Permalänk
Medlem

FPS-räknare...

God dag!
Idag installerade jag min nya dator. Och på något sätt så finns det en FPS-räknare uppe till höger... Jag vet inte hur jag ska stänga av den. När jag googlar så hänvisas jag till Geforce experience. Men mitt ser inte ut som det som visas. Hur ska jag göra?
Skärmdump

Permalänk
Medlem

Det finns ju en FPS-räknare inbyggt i Steam också, kolla så det inte är den.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Klicka på inställningsknappen i fönstret du visar (kugghjulet) och sedan Inställningar. Scrolla ned till vad de nu översatt "In-Game Overlay" till och klicka på Inställningar. Där klickar du på den svenska motsvarigheten till "HUD Layout" och stänger av FPS Counter.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

den där skärmdumpen sa ju inte mycket tyvärr.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Det finns ju en FPS-räknare inbyggt i Steam också, kolla så det inte är den.

// Marcus

Skrivet av Jonny Myran:

Klicka på inställningsknappen i fönstret du visar (kugghjulet) och sedan Inställningar. Scrolla ned till vad de nu översatt "In-Game Overlay" till och klicka på Inställningar. Där klickar du på den svenska motsvarigheten till "HUD Layout" och stänger av FPS Counter.

Den i Steam var avstängd.
Jag har stängt av den FPS-räknaren. Men det hjälper inte..
Overlay

Permalänk
Medlem
Skrivet av NjoelN:

Den i Steam var avstängd.
Jag har stängt av den FPS-räknaren. Men det hjälper inte..
Overlay

Då har du något annat program som lägger till den. Fraps, någon skärminspelare eller dylikt. Avsluta ett program i verktygsfältet nere i högerhörnet tills FPS-räknaren försvinner.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske hjälper mer med felsökningen om du tar en printscreen där FPSräknaren är med på bild.
På så vis känner säkert några igen vilket program det är som visar räknaren

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@NjoelN: Ny skärm? En del skärmar har fps counter så kan isf vara där ifrån också.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Vad är det för färg på countern?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@maskeradmannen: Inte ny skärm, bara ny dator

Permalänk
Medlem

@maskeradmannen:
Det var skärmen!
Letade runt på inställningarna och på någon höger så hade den aktiverats... Vet inte hur, inget jag gjort. Kanske kan det vara GPU:n som triggat något?
Nåväl, tack för all hjälp!
Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NjoelN:

@maskeradmannen:
Det var skärmen!
Letade runt på inställningarna och på någon höger så hade den aktiverats... Vet inte hur, inget jag gjort. Kanske kan det vara GPU:n som triggat något?
Nåväl, tack för all hjälp!
Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Haha. Tänkte just skriva att det ser ut som fps countern på min acer skärm
Bra att det löste sig iaf.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Skrivet av NjoelN:

God dag!
Idag installerade jag min nya dator. Och på något sätt så finns det en FPS-räknare uppe till höger... Jag vet inte hur jag ska stänga av den. När jag googlar så hänvisas jag till Geforce experience. Men mitt ser inte ut som det som visas. Hur ska jag göra?
Skärmdump

Det löser du lätt med en sån här

Permalänk
Hedersmedlem

Jahaa. Du kunde inte få med den på en printscreen utan det behövdes foto. Jag förstår!
Ja då låter det verkligen som att det är skärmen som gör detta. Och så var det ju

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled