Xbox One + Mus och tangentbord?

Permalänk
Medlem

Xbox One + Mus och tangentbord?

Stödjer den nu helt mus och tangentbord?

Så jag kan bara koppla in?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Stöd finns i UI.

Men spelen måste få individuellt stöd också.
Och just nu är det inte många spel, bara runt 10-12st.

Fortnite är ett av spelen som fått stödet via uppdatering.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Något CoD spel som stödjer då?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Verkar som att dom inte ser FPS spel som något att verka vilja ge stöd till.....

Visa signatur

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Verkar som att dom inte ser FPS spel som något att verka vilja ge stöd till.....

Det är tyvärr väldigt tråkigt, då fps egentligen gör sig bättre ihop med mus och tangentbord i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Vangen:

Något CoD spel som stödjer då?

Skrivet av MrGringo:

Det är tyvärr väldigt tråkigt, då fps egentligen gör sig bättre ihop med mus och tangentbord i min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

På sätt och vis är det dåligt, men ändå bra tycker jag.
Det hade blivit väldigt ojämnt om vissa tvingats att spela med kontroll och andra mus/tgb.

Dock så säger Microsoft att man ev kan dela in spelare så att de med mus/tgb spelar med andra likasinnade och vice versa med de som har kontroll. Dock inget som är praktiskt i drift ännu.

Linus Tech Tips sammanfattade alltihop ganska bra;

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

På sätt och vis är det dåligt, men ändå bra tycker jag.
Det hade blivit väldigt ojämnt om vissa tvingats att spela med kontroll och andra mus/tgb.

Dock så säger Microsoft att man ev kan dela in spelare så att de med mus/tgb spelar med andra likasinnade och vice versa med de som har kontroll. Dock inget som är praktiskt i drift ännu.

Linus Tech Tips sammanfattade alltihop ganska bra;
https://youtu.be/MCGAx_3_KSE

Håller helt med om att det hade blivit ojämnt om man spelar med kontroll vs mus och tangentbord. Kanske är kontrollen iofs även lite av charmen med en konsol.