Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Beprövat kort för mig också; Krusovice.

Permalänk
Medlem

Bulleit och Mythos som katastrofalt nog utgått ur bolagets ordinarie sortiment. Går att beställa en låda så får väl bli så framöver då kanske.

Någon som vet om vissa system ändå håller populära produkter hemma trots beställningssortiment?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@N_Micke: Nope, förutom om det är något som inte blivit uthämtat men inte tillbakaskickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@N_Micke: Nope, förutom om det är något som inte blivit uthämtat men inte tillbakaskickat.

Ok, misstänkte att dem inte gjorde så men man kunde ju hoppas 😁

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Provade en Sierra Nevada Hoptimum (2018) ikväll:
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/sierra-nevada-hoptimum-...
Riktigt riktigt fin IPA! (eller TIPA blir det väl då det är en trippel IPA )
Svår att sammanfatta, men om jag försöker så hade den lite av allt!
Sötma (mango+sockerkaka) och beska (citrustoner) och god lagom bitig eftersmak, samt ordentlig alkoholhalt osv.
Rekommenderas

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Provade en Sierra Nevada Hoptimum (2018) ikväll:
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/sierra-nevada-hoptimum-...
Riktigt riktigt fin IPA! (eller TIPA blir det väl då det är en trippel IPA )
Svår att sammanfatta, men om jag försöker så hade den lite av allt!
Sötma (mango+sockerkaka) och beska (citrustoner) och god lagom bitig eftersmak, samt ordentlig alkoholhalt osv.
Rekommenderas

Ja den e riktigt fin, precis som du säger så vare det en bra balans!

Permalänk
Medlem

En kall Staropramen på O'Learys vid centralen i Kungliga Hufvudstaden. Som bonnläpp i storstan är jag förundrad att det är så lite toaletter hos allmänna inrättningar. Knappt ett ställe på stationen har ju egna kundtoaletter. Va fåån. Inte ens McD! Men Olles håller måttet! Snart ombordstigning på Cinderella för en dygnskryssning. Semester deluxe, hytten gick ju på över 2 lök men skare va så skare va!

Edit: såg några av ordningsvakterna kända från "Tunnelbanan" på tv så nu har jag rört mig bland kändisar också. Det här blir en bra resa känner jag på mig!

Korrigering och anekdot
Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Norrlands djup och god of war 3 remastered.

Helt ok efter en varm dag, för mig en ny öl

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

En Coors light i kvällsvärmen. Blasket funkade riktigt fint i det sammanhanget

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

En kall Staropramen på O'Learys vid centralen i Kungliga Hufvudstaden. Som bonnläpp i storstan är jag förundrad att det är så lite toaletter hos allmänna inrättningar. Knappt ett ställe på stationen har ju egna kundtoaletter. Va fåån. Inte ens McD!

https://i.imgur.com/JhkZUex.jpg

Donken har i allra högsta grad kundtoaletter. De två "restauranger" på stationen som har toaletter är O´Learys och McDonald´s.
De andra FÅR inte ha toaletter av säkerhetsskäl (enligt personalen på en av restaurangerna utan toalett).

För att hålla mig till ämnet så inmundigas just nu en iskall Mariestad. Funkar bra efter en dag med 34 grader i skuggan.

Permalänk
Medlem

Mexikansk Corona Extra på balkongen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@Henkka: det var som sjutton, då vet jag anledningen till det! jag var på den där lilla mcd (finns det flera kanske?) och där fanns det i alla fall bara det som var märkt städskrubb och personal där man förväntade sig toaletterna skulle vara. Kanske inte kollade noga, ska ge det ett nytt försök imorgon.

För att hålla mig ot så har jag precis sänkt en Lapin Kulta på soldäck, varmt så inni bomben. Fast ölen va kall!

Skål Henkka (och alla andra Swecare så klart)!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk

Cuba libre gjord på bästa råvarorna

Ron zacapa 23
och

boylan cane cola

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Ölets dag imorgon då, fast det är det ju nästan varje dag 😁

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil: den är fin! fast jag måste säga att jag föredrar plantations xo över den, snäppet vassare

Skrivet av Henkka:

Donken har i allra högsta grad kundtoaletter. De två "restauranger" på stationen som har toaletter är O´Learys och McDonald´s.
De andra FÅR inte ha toaletter av säkerhetsskäl (enligt personalen på en av restaurangerna utan toalett).

För att hålla mig till ämnet så inmundigas just nu en iskall Mariestad. Funkar bra efter en dag med 34 grader i skuggan.

säkerhetsskäl my ass, de vill slippa alkisar och pundare på den tiden när de fanns kvar toaletter så hade ju i princip de flesta något blåaktigt sken för att heroinister inte skulle kunna hitta en blodåder, samt att personalen ofta skulle kolla toaletterna för att jaga iväg eventuella alkisar/pundare.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Provade en Sierra Nevada Hoptimum (2018) ikväll:
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/sierra-nevada-hoptimum-...
Riktigt riktigt fin IPA! (eller TIPA blir det väl då det är en trippel IPA )
Svår att sammanfatta, men om jag försöker så hade den lite av allt!
Sötma (mango+sockerkaka) och beska (citrustoner) och god lagom bitig eftersmak, samt ordentlig alkoholhalt osv.
Rekommenderas

Absolut trevlig! Testade denna sist och tycker att den var ännu lite godare!
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/lagunitas-1112203

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Absolut trevlig! Testade denna sist och tycker att den var ännu lite godare!
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/lagunitas-1112203

Den har jag missat! Jag brukar gilla Lagunitas, så den ska jag prova!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Falcon export,varför är det så varmt...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Försöker göra ett val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Falcon export,varför är det så varmt...

Börjat fundera på om jag kommer bli alkoholist efter denna värmebölja. Varje kväll avslutas med bira eller vin på balkongen, för det knappt går att vistas inomhus. Ändå har man en AC, men den stackaren märker man knappt av.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DaBone:

Börjat fundera på om jag kommer bli alkoholist efter denna värmebölja. Varje kväll avslutas med bira eller vin på balkongen, för det knappt går att vistas inomhus. Ändå har man en AC, men den stackaren märker man knappt av.

Då har du en dålig AC skulle jag säga

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Då har du en dålig AC skulle jag säga

För stor lägenhet... 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den har jag missat! Jag brukar gilla Lagunitas, så den ska jag prova!

Fanns bland det korta sortimentet hos mitt bolag, vet inte riktigt hur det ser ut med tillgången runt om i landet. Ölutbudet på min lokala butik tror jag tillhör ett av de största i Sverige. Mindre ort norr om Sthlm, men ett av Sveriges största bolag, trevligt när man vill variera lite. Blir så sjukt frustrerad av att handla på andra bolag, haha

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Festival i stan! Så jag tänkte att va fan. Klart jag ska ha en öl, de är ju trotts allt semester!

Men började lätt med en Staropramen 3,5%. Öl och vinprovning från lokala bryggerier kl 17!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Landau Coleçao Privada 2016. Vinho regional Alentejano gjort på Trincadeira, Aragonez och Syrah.
Gott
www.ravasqueira.com

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Ölets dag idag, så man får väl dra sitt strå till stacken.

Naparbier Milky Brain. Helt OK milkshake IPA, men jag är nog inte världens fantast av den stilen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En sån här just nu.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Berliner pils.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk

@trickeh2k: Den där är riktigt fin