Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Flutters:

10/1 skrev dom på sin Twitter iaf
Jag vill ha mer info om Metroid. Galet taggad på det spelet.

Skulle du vara så vänlig att länka det?
Det har varit ett rykte i ett par veckor att det är den 10:e men vi har inte fått nån info ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Skulle du vara så vänlig att länka det?
Det har varit ett rykte i ett par veckor att det är den 10:e men vi har inte fått nån info ännu.

Helt fel av mig. Var ett parodi konto som skrev det
Får skylla på att man är trött.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Flutters:

Helt fel av mig. Var ett parodi konto som skrev det
Får skylla på att man är trött.

Ingen fara men då vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Håller tummarna för en ny Nintendo Direct nu i Januari! Förra året körde de ju en 11/1..

Vad tror ni att den kommer att innehålla isåfall? Några förväntningar/förhoppningar?

Jag hoppas på lite mer info om Metroid Prime 4 och FFXII, för det är väl de två spel jag redan tänkt köpa utan att ens ha sett något mer än en logga. MP4 lär iofs inte släppas i år..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tales of Vesperia för 349kr: https://www.power.se/gaming-och-underhaallning/gaming-e-konso...
Observera att frakt tillkommer (39kr i mitt fall för att Bring ska försöka leverera).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

Helt fel av mig. Var ett parodi konto som skrev det
Får skylla på att man är trött.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst borde det vara dags för en ny Nintendo Direct trots detta? Denna tid förra året så dök en upp som visade upp en del av vad som skulle komma under 2018. Senaste Direct var i november/december och fokuserade helt på Smash.

Vore intressant att se lite nya tidigare okända titlar som dyker upp under 2019.

Permalänk
Medlem

FFXII den 30 april! Hype! Jag brukar köpa mina spel digitalt, men den här gången kanske det blir fysiskt så kan den stå bredvid PS2-versionen i bokhyllan
Ska bara hinna spela igenom Okami och Octopath Traveller nu då.

Permalänk
Medlem

Jahopp. Nu har man spelat "färdigt" Mario party. Vi körde rätt mycket över en två veckorsperiod. Såpass mycket att 80 spel kändes som för några spel.. Bara 3 board games.. Har svårt att tro att det kmr någon DLC till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Jahopp. Nu har man spelat "färdigt" Mario party. Vi körde rätt mycket över en två veckorsperiod. Såpass mycket att 80 spel kändes som för några spel.. Bara 3 board games.. Har svårt att tro att det kmr någon DLC till spelet.

Har bara kört det vid festligare tillfällen så inte utbränd på det alls. Däremot känns det lite snålt med bräden för tillfället. Kan ju inte vara allt för svårt att lägga till lite nya(eller gamla remastered)... Nåväl, det märks väl

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Hade börjat få problem med att mina joycons tappade kontakten hela tiden, så åkte in till Elgiganten för att få det åtgärdat. Men dem var tvugna att ta in hela Switchen och inte bara kontrollerna.
Kommer Bergsala återställa så alla sparfiler och allt försvinner?

Han hade en kollega som skulle kolla innan han skickade in, för jag sa att måste ni skicka in hela så vill jag köpa cloudstorage för sparfilerna först(för med nintendos månadstjönst får man den möjligheten va?). Bara hoppas han lyder det och inte blint skickar iväg..

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hade börjat få problem med att mina joycons tappade kontakten hela tiden, så åkte in till Elgiganten för att få det åtgärdat. Men dem var tvugna att ta in hela Switchen och inte bara kontrollerna.
Kommer Bergsala återställa så alla sparfiler och allt försvinner?

Han hade en kollega som skulle kolla innan han skickade in, för jag sa att måste ni skicka in hela så vill jag köpa cloudstorage för sparfilerna först(för med nintendos månadstjönst får man den möjligheten va?). Bara hoppas han lyder det och inte blint skickar iväg..

Det ingår backup av de spel där utvecklaren lagt in stöd för det. Men för guds skull var proaktiv och ring affären tex imorgon eller på måndag morgon så du inte tappar alla sparfiler :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hade börjat få problem med att mina joycons tappade kontakten hela tiden, så åkte in till Elgiganten för att få det åtgärdat. Men dem var tvugna att ta in hela Switchen och inte bara kontrollerna.
Kommer Bergsala återställa så alla sparfiler och allt försvinner?

Han hade en kollega som skulle kolla innan han skickade in, för jag sa att måste ni skicka in hela så vill jag köpa cloudstorage för sparfilerna först(för med nintendos månadstjönst får man den möjligheten va?). Bara hoppas han lyder det och inte blint skickar iväg..

När jag hade problem behövde bara min vänstra Joy-con sändas in.

Lämnar du hela konsolen kan inte räkna med någon data då försäljaren friskriver sig sådant i avtal!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag får ont i händerna när jag spelar handhållet. Tror det skulle hjälpa att få switchen bredare och tjockare med något grepp. Har ni några tips?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Man har ju haft detta på känn men det rycker ju lite extra i hype-tarmen nu.
https://mobile.twitter.com/KapuccinoHeck/status/1084281635586...

Hoppas de släpper allt på en gång och inte tramsar med 2-3 spel i månaden...
Om man är rädd att trycka på länkar så handlar det om SNES-titlar som kommer till NSO.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv

"Bring, levererar ingenting". Förhoppningsvis dyker mitt Tales of Vesperia upp innan månadsslutet. Butiken var snabb att skicka iallafall, dagen innan lanseringsdagen är rätt standard ändå.

Skrivet av bardbard:

Man har ju haft detta på känn men det rycker ju lite extra i hype-tarmen nu.
https://mobile.twitter.com/KapuccinoHeck/status/1084281635586...

Hoppas de släpper allt på en gång och inte tramsar med 2-3 spel i månaden...
Om man är rädd att trycka på länkar så handlar det om SNES-titlar som kommer till NSO.

Saknas en del Squenix-titlar för att jag ska vara nöjd med det som visas (Chrono Trigger, Final Fantasy VI och Secret of Mana gärna) men om läckan stämmer så känns Online-kostnaden betydligt bättre IMHO.
De runt 20 spelen som nämns är ju i antal överrensstämmande när NES-spelen släpptes förra året så det kan ju kanske vara allt det som ska ut vid lanseringen ändå.

Dock är också negativ till att spel droppar ut. Folk gillade det inte med Wii, Wii U samt 3DS så bättre man släpper fler spel samtidigt. Med tanke på alla spel som redan finns till Switch, allt som dyker upp i veckorna och allt som är på gång så är det ju inte som att retro-biblioteket kommer döda spelförsäljningen på plattformen, eller vad man nu oroar sig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Jag får ont i händerna när jag spelar handhållet. Tror det skulle hjälpa att få switchen bredare och tjockare med något grepp. Har ni några tips?

Jag köpte denna GripCase och är väldigt nöjd. Får även med en väska som allt får plats i när man åker iväg.

Permalänk
Inaktiv

Småsugen på Onimusha. Lite osäker på om det var just Warlords jag spelade på PS2 på tiden det begav sig. Hoppas att samtliga spel dyker upp igen, bra spelserie. Iallafall för sin tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Versus:

Jag köpte denna GripCase och är väldigt nöjd. Får även med en väska som allt får plats i när man åker iväg.

Hm, det här verkar ju synnerligen intressant! Jag har samma problem med att köra handhållet, men det är också så jag spelar allra mest. Det enda som var synd är att det inte fanns ett val utan väska, men det känns ju ändå rätt billigt.

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Versus:

Jag köpte denna GripCase och är väldigt nöjd. Får även med en väska som allt får plats i när man åker iväg.

Har inte läst igenom specsen särskilt noggrant, men går det att docka Switchen med detta på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Har inte läst igenom specsen särskilt noggrant, men går det att docka Switchen med detta på?

Finns till och med en gif-bild som visar att det fungerar via indiegogo-länken

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av toobypls:

Har inte läst igenom specsen särskilt noggrant, men går det att docka Switchen med detta på?

Ska inte vara några problem att gå att docka med. I vissa fall var det svårt att docka med den. Vi har två stycken från Kickstarter kampanjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Har inte läst igenom specsen särskilt noggrant, men går det att docka Switchen med detta på?

Japp de funkar att docka den, tror till och med att dom gjort den senaste varianten ännu tunnare för att dockas lättare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Versus:

Japp de funkar att docka den, tror till och med att dom gjort den senaste varianten ännu tunnare för att dockas lättare.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det någon frakt som tillkommer när man beställer från Indigogo sidan? Vad var ungefärlig leveranstid?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tuffodum:

Är det någon frakt som tillkommer när man beställer från Indigogo sidan? Vad var ungefärlig leveranstid?

Frakten är fri de har även en sida på ebay där du kan välja vad du vill köpa. De skickar från Kina så import avgift kan tillkomma.
https://www.ebay.com/sch/skullnco/m.html?item=153067967883

Finns även på Amazon.com men frakten är $90.20 så det är inte värt.
https://www.amazon.com/Skull-Co-GripCase-Comfortable-Replacea...

Väntar själv på deras andra Kickstarter kampanj Jumpgate: a versatile dock for Switch and smart devices. Även den skickas från Kina. Recensionen av den kommer ut preliminärt i februari

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat en fin väska anpassat för Switch för att enkelt transportera konsolen, dockstationen+hdmi/adaptern, 2 par joy-cons?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Frakten är fri de har även en sida på ebay där du kan välja vad du vill köpa. De skickar från Kina så import avgift kan tillkomma.
https://www.ebay.com/sch/skullnco/m.html?item=153067967883

Finns även på Amazon.com men frakten är $90.20 så det är inte värt.
https://www.amazon.com/Skull-Co-GripCase-Comfortable-Replacea...

Väntar själv på deras andra Kickstarter kampanj Jumpgate: a versatile dock for Switch and smart devices. Även den skickas från Kina. Recensionen av den kommer ut preliminärt i februari
https://ksr-ugc.imgix.net/assets/021/357/901/d48355519a36ee28df6b93b0a91a329d_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&crop=faces&w=1552&h=873&fit=crop&v=1534236081&auto=format&frame=1&q=92&s=3daf44f7981faecdcd205a49810648a0
https://ksr-ugc.imgix.net/assets/021/358/314/8d42ae39c86deac68e14fba6056b660d_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=680&fit=max&v=1527273846&auto=format&gif-q=50&q=92&s=d5a31a00341ea69acb7b65ad7d14ffbb

Antar att den dockan, precis som alla andra medför den risken att switchen kan bli brickad.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Antar att den dockan, precis som alla andra medför den risken att switchen kan bli brickad.

De har visat att den håller för den senaste patchen för Switch. De belyser även att om den går sönder/brickad ska de betala för en ny konsol. Sen om det blir så det vet vi inte ännu. Men den fungerar fint för de som har fått sin. Så en recension kommer ut när den har kommit om hur säker den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Någon som har hittat en fin väska anpassat för Switch för att enkelt transportera konsolen, dockstationen+hdmi/adaptern, 2 par joy-cons?

Har du kikat något på denna?
https://cdon.se/spel/nintendo-switch-game-traveler-deluxe-tra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Har själv denna väska och den fungerar perfekt!

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem

Hej! Sitter och funderar på att köpa Nintendo switch super smash Bros edition, känns som 3990 är ett okej pris? Men är tveksam till om jag kommer spela switch, ni som har köpt spelar ni mycket eller blir det mest att den ligger? Vilka spel är bäst? Har Zelda till Wii u.