Permalänk
Medlem

Jag fattat inte hur Hulk kunde bara köra in i klungan så där ... kändes väldigt amatörmässigt tycker jag.
Det var ju tomt på vänstra sidan, släpp bromsen sväng till vänster ut på gräset så skulle han ev även kunna klara sin bil ... vad tycker ni ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Jag fattat inte hur Hulk kunde bara köra in i klungan så där ... kändes väldigt amatörmässigt tycker jag.
Det var ju tomt på vänstra sidan, släpp bromsen sväng till vänster ut på gräset så skulle han ev även kunna klara sin bil ... vad tycker ni ?

Skickades från m.sweclockers.com

Han var ju iaf så långt till vänster det gick på banan. Att köra ut på gräset... det hade nog kunnat sluta lite hur som helst, eller ja, troligast är väl att han hade suttit i väggen där (ev studsat ut på banan igen).
Man kan väl dessutom misstänka att han insåg för sent hur mycket för sent som han hade bromsat.

https://www.youtube.com/watch?v=fuRRLkc4qUo#t=0m32s

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

När han väl hade låst bromsarna så var han bara en passagerare, så hade ingen chans att styra ut på sidan.

Sen har han erkänt att han hade bristande koncentrationen på vad som hände framför honom, han var själv orolig att bli påkörd och kollade mycket i speglarna och sidan.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Marcus kraschade precis i FP2 träningen. DRSen stängde sig inte när Marcus stod på bromsen vilken den borde gjort.

https://streamable.com/s8vt3
https://streamable.com/l9103
https://streamable.com/6sp0u
Bäst kvalité: https://streamable.com/w2a0b

https://old.reddit.com/r/formula1/comments/9btgd2/ericsson_cr...

Permalänk
Medlem

Även lec verkar ha fel på DRS, verkar ha varit en ny uppdatering som ställer till det

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Det var skönt att se honom kliva ur bilen för egen maskin, såg otäckt ut i sändningen.

Undrar om Sauber kommer behöva gå tillbaka till en annan spec av bakvingen, och köra med mer downforce än dom önskat. Sen är det någon som har koll på hur många motorer och delar Ericsson har tagit? Mest troligtvis så är det väl en "fredags" motor och låda som satt i, som är spec 1 motorn som han började säsongen med. Så med lite tur slipper han någon grid penalty för nya delar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Detta klipp visar att vingen går från av vara öppen i normal-läge till att vridas upp ytterligare 45 grader vinkel. DRS vingen är då i en position som lär ge lyft istället för att trycka ner bilen. En Formel 1 bil behöver utan tvekan väldigt mycket downforce för att sätta hästkrafterna i backen.
https://streamable.com/c31d6

Vi får hoppas att Marcus tränade med en gammal och sliten motor igår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Detta klipp visar att vingen går från av vara öppen i normal-läge till att vridas upp ytterligare 45 grader vinkel. DRS vingen är då i en position som lär ge lyft istället för att trycka ner bilen. En Formel 1 bil behöver utan tvekan väldigt mycket downforce för att sätta hästkrafterna i backen.
https://streamable.com/c31d6

Vi får hoppas att Marcus tränade med en gammal och sliten motor igår!

Tyvärr blir det bestraffning för Marcus. Från Janne Blomqvists blogg:

"Tyvärr ser det ut som motorbestraffning för Marcus Ericsson efter dagens krasch då bilen var utrustad med racemotor redan idag.. tyvärr skadades den så illa i kraschen att en ny motor nu måste tas i cirkulation.. På plus sidan dock att det blir den senaste versionen vilket kan behövas för återstoden av säsongen även om möjligheten till ett framskjutet resultat denna helg naturligtvis minskar."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Synd att Eriksson åkte på ett straff, själv blickar jag framåt vad gäller räikkönen som med pole position har bra chans att ta hem det om allt går väl, jag håller iaf tummarna för Kimi

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Vilket race idag.

Tråkigt för Kimi, hade hoppats att han äntligen kan vinna för första gången sedan 2013. Verkar som att Ferrari slet på däcken mer än Mercedes idag, d.v.s. tvärt om mot vad som hände i Spa.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag var så jävla tudelad idag. Jag är ett Hamilton fan och vill att han vinner drivers championship. Men man kan inte låta bli att känna besvikelsen för Räikkönen, Kimi is life.

Håller helt med om att kollisionen mellan Vettel och Hamilton var Vettels fel, säger inte att Vettel skulle släppt förbi Hamilton eller backat av. Men det känns som att Vettel tänker väldigt kortsiktigt när han väl sitter i bilen.

Verstappen, Verstappen, Verstappen. Jag tror inte jag säger mer än så, ger mig huvudvärk att bara tänka på barnet.

Klantigt av HAAS att köra med ett golv som dom hade fått backning på av FIA, trist för Grosjean men han har bara sitt eget team att skylla på. Grosjean vart alltså diskad efter racet, Renault hade överklagat resultatet. Själva klagomålet på golvet kom in före raceuppehållet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blev riktigt trött när Vettel sladda runt och fjanten Hamilton fick köra vidare, och sen vinna allt.
Ja gillar verkligen inte Hamiton...
Hade gärna sett en fight som kunde hålla VM mer levande, och att Kimi fick ta hem detta!

Blev till och med så besviken att ja stängde av efter en stund och prioritera handla mat och tvätta före detta.... tror ja ladda upp så mycket så alla luft gick ur mig. Enda höjdpunkten ja känner efter denna helgen var Kimis kval och skylten Ferrari fans hade gjort på Hamilton. Gråtande barn i racedräkt.

Sen tråk på Sauber, men förstår att dem inte hade så mycket att komma med efter Marcus crash. Får hoppas dom får ordning på bakvingen till nästa race, för tycker Marcus och Sauber sett bra ut och växer sig starkare och starkare.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Jag blev riktigt trött när Vettel sladda runt och fjanten Hamilton fick köra vidare, och sen vinna allt.
Ja gillar verkligen inte Hamiton...
Enda höjdpunkten ja känner efter denna helgen var [...] skylten Ferrari fans hade gjort på Hamilton. Gråtande barn i racedräkt.

Dommarna dömde -- helt rätt -- till ingenderas fördel när Vettel körde in i Hamilton. Att någon som stöttar Vettel (syftar på de som gjorde skylten) pekar ut en annan förare som "klagande" är bara komiskt

Skrivet av Holic:

Hade gärna sett en fight som kunde hålla VM mer levande, och att Kimi fick ta hem detta!

Hade varit guld! Men när racingen ser ut som den gör (två team som slåss och supportförare i varje team) är det bara att gilla läget. 2021 kanske gör allt bättre?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Nej det var en ren racing incident, men ja är givetvis vinklad mot honom.
Ja gillade inte Vettel heller när han körde för redbull och tog hem allt hela tiden.
Bara så man är, så är väl medveten om det. Men ja ser hellre att VM lever in i det sista.

Vem vet, 2021 kan ju bli bättre eller sämre. Ja är för dåligt påläst så långt.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Stoffel Vandoorne ersätts av Lando Norris för 2019 nu i alla fall.
Mclaren 2019 : Carlos Sainz & Lando Norris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Stoffel Vandoorne ersätts av Lando Norris för 2019 nu i alla fall.
Mclaren 2019 : Carlos Sainz & Lando Norris

Så Sainz blir veteranen i teamet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Klantigt av HAAS att köra med ett golv som dom hade fått backning på av FIA, trist för Grosjean men han har bara sitt eget team att skylla på. Grosjean vart alltså diskad efter racet, Renault hade överklagat resultatet. Själva klagomålet på golvet kom in före raceuppehållet.

Ja, det är en grov miss av dem nu när de haft chans att gå ikapp Renault i konstruktörsmästerskapet. Rätt hård fajt där, det skiljer 10 poäng till Renaults fördel just nu.

Permalänk
Medlem

Väldigt tydlig och informativ video från Chainbear gällande varför HAAS vart diskade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@SvanteP: Bra video där. Följer "Chain Bear F1" sedan en tid och kan verkligen rekommendera kanalen.

Permalänk
Medlem

Kimi Räikönen är på väg bort från Ferrari för 2019. Då skall han ersättas av Charles Leclerc.
https://old.reddit.com/r/formula1/comments/9df9de/kimi_raikko...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Kimi Räikönen är på väg bort från Ferrari för 2019. Då skall han ersättas av Charles Leclerc.
https://old.reddit.com/r/formula1/comments/9df9de/kimi_raikko...

Förutspår en lysande fortsättning på säsongen för Kimi.
Och vem vet hur Leclerc kommer att klara det, svårt att bedöma förare som harvar i småteam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Förutspår en lysande fortsättning på säsongen för Kimi.
Och vem vet hur Leclerc kommer att klara det, svårt att bedöma förare som harvar i småteam.

Jag tror Leclerc är ett geni och en framtida världsmästare. Kimi är inte hungrig längre. Helt blasé. Många gillar Kimis distaniserade och ointresserade stil, men jag är trött på hans tafatthet.

Sebastian Vettel hade inte gillat en lysande fortsättning på säsonen för Kimi. Enligt Vettel så är det i princip oacceptabelt att Kimi som #2 racear mot honom som #1 -förare i Ferrari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag tror Leclerc är ett geni och en framtida världsmästare. Kimi är inte hungrig längre. Helt blasé. Många gillar Kimis distaniserade och ointresserade stil, men jag är trött på hans tafatthet.

Sebastian Vettel hade inte gillat en lysande fortsättning på säsonen för Kimi. Enligt Vettel så är det i princip oacceptabelt att Kimi som #2 racear mot honom som #1 -förare i Ferrari.

Jag säger som Vettel.
Alla nya i sporten är makalösa och framtida världsmästare.
Tills nästa kommer och det sägs samma sak och de tidigare underbarnen glöms bort.
Nästan halva startfältet är fyllt av ex. underbarn och andra halvan är f.d. världsmästare.

Och vilken förare vill ha en teamkamrat som kan klå dom ?
Se bara på Merca när det visade sig att Rosberg var minst lika bra som Hamilton.
Vilket lipande det blev.
Men jag tror inte att Vettel är orolig över Leclerc.
Vettel har rätt blandning av prestanda och hänsynslöshet som krävs för att bli flerfaldig världsmästare.
Polarisarande, visst, men säg den toppförare som inte är det ?

Permalänk
Medlem

Går lite offtopic med motogp 2.

Romano Fenati får ju formel 1's bad boys att se väldigt tama ut :D, typ Vettel som kör in i Hamilton med flit, Schumi som parkerar mitt i en kurva på kvalet, Piquet jr som kraschar med flit för att få ut en sc och hjälpa Alonso. Men att sparka mot en annan förare i farten(osäker på om han hade omkull honom), stänga av en motståndares motorcykel i starten så att den föraren får springa igång sin cykel. Och nu senast, sträcker sig över till motståndarens styre och försöker bromsar motståndarens frambroms.

För detta senaste tilltag fick personen alltså bara 2 race avstängning, det är för mig helt sinnessjukt när det är en sån återfallsförbrytare. Nu insåg teamet hur mycket dålig press det är runt det här personen och har sparkat honom. Personligen hoppas jag att han inte får återkomma till någon motorsport, han lär sig ju uppenbarligen inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Går lite offtopic med motogp 2.

Romano Fenati får ju formel 1's bad boys att se väldigt tama ut :D, typ Vettel som kör in i Hamilton med flit, Schumi som parkerar mitt i en kurva på kvalet, Piquet jr som kraschar med flit för att få ut en sc och hjälpa Alonso. Men att sparka mot en annan förare i farten(osäker på om han hade omkull honom), stänga av en motståndares motorcykel i starten så att den föraren får springa igång sin cykel. Och nu senast, sträcker sig över till motståndarens styre och försöker bromsar motståndarens frambroms.

För detta senaste tilltag fick personen alltså bara 2 race avstängning, det är för mig helt sinnessjukt när det är en sån återfallsförbrytare. Nu insåg teamet hur mycket dålig press det är runt det här personen och har sparkat honom. Personligen hoppas jag att han inte får återkomma till någon motorsport, han lär sig ju uppenbarligen inte.

https://www.youtube.com/watch?v=Eq-1-75cOSA

Han fick kicken från sin körning nästa säsong med.

Permalänk
Medlem

Nu är det klart: Kimi Till Sauber. Leclerc till Ferrari. (https://old.reddit.com/r/formula1/comments/9evs6b/raikkonensa...)
Det blir kul att se Marcus Ericsson och Kimi som stallkamrater och rivaler nästa säsong!! Detta är mitt drömbyte

Permalänk
Medlem

Så Kimi till Sauber.
Tydligen även en fler års deal.
Kommer Sauber storsatsa nu när dom "får" Kimi eller var dom tvungna att ta emot han för att släppa Leclerc tro.
För jag kan inte i mina vildaste fantasier tänka mig att Kimi faktiskt vill köra i ett botten stall.
Alla förare vet ju mycket väl att bilen är typ 90% av prestandan, så en kass bil kan få alla förare att se ut som långsamma idioter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så Kimi till Sauber.
Tydligen även en fler års deal.
Kommer Sauber storsatsa nu när dom "får" Kimi eller var dom tvungna att ta emot han för att släppa Leclerc tro.
För jag kan inte i mina vildaste fantasier tänka mig att Kimi faktiskt vill köra i ett botten stall.
Alla förare vet ju mycket väl att bilen är typ 90% av prestandan, så en kass bil kan få alla förare att se ut som långsamma idioter

Sauber är inget bottenteam längre. Sauber fightas med de andra stallen i mitt-fältet och deras framtid ser ljus ut. Det snackades i nyheter jag såg via reddit om att Räikkönen har gått in med egna pengar i Sauber och blivit en delägare. Kimi har också pratat om att jobba i F1 stall även efter att han kört färdigt. Kanske som någon chef eller nåt

Permalänk
Medlem

@Svensktiger:
Ska hursom bli mycket spännande att se vad kimi kan göra med en sauber.
Jag måste helt missat det men har Marcus fått nytt kontrakt med sauber eller har han ett löpande som gäller 2019 också ?