Permalänk
Medlem

Paralellporten

Vilka siffror på skrivarporten kan man få ut ström ur, om man tex ska koppla in lysioder?

visst är det en jordkabel som sitter på metallhöljet på kabeln? innanför plasten...

Vill ha en länk till en sida/forumtråd (hittar inga liknande?) där det står om detta...

Thnx på förhand

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk

http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/par/
http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/par/doc/regpins.html

inga pinnar i parallellporten är "plus". Man får använda utdatapinnarna och sätta dem till 1 för att få ström.
Använd inte den jordtråd som sitter fast i höljet på kontakten. använd pinnarna 18-25 som signaljord.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Visa signatur

#elektronik@quakenet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Namn: Anders Kallas: Isak Bor i: Sverige Hemsida: www.avlyssning.nu Email: isak@avlyssning.nu Hobby: Elektronik, Öl och Airsoft

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha. Återkommer hit igen om jag får porbs

Edit: Behöver program för att kunna styra parallelporten. Har hört att man måste installera nåt speciellt för att det ska funka i XP... vad? vilka program?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk

det finns en länk på den där passagensidan. det står du behöver detta program. klicka där. port95nt heter det

sen får du väl skriva ett eget styrprogram i visual basic eller nåt

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Tack ska ni ha. Återkommer hit igen om jag får porbs

Edit: Behöver program för att kunna styra parallelporten. Har hört att man måste installera nåt speciellt för att det ska funka i XP... vad? vilka program?

Discolitez finns tre olika program som hjälper till att styra saker via parallellporten.
...och ritningar.

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.