"Bygga in" Laptop i skrivbordslåda förslag mottages :)

Permalänk
Avstängd

"Bygga in" Laptop i skrivbordslåda förslag mottages :)

För att spara plats funderar jag på att testa att ha min Laptop i en av skrivbordets lådor, sen dra upp kablar till skrivbordet. Genom hål som redan finns.
Det som oroar mig är givetvis värmehanteringen.
Skrivbordslådan har en liten synlig öppning på framsidan och en lite större "osynlig" på baksidan.

Detta skrivbord: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40260717/

Man kan borra flera små hål i lådans undersida för att maximera Luft in, utan att förstöra utseendet på själva skrivbordet

Tror ni att själva iden kommer fungera eller kommer man bli tvungen att montera in datorfläckar i själva skrivbordslådan för att lyckas få ut den varma luft som datorn producerar?

Det skulle bli som en ovanligt avancerad dockningsstation fast helt osynlig från utsidan

Ge mig era tankar och funderingar

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk
Medlem

Klart det kan funka men den varma luften måste fortfarande kunna ta sig ut.

Permalänk
Medlem

@PTSD:

Du kanske kan kolla hur ventilationen på själva laptoppen är placerad och sedan såga ut hål i lådans undersida/baksida som matchar denna, då borde det fungera hyfsat. Ska du spela på laptoppen?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

@PTSD:

Du kanske kan kolla hur ventilationen på själva laptoppen är placerad och sedan såga ut hål i lådans undersida/baksida som matchar denna, då borde det fungera hyfsat. Ska du spela på laptoppen?

/hulle.

Inte speciellt mycket, kanske 10% av tiden kommer datorn belastas över 50%. men 90% av tiden kommer den ligga på låga nivåer.

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Funlo:

Klart det kan funka men den varma luften måste fortfarande kunna ta sig ut.

Om man har ett Insug för kall luft tror du då det räcker med det naturliga övertrycket i lådan för att varmluft ska åka ut? Eller tror du att man måste ha en aktiv Luft-In/Luft-Ut?

Visa signatur