skoj att planera skumma builds och optimera dem. Senaste var Frenzy-barbar.
Spelet förlorar på att loot-dimensionen inte är särskilt närvarande, i meningen att det bara handlar om att fixa marginellt bättre stats på förutbestämda items. Likaså är omgivningen närmast oviktig för spelet (rifts randomiserar bara miljöer som man aldrig ser igen), och "känslan" helt obefintlig.

D2 är bättre. I D2 handlar inte allting om loot, och när väl loot droppar så är det mera överraskningar och mera som är värt att kika på, också rares t.ex. Dessutom domineras det spelet hårdare av miljö, som länkas t.ex. till musik och specifika monster och händelser. Det är kännbart att vara i akt 1, akt 2, och så vidare. Diablo 3 spelas inte så, utan 99% av spelet sker i "rifts". Jag tror att det är ett misstag. Rifts är ok men det skulle vara mera en gimmick än huvuddelen av "endgame".

Har också sett att de utlyser och fyller nya platser relaterade till ett Diablo-projekt. Jag är tämligen säker på att det rör sig om ett nytt spel. D2-remaster verkar vara närmast omöjligt att få till, i synnerhet sett till vilka potentiella gains de kan göra finansiellt. D4 kommer bli en ny stortitel och man har en möjlighet att frångå de problem som finns inbyggda i D3.