Möjligt att använda PC till att ringa samtal med mikrofon och högtalare till mobiltelefoner etc

Permalänk

Möjligt att använda PC till att ringa samtal med mikrofon och högtalare till mobiltelefoner etc

God jul

Tänkte höra om det nu på något vis går att ansluta mobilen till sin PC och ringa och ta emot samtal på sin PC och få ut samtalet via högtalare/lurar samt prata i en mik ansluten till PCn ?

Tack på förhand

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D • RAM ∙ 32GB G.Skill • MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer X34P 34" UW / XB271HU 27" 1440p

Permalänk
Medlem

Funktionen finns i Skype, åtminstone för företag. Misstänker dock att det är förenat med vissa kostnader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du kör android, testa AirDroid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

En grundfråga är vem du tänkt ringa upp. Är mottagaren känd och också vill ringa från dator eller smartphone så finns mängder med appar för ändamålet.
Väntar med alternativ tills vi vet vad vi vilö uppnå :).

Vill du ringa telefonnummer från datorn specifikt så finns fortfarande alternativ. Skype har jag använt på datorn ibland för att ringa till telefonlinjer. Office 365 ger en timme gratis i månaden (har själv office 365). Vet inte hur deras prisplan ser ut riktigt men det står väl på deras hemsida.

Tror Microsoft har uppdaterat Windows 10 nyligen för att man via windows ska kunna ringa från sin Android/appletelefon också men har inte spanat in det närmre själv ännu. Behövs väl nån app i luren som man kopplar med datoen på nå sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det gick att göra native i windows 7 men den funktionen är tyvärr borttagen i windows 10

Skickades från m.sweclockers.com

Omformulering
Permalänk
Medlem

För Samsung telefoner finns programmet sidesync (och ett annat som jag ej minns namnet på) som ska kunna göra det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Dell har den funktionen på sina laptops (XPS93xx/95xx åtminstone) sen har ju Microsoft, som någon sa, börjat implementera något liknande, just nu är det bara SMS/bilder men samtal bör rimligtvis komma det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om mac räknas som pc så är det inbyggt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

God jul

Tänkte höra om det nu på något vis går att ansluta mobilen till sin PC och ringa och ta emot samtal på sin PC och få ut samtalet via högtalare/lurar samt prata i en mik ansluten till PCn ?

Tack på förhand

Jag tänkte bara tipsa om att Dell Mobile Connect som jag pratade om går utmärkt att köra på valfri dator/telefon med blåtand. På min Lenovo X1 fungerar det helt okej.

Eftersom det är teknik som Dell vill sälja sina laptops på så får man aktivera utvecklarläge i Windows och hitta programmet på Mega, men säg till om du behöver hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com