Värt att uppgradera i7 4970K till i7-8700K?

Permalänk
Avstängd

@frunten: Ja ett Coffee lake system kommer bli bra, speciellt i spel som nyttjar flera kärnor såsom PUBG.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

Lånar tråden då jag inte vill skapa ny.

Sitter på en i7 4790K, Nvidia GTX 1060 6GB Strix OC, 16GB DDR3 RAM idag och undrar om det är värt att byta till en i7 8700K?

Jag spelar inte PC-spel i första hand utan jag emulerar diverse system och konsoler som kräver CPU-kraft (CEMU, Dolphin, pcsx2, higan, mednafen etc)

Vinner jag något på att köpa detta?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11670763/
Ny processor, nya DDR4 minnen samt nytt moderkort.

Jag kan spela det mesta i full hastighet men CEMU som är väldigt krävande (Breath of the Wild, Mario Kart 8 till exempel) är väldigt segt och det känns som om min 4790K inte pallar emellanåt.

Jag vet vad ni tänker, varför inte bara köra spelen på originalsystemen istället? Kan göra det när som helst ärligt talat men emulation är så mycket mycket mer än att bara spela dessa spel på datorn, det finns så mycket man kan göra och dessutom få skarpare grafik än vad som var tänkt, i detta fall Wii U bland annat.

Tack på förhand!