Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@serdyllon: ett problem som jag upptäckte är att 24pin täcker nästan alla 8pin, 8pin till atx kan man lösa men ska man ha en eller två pcie kablar så behöver man tänka till hur man ska göra sin 24pin. Man hade kunnat dra 8 pin mellan kablarna på 24 pin

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Någon som har koll på vad det blir för tullavgift ifall det skickas från Taiwan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Eriksson:

Någon som har koll på vad det blir för tullavgift ifall det skickas från Taiwan?

25% momspåslag och lite ytterligare krafs (tull/hanteringsavgift) på nån hundring eller så, brukar det bli.

Är det något som nämnts på Slack? Från början var det väl sagt att de skulle skickas från Sverige, och jag tänkte direkt "jo tjena, det kommer bli från Kina eller Taiwan som alltid", så jag får väl se om jag fick rätt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Eriksson:

Någon som har koll på vad det blir för tullavgift ifall det skickas från Taiwan?

Som jag förstår det har jag köpt en produkt av ett svenskt företag i Sverige. Mycket märkligt om jag ska behöva betala tull.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Eriksson:

Någon som har koll på vad det blir för tullavgift ifall det skickas från Taiwan?

Skrivet av Nioreh83:

Som jag förstår det har jag köpt en produkt av ett svenskt företag i Sverige. Mycket märkligt om jag ska behöva betala tull.

Hade för mig också att produkterna kommer att skickas till Sverige och därefter till köparna från Sverige.

Köpte mitt exemplar från Kickstarter-kampanjen och betalade då 1790 kr + 120 kr i frakt. Står även så här i bekräftelsemailet som jag fick:

"Get your hands on one of the limited number of GHOST S1s to a price way below estimated retail price and we will throw in an extra surprise in the package for you. Including Swedish VAT (25%) TopHats can be ordered separately after campaign end."

En Tysk från Slack betalade även tysk moms vid sin beställning verkar det som, iaf enligt dennes e-mail.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

De har sagt hela tiden att de ska skicka den nordiska marknaden från Sverige. Sen har de tittat på hur möjligheten att skicka resten av världen direkt från tillverkaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jazon:

De har sagt hela tiden att de ska skicka den nordiska marknaden från Sverige. Sen har de tittat på hur möjligheten att skicka resten av världen direkt från tillverkaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter betryggande, då hade jag missförstått det. Patrik har varit oroväckande tystlåten gällande eventuella tullavgifter.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt efter kickstarten, har även betalt 25% VAT.

Subtotal €199.00
Shipping €17.00
VAT €43.20
Total €216.00 EUR

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Preorders öppnade idag på samtliga färger på louqe.com ser jag.

//Pangea out of stock

Permalänk
Medlem

Nu är också Limestone slutsåld. Verkar vara bra åtgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Preorders öppnade idag på samtliga färger på louqe.com ser jag.

//Pangea out of stock

Skrivet av Wachtel:

Nu är också Limestone slutsåld. Verkar vara bra åtgång.

Innebär nog att man inte längre kan byta färg heller (antar då att detta var extraproducerade chassin)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hade för mig också att produkterna kommer att skickas till Sverige och därefter till köparna från Sverige.

Jepp, det är så det var sagt från början.

Och just det ja, nu minns jag att momsen för tusan redan var påslagen, vill minnas att det är ett krav för svenska Kickstarterprojekt och det var (fullt förståeligt) sura miner från de internationella backarna pga det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kommer nästa batch behålla samma pris?

Permalänk
Medlem

@Monarchy: Runt 2000kr om det nu kommer ut i handeln har jag för mig Pachalski skrev i början av kickstartern?

Permalänk

Verkar som att det inte blir någon tullavgift trots allt? Person på Slack som fått bekräftat via mail från Louqe.

Permalänk
Medlem

Vet att dom inte kan göra deras top "plate" i samma färger som resten pga det är stål så gröna går inte. Men dom borde iaf kunna göra limestone, borde vara ett alterantiv (utan kostad) .

Permalänk
Geeks Gaming

Ny info på Slack om skatter och transport.

Permalänk
Medlem

har för mig att jag har läst något om att för den svenska marknaden så skulle lådorna skeppas direkt till louqe o sen ut till kunder, gäller detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

har för mig att jag har läst något om att för den svenska marknaden så skulle lådorna skeppas direkt till louqe o sen ut till kunder, gäller detta?

Läs inlägget precis ovanför ditt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

såg texten, men det behöver inte betyda att det inte finns undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

såg texten, men det behöver inte betyda att det inte finns undantag.

Om de flyger chassin direkt in i Sverige så kommer de att få betala tullavgift på detta, vilket innebär att vi som beställt chassit i Sverige får betala mer. Så det gäller tyvärr oss också.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

ju så lär det vara. har bara ett minne av att det var snack om release party med chassin. aja, vi får se med tiden.

Permalänk
Medlem

Fråga..
Någon som testat NH-L12 ihop med HyperX Predator minnen, kollar jag på hypers hemasida så står det att de bygger 42,2mm

https://noctua.at/en/nh-l12/rcomp menar att de inte är kompatibla, även om bilden nedan visar 43mm clearance

Permalänk
Medlem

@Matezon: Antar att det beror på att minnessockeln bygger på ett par extra mm.

EDIT: Å andra sidan så verkar den där skissen bara mäta till botten av basen av flänsen, dvs höjden på CPU-sockel och IHS inte är inräknad...hmm.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Förhandsbokade en EVGA RTX 2080 XC Gaming efter gårdagen presskonferens. Den är 2-slots design och inom måtten enligt specifikationerna. Någon som ser potentiella problem med att få plats med den i chassit? Är strömförsörjningskablarna riktade åt rätt håll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Förhandsbokade en EVGA RTX 2080 XC Gaming efter gårdagen presskonferens. Den är 2-slots design och inom måtten enligt specifikationerna. Någon som ser potentiella problem med att få plats med den i chassit? Är strömförsörjningskablarna riktade åt rätt håll?

Kortet och kylaren ser ut att ha referenshöjd, så det ska inte vara några som helst problem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"Time to check in here and give you an update, everything is running more or less smoothly with the production, anodization is ongoing and we are carefully tracking the time plan. We still estimate to begin shipping in September. Times are hectic and it is hard to see the light, between visa applications, answering mails and making sure all the suppliers come together, it is hard to see that we are "almost there". But, as I take a second to write these lines I'm realizing we really are actually really close now! Thank you all for your patience!"

@Pachalski idag på Slack!

Permalänk
Medlem

Nog för att chassit snart levereras och att det mesta av kommunikationen verkar så vitt jag förstår sker via slack, men har han helt övergett sweclockers? Snart inte aktiv på 3 månader, på den plattformen chassit utvecklades och formades med hjälp av kritik och synpunkter från oss medlemmar?
Tycker det är väldigt underligt beteende ärligt talat.
@paChalski

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vill dela med mig hur jag löste problemet med fittings som tar emot i sidopanelen på chassit.

https://grabcad.com/library/redesigned-ports-for-phanteks-gla...

Faggan hade problem med fittings som tog i sidan men jag har löst det för Phanteks blocken och kommer användas i mitt bygge.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nog för att chassit snart levereras och att det mesta av kommunikationen verkar så vitt jag förstår sker via slack, men har han helt övergett sweclockers? Snart inte aktiv på 3 månader, på den plattformen chassit utvecklades och formades med hjälp av kritik och synpunkter från oss medlemmar?
Tycker det är väldigt underligt beteende ärligt talat.
@paChalski

Skickades från m.sweclockers.com

denna platform har visserligen hjälpt till men det är ju inte endast här det finns en sånn här tråd där det har jobbats med att utveckla och förbättra chassit. Finns flertalet amerikanska forum med likadana forumtrådar som denna där man har jobbat på samma vi som här och troligtvis så visade det sig att det var för tidskrävande att fortsätta hålla koll och var aktiv på alla dessa ställen nu när saker börjat hända på riktigt så har nog dom flesta av dom mycket annat dom ska hinna göra.