240HZ känns mycket slöare än 144HZ?

Permalänk
Medlem

240HZ känns mycket slöare än 144HZ?

Tjenare!

Köpte en ViewSonic XG2530 för en vecka sen och måste säga att jag inte är imponerad överhuvudtaget.

Bytte ifrån en BenQ XL2411z och visst, fägerna på XG2530 är märkbart bättre så är det konstigt hur lite skillnad det är på 144hz och 240hz och undrar om det är nån inställning jag missat eller om jag ska skicka tillbaka skärmen och satsa på en bättre 144hz istället?

Måste tilläga att jag spelar CS:GO på global/faceIT level 10 nivå (Enda spelet jag spelar, så når bra över 240 fps).

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Kanske högt input lag?

Är du inte nöjd så byt skärm!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Där är en ny video på youtube av UFD Tech som heter Can you actually notice 240Hz in gaming?
Kanske hjälper dig

Permalänk
Medlem

Har tittat på viewsonic men känns som de lovar mer än de kan leverera. Bekräftat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kör du med V-SYNC-AV-PÅ/G-SYNC-FREE-SYNCAV? Inget sådant som orsakar högre input lag?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Bildexpert 📺

@Fantasy: Testade XG2530 för ett tag sedan och fick då frame skipping med Nvidia-kort över DP. Inga problem med HDMI.

https://www.sweclockers.com/test/25179-viewsonic-xg2530-tn-ga...

Det är också ganska vanligt med att GPU kliver in på 60 Hz från början. 240 Hz måste aktiveras i Windows.

Permalänk
Medlem

Hittade ett par reviews som pratade om 8MS input lag. Kan vara det som är problemet, eller placebo(?). I vilket fall så har jag gått tillbaka till min BenQ Xl2411Z och pangar som vanligt igen.

Som @Laxpudding skrev så testade jag med HDMI, but nope. Samma känsla.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Bildexpert 📺

@Fantasy: 8 ms input lag tvivlar jag på att någon skulle märka av i kontrollerade blindtester/RCT-studier. Det är nog ganska vanligt att man tittat på tester och specar och söker svaret i den enkla jämförelsen av siffror när det i själva verket är något annat som spelar in i situationen.