Permalänk
Medlem

Dator för csgo

Hej,

Jag spelar endast csgo och pendlar mellan 200-350 fps. Tycker ibland i vissa situationer när jag strafe:ar att det kan lagga till.

Räcker det med att uppgradera grafikkortet eller borde jag klara mig på det jag har?

Intel Xeon CPU E3-1245 v2 @ 3.4GHz
16GB Ram
NVIDIA GeForce GT1030 2GB (https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...)

Tack!

Permalänk

Om du normalt ligger 200+ så låter det ju som att du upplever framedrops, vilket kan bero på en massa random grejjer och kan vara svårt att fixa själv ibland (dvs. felet kan ligga i spelet). Vet inte så mycket om din CPU men skulle lika väl kunna vara den som orsakar det (eller din lagring, om spelet av någon anledning försöker läsa/skriva något). Jag skulle iaf inte tippa på att det är grafikkortets fel

Hursomhelst så kan jag rekommendera att leka runt lite i inställningarna i spelet, ibland kan det ju vara så att det är någon speciell grej som kan orsaka drops, dvs. pröva att stänga av sånt som anti-aliasing och dylikt och se om dropsen försvinner. Ifall du inte lyckas så ja, är väl bara att pröva att uppgradera något och se om det funkar

(Men för att svara rakt av: ja, jag tror du borde klara dig med det du har)

Permalänk
Medlem

Det kommer det tyvärr göra oavsett hårdvara i CS GO. T.ex. om man försöker kasta en granat på vissa speciella ställen med mkt CT/T runt sig kan det lagga till även om man ligger på 400-500 FPS. Är nog helt enkelt motorn som begränsar.

Det här kan också vara en ide om du inte redan gjort det.

https://www.youtube.com/watch?v=faZ9TP4TYwI

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Nvidia har problem med drivarna just nu, vet inte om det är exakt vad du upplever men jag har liknande på mitt 1070.

det kom med någon av dom nyare drivarna.

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Det har varit mycket problem på sistonde med cs både jag och mina kompisar har upplevt lägre fps och framedrops.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB