Permalänk
Medlem

Mobil till dottern

Hej,

Jag är på jakt efter en mobil till dottern och skulle behöva lite tips på vad man ska köpa. Budgeten är 2000kr men gärna under om möjligt.
Har börjat kika lite på Xiaomi som verkar vara ett märke där man får ganska mycket för pengarna men har egentligen ingen som helst erfarenhet av märket..

Tacksam för alla tips

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@rain007: Kan generell rekommendera motorola om du hittar någon för bra pris.

Permalänk
Medlem

Vill hon ha en stor eller liten telefon? Vad ska hon göra med den? Gissar sociala media eller ska hon fota mycket eller spela spel?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

G6 Play?

Spela spel och nån musik app är det hon brukar använda telefonen till, hon kommer från en P10 Lite som funkade bra (tills skärmen "plötsligt" gick sönder.. )
Storleken på skärmen är nog det vi kikat minst på, känns faktiskt inte avgörande

Visa signatur
Permalänk

Kan rekommendera en Xiaomi Mi A1, säljs på Inet just nu för 1990 kr för 64gb versionen, väldigt mycket telefon för pengarna! Dessutom android one på den.

Gick från en Samsung galaxy S5 och är kanon nöjd med den, även sambon är riktigt nöjd med sin. Kan känna lite stor i början, men man vande sig otroligt snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Justering
Permalänk
Medlem

XZ1 Compact säljs för 1990kr just nu.

Permalänk
Medlem

LG G6 finns för 2190:-

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Inte full hd på xz1an men den kanske är vettigt ändå?

A1an har jag kikat på o verkar bra, även redmi note 5 kikar jag på, stor skillnad på dom? Är det fortfarande lönt att importera Xiaomi?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du funderar på Xiaomi A1 så hade jag nog rekommenderat A2/A2 lite som bägge ligger runt din prislapp.
Skillnaden mellan EU-säljare är svenska återförsäljare på dessa mobiler är just nu ca 300-500kr

Permalänk
Medlem

Skulle nog också tipsa om Xiaomi. Jag kör själv Redmi Note serien. Dom brukar ligga runt 1500 från utlandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rain007:

Inte full hd på xz1an men den kanske är vettigt ändå?

A1an har jag kikat på o verkar bra, även redmi note 5 kikar jag på, stor skillnad på dom? Är det fortfarande lönt att importera Xiaomi?

Varken dina eller hennes ögon ser om det är Full-HD eller inte..

Permalänk
Medlem

Frugan och jag har relativt billiga Huawei-lurar som vi är supernöjda med. Jag har en Nova 3i (typ 2,500), medan frugan har någon billigare variant. Riktigt bra kvalitet och båda känns rappa och stabila.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tack!

Just nu ligger nog Xiaomi redmi note 5 närmast ett köp

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thekai:

Varken dina eller hennes ögon ser om det är Full-HD eller inte..

Jodå, man ser skillnad mellan FHD och HD, sluta sprida myter.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

@Esseboy: På en större skärm är det såklart enkelt men med ett ental tum är det betydligt svårare att se skillnad på 720 och 1080. Man kan ju väga skillnaden på bildkvalitet med energikonsumptionen/batteritid.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

@Esseboy: På en större skärm är det såklart enkelt men med ett ental tum är det betydligt svårare att se skillnad på 720 och 1080.

Eftersom de flesta är större än 5,5" i dagsläget så är det inga problem, bara dumsnålt att köra på HD.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

@Esseboy: Jo förvisso sant

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Upplösning på en mobil är väl inte så viktig för man ser väl film på tv om man gillar film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Upplösning på en mobil är väl inte så viktig för man ser väl film på tv om man gillar film.

Det är ju inte bara film som ser sämre ut med sämre upplösning?
Högre upplösning ger ju oftast skarpare text, mer innehåll på skärmen osv.

Kollar man på bilder och videoklipp så är det ju bara fördel med 1080 istället för 720.
Den dagen 1080 sög batteri bra mycket mer än 720 var väl inte direkt igår heller.