Spela Battlefield V med SweClockers, FZ och Geeks Gaming

Permalänk
Geeks Gaming

Spela Battlefield V med SweClockers, FZ och Geeks Gaming

Battlefield V släpps den 9 november för de med Orign Access (Play First Trial och Premier), 15 november för den som har förbokat Deluxe Edition och den 20 november för Standard Edition.

Givetvis kommer vi på Geeks Gaming, SweClockers och FZ att spela. På vår Discord finns nu dedikerade kanaler just till BF5 för den som söker nya att spela med eller bara vill sitta och gibba allmänt. Givetvis finns det kanaler för många andra spel också.

SweClockers hälsar alla välkomna till Discord!

Battlefield V
Release: 9/15/20 November, 2018
Plattform: PC, PS4, Xbox One
Utvecklare: EA DICE, Criterion Software
Utgivare: Electronic Arts
Dev talks för mer information om vad som ändrats i Battlefield och vad som kommer framöver.
Matig information i textformat Battlefield News.

Singleplayer

  • Prologue: Take on an intense introduction to the world of Battlefield V.

  • Nordlys: Set in an occupied Norway that has not known peace since the war began, this story involves a young resistance fighter who learns of a dangerous scheme while rescuing one of her own. Her story centers on not only her fight for her country’s liberation from occupying forces, but her family’s survival.

  • Under No Flag: This is a story about grit, determination and second chances. You'll fight in the boots of Billy Bridger, a criminal pulled from a London jail for a chance of redemption alongside a Special Boat Section unit. What he lacks in experience he makes up for in perseverance.

  • Tirailleur: It’s high-intensity all-out infantry warfare, where Senegalese units of the French Colonial Forces fight to liberate the French “homeland” that they’ve never even seen before.

  • The Last Tiger (arriving December): In the twilight of WW2, the German Army descends into chaos. Under the command of a veteran officer, a lone Tiger tank crew begins to question the ideology that got them to this point.

Multiplayer-kartor

  • Hamada - Nordafrika

  • Aerodrome - Nordafrika

  • Twisted Steel - Frankrike

  • Arras - Frankrike

  • Rotterdam - Nederländerna

  • Devastation - Nederländerna

  • Narvik - Norge

  • Fjell 652 - Norge

Gamemodes

  • Airborne - Parachute on to the battlefield and spearhead an upcoming invasion.

  • Breakthrough - Battle to control vital sectors as an attacker or fortify and push the enemy back as a defender.

  • Conquest - Fight for key locations on the map with up to 64 players in a vast all-time Battlefield classic.

  • Domination - Encounter the enemy up close and personal during fast-paced, infantry-based combat in close quarters.

  • Final Stand - Struggle to the bitter end even if ammo and health are almost depleted — there can be only one team left standing.

  • Frontlines - Join one of two teams fighting an intense tug-of-war battle.

  • Team Deathmatch - Don't hesitate in fast-paced infantry warfare with a simple and deadly rule: kill or be killed.

Samt sist men inte minst, Grand Operations.

Klasser

  • Assault
    Light Infantry and Tank Buster combat roles

  • Medic
    Field Medic and Combat Medic combat roles

  • Recon
    Sniper and Pathfinder combat roles

  • Support
    Engineer and Machine Gunner combat roles

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är EA artiklar inget för mig numera.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Snacka om lång väntetid om man vill sponsra ea med minsta möjliga.
11 dagar
Nåja blivigt lite mer sugen men tror endå inte jag kommer köpa detta spelet.
Har som lessnat på bf eller ea dice

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Snacka om lång väntetid om man vill sponsra ea med minsta möjliga.
11 dagar
Nåja blivigt lite mer sugen men tror endå inte jag kommer köpa detta spelet.
Har som lessnat på bf eller ea dice

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, BF-serien gick neråt efter 3'an.. vet inte varför men det känns tjatigt numera.

Vill ha dock ha ett nytt Bad Company spel.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Lär ju skaffa detta och blir säkert att man kikar förbi discord och ser om det finns några att lira med om polare råkar vara upptagna osv

Dock väntar jag det "riktiga" släppet. Förstår inte varför de gör så att det skiljer två veckor beroende på vilken typ av kund man är. Känns lite B.

Fördelen är iofs att servrarna får mjukstart, ev mindre buggar hotfixas osv. Perfekt sen till jag skaffar det xD. Nu har de senaste BF titlarna faktiskt fungerat riktigt bra. Men iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Samma här, BF-serien gick neråt efter 3'an.. vet inte varför men det känns tjatigt numera.

Vill ha dock ha ett nytt Bad Company spel.

Håller med. Fast snarare att det gick utför efter BF2. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är SÅÅÅÅÅÅ sugen , men jag har ju förhandsbokat Standard Edition så jag får snällt vänta tills den 20.e
Är det hälften så bra som BF1 så är jag nöjd , men dåligt av EA att inte låta alla få tillgång till spelet samtidigt!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Håller med. Fast snarare att det gick utför efter BF2. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, bf2 var kung, men jag kunde stå ut med BF3 pga den grafiska uppgraderingen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Håller med. Fast snarare att det gick utför efter BF2. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de borde kika tillbaka mer på det och stöpa nästa spel efter det. Håller med 100%. Sagt det sedan BF4.

Visserligen lite det man gjort med BF5 tycker jag ändå. Minskat ner på spotting ordentligt osv. Stort steg i rätt riktning tycker jag iaf, det ska man inte glömma. Så jag ser verkligen fram emot att lira detta

Men alla som ser tillbaka på BC2 och vill ha mer av det förstår jag mig inte på. Var ju därefter alla BF fokuserade på en casual publik mer och mer. Känns helt bakvänt att vilja se BF spel stöpa efter det receptet, speciellt med tanke på hur många som hatar BF1 för hur casual det är. Ironi i ren form där.

Kanske är olika folk får man ju hoppas, så de som tex önskar ett BC3 verkligen vet vad de faktiskt efterfrågar. Ett spel som får BF1 att verka hard-core.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Är SÅÅÅÅÅÅ sugen , men jag har ju förhandsbokat Standard Edition så jag får snällt vänta tills den 20.e
Är det hälften så bra som BF1 så är jag nöjd , men dåligt av EA att inte låta alla få tillgång till spelet samtidigt!!!

Har hört en del att det är bättre gameplay än bf1 mer likt " bf4 och BC2" medans deras marketing var skit från de som streamar och spelar det. Skulle inte folk rösta med sina plånböcker för det ser ut som köper spelet . Spelet verkar "sälja" bra som vanligt
Även jag har förbokat spelet så det ska bli kul att lira hehe

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mangee75:

Är SÅÅÅÅÅÅ sugen , men jag har ju förhandsbokat Standard Edition så jag får snällt vänta tills den 20.e
Är det hälften så bra som BF1 så är jag nöjd , men dåligt av EA att inte låta alla få tillgång till spelet samtidigt!!!

Går att börja lira direkt om man köper en månad origin acess premium för 150:- 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Går att börja lira direkt om man köper en månad origin acess premium för 150:- 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet , det kliar i fingrarna
Men jag väntar tills den 20.e har ju BF1 så länge.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Ni som spelat, är rtx aktiverat? Själv blir det lång väntan tills 20e

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darkie:

Ni som spelat, är rtx aktiverat? Själv blir det lång väntan tills 20e

RTS finns väl inte i spelet än? Som jag har fattat det.

Knappt att DX12 fungerar som det ska

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hade ganska kul i betan, men jag hatar lanserings-versionen.
Har extremt svårt att få till "siktet, träffar inte en husvägg inifrån. Har säker 3k timmar i de senaste BF-spelen, men i BF5 kommer det inte att bli många timmar.
Hoppades, men det här är sämre än betan.

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Är SÅÅÅÅÅÅ sugen , men jag har ju förhandsbokat Standard Edition så jag får snällt vänta tills den 20.e
Är det hälften så bra som BF1 så är jag nöjd , men dåligt av EA att inte låta alla få tillgång till spelet samtidigt!!!

Japp här ska spelas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Går att börja lira direkt om man köper en månad origin acess premium för 150:- 😉

Skickades från m.sweclockers.com

eller spela 10h trial för 40kr

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Snacka om lång väntetid om man vill sponsra ea med minsta möjliga.
11 dagar
Nåja blivigt lite mer sugen men tror endå inte jag kommer köpa detta spelet.
Har som lessnat på bf eller ea dice

Skickades från m.sweclockers.com

Får se ifall jag köper det i slutändan eller inte.

Tycker bara det är helt löjligt hur ett standard gamemode some Rush inte kommer vid release, utan om några månader. Sen BR som de visade först av allt kommer i mars. De ska även finnas en animation där medics kan släpa dig när du är skadad. Det finns inte heller i spelet för tillfället. osv osv. 650kr är en saftig peng för ett spel där inte ens allt finns med från början.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Får se ifall jag köper det i slutändan eller inte.

Tycker bara det är helt löjligt hur ett standard gamemode some Rush inte kommer vid release, utan om några månader. Sen BR som de visade först av allt kommer i mars. De ska även finnas en animation där medics kan släpa dig när du är skadad. Det finns inte heller i spelet för tillfället. osv osv. 650kr är en saftig peng för ett spel där inte ens allt finns med från början.

Spelar väl ingen större roll vad som finns där vid början eller inte eftersom all future content är gratis, då blir det ju 650kr oavsett om vad som finns i nuläget

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Spelar väl ingen större roll vad som finns där vid början eller inte eftersom all future content är gratis, då blir det ju 650kr oavsett om vad som finns i nuläget

pinsam bortförklaring för att inte ha spelet redo, utan släppa det som finns redo när EA säger att det är dags att släppa det enligt mig

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Och hur är det med DLSS, är det aktiverat? Eller vet någon om det är på gång för BFV?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

pinsam bortförklaring för att inte ha spelet redo, utan släppa det som finns redo när EA säger att det är dags att släppa det enligt mig

Det är ett strawman argument, jag bortförklarar inte alls. Det är att lägga ord i munnen på mig. Otrevligt. Och förminskade att bli förminskad.

Självklart håller jag med dig om att man ska ha spelet redo.
Det finns massvis av anledningar till att vissa saker inte är där vid launch, en anledning är att det lovades saker som vi visste inte skulle bli klara med i tid, och en annan är att många saker påbörjades för sent. Battle royale utvecklas till exempel av en helt annan studio.
Det jag påstod var att 650kr hit och dit inte är ett argument tycker jag, eftersom DLC/Premium inte är en grej längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte Deluxe för 798:- och får INTE spela idag!!!!????? vilket jävla tilltag, ynkligt!

Permalänk
Medlem

@Unpoor: Jag förhandsbokade också Deluxe. Antingen väntar du till den 15:e, eller köper Origin Access Premiere i en månad för 149kr och sedan går över till din betalada kopia. Eller om du lirar mycket EA titlar så kan du efter att ha aktiverat premiere begära en refund.

Har full förståelse att man retar upp sig på datumen, Premiere fanns faktiskt inte när du och jag förbokade. Å andra sidan spelar jag rätt lite nuförtiden så de fåtal timmar jag skrapar ihop per vecka kommer gå till BF5 i 1-2 år framåt, dvs enkelt val för min egna del.

Oavsett om du börjar lira iden eller den 15:e, add:a mig i Origin (samma nick som här) så hörs vi i Sweclockers Discord

Visa signatur

Jodå så att..

Permalänk
Medlem

Ses den 15:e!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cambora:

@Unpoor: Jag förhandsbokade också Deluxe. Antingen väntar du till den 15:e, eller köper Origin Access Premiere i en månad för 149kr

Oavsett val så är extra betalning inte motiverat.
Man belönar inte sina kunder med att ta betalt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Håller med. Fast snarare att det gick utför efter BF2. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av VadSaDu:

Jo, bf2 var kung, men jag kunde stå ut med BF3 pga den grafiska uppgraderingen.

Finns ju BF2 Hub och Revive som har ett antal bra servrar med i listan. Har inte spelat på jättelänge, men det funkade rätt bra sist jag var inne. Så BF2 är långt ifrån död.

Senare versioner av Battlefield serien som kom tilltalar mig inte alls.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Har världens dummaste fråga, men får bara upp singleplayer i bf5? Hur fasiken hittar jag mp?

Permalänk

Spelet ser bra ut men smgs verkar vara väldigt svaga och samma med tanks. Om man kör tank vs tank kan det ta 5-6 skott för att döda den andra men om man skjuter med panzerfaust tar det 3 skott.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4670k, r9 280x,8 gb ram. Fattigt tangentbord