Något nytt info om NEC ND-1300?

Permalänk
Medlem

Som ni nu kanske märkt att vissa säger att tråden spårar ut, eftersom de blir för mycket snabb om dvd-media, så har jag skapat en tråd endast som berör ND-1300 och DVD-Media http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=15471...

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

någon som vet ett program som kan vertifiera filer på en dvd-skiva mot filer på hårddisken efter att man har brännt?

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

är dvd+r rekomenderat?

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
någon som vet ett program som kan vertifiera filer på en dvd-skiva mot filer på hårddisken efter att man har brännt?

Nero kan väl göra det om man kryssar i "verify written data"?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Nero kan väl göra det om man kryssar i "verify written data"?

som sagt, EFTER man har brännt. jag har redan några brännda dvd-skivor som jag skulle vilja vertifiera mot filer som är på hårddisken.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
som sagt, EFTER man har brännt. jag har redan några brännda dvd-skivor som jag skulle vilja vertifiera mot filer som är på hårddisken.

Om man vill verifiera fil mot fil kan man göra det den gamla hårda vägen;

start -> kör -> cmd
comp c:\fil1.fil d:\fil2.fil

Eller så kan man helt enkelt kolla om det är några fel på skivan med Nero CDspeed, och antingen köra quality check eller scandisk i programmet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

såg att www.oneshop.nu säljer nd-1300 för 2185,- inkl. moms, vilket innebär precis under 2300 med frakt (2294:-).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Looomas
såg att www.oneshop.nu säljer nd-1300 för 2185,- inkl. moms, vilket innebär precis under 2300 med frakt (2294:-).

Beställde en därifrån igår, så hur lång lev. tid kan man förvänta sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Beställde en därifrån igår, så hur lång lev. tid kan man förvänta sig?

Är varan i lager, typ 2-3 dagar beroende på var du bor. Är paketet skickat kan du ju även följa det via det kolli-id som finns under ordern.

Permalänk

Jag beställde en från www.oneshop.nu runt kl 12 idag. Den hade statusen skickad vid 14-tiden så man får väl avin på tisdag (om man inte springer och hämtar ut den i helgen ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Looomas
Är varan i lager, typ 2-3 dagar beroende på var du bor. Är paketet skickat kan du ju även följa det via det kolli-id som finns under ordern.

Jo jag märkte det, när jag skrev denna posten då fanns brännaren på något som hette Tollpost Globe AS. Då trodde man att det skulle ta tid. MEN så kollade jag idag igen innan jag spanade lite här då hade den missat postgången med EN timme:( , måste vänta till tisdag. Fast då har man tid på sig att skaffa skivor för att bränna, hittade inga på oneshop.

Är det någon som testat denna brännare på SATA eller blir jag den första som provar på tisdag/onsdag?

Permalänk

jag beställde min nec-1300 från calmare computer i kalmar för 3 veckor sedan nu, ringde dom i veckan, dom sa att INGEN butik i hela Sverige hade fått några / hade några inne. Stämmer detta?

Jag vill lixom ha min så snabbt som möjligt, jag står långt uppe på deras lista av folk som beställt den, men jag undrar givetvis om det är sant att den inte finns någonstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr^FreezE
jag beställde min nec-1300 från calmare computer i kalmar för 3 veckor sedan nu, ringde dom i veckan, dom sa att INGEN butik i hela Sverige hade fått några / hade några inne. Stämmer detta?

Jag vill lixom ha min så snabbt som möjligt, jag står långt uppe på deras lista av folk som beställt den, men jag undrar givetvis om det är sant att den inte finns någonstans.

oneshop.nu har väl fortfarande kvar, när jag beställde min så hade dom typ 20+ kvar. Nu ligger den och väntar på det lokala postkontoret. 2-dagars lev tid.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr^FreezE
jag beställde min nec-1300 från calmare computer i kalmar för 3 veckor sedan nu, ringde dom i veckan, dom sa att INGEN butik i hela Sverige hade fått några / hade några inne. Stämmer detta?

Jag vill lixom ha min så snabbt som möjligt, jag står långt uppe på deras lista av folk som beställt den, men jag undrar givetvis om det är sant att den inte finns någonstans.

Skitsnack. Dustin, jmeab och mycom har. Säkert många fler.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

fick min i onsdags från oneshop.nu, funkar kanon!

Visa signatur

|Shuttle SN25P|AMD64 3500+|2Gb DDR 400MHz|36Gb 10k rpm SATA + 250Gb 7.5k rpm SATA|ATI Radeon 800XL 256Mb|NEC Dual Layer|

Permalänk
Medlem

SATA inget lyckat, windows låser sig vid start. Måste köpa kontrollerkort imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr^FreezE
jag beställde min nec-1300 från calmare computer i kalmar för 3 veckor sedan nu, ringde dom i veckan, dom sa att INGEN butik i hela Sverige hade fått några / hade några inne. Stämmer detta?

om inga andra butiker har den heller, konstigt att jag fått min från Dustin! ännu konstigare att jag såg 7 st ligga på hög i min lokala databutik!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Oneshop har fortfarande 20+ kvar till facila pricet ac 2185kr.
Och "min" lokala har minst 5 st, dock 4 med svart front på hyllan.

Permalänk
Medlem

ja just ja, vita kanske är svårare att få tag i, men dustin har faktiskt vita inne också

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Någon som kan bekräfta om Stomp RecordNow Max fungerar med nd-1300? Provade och den letade efter skiva, när den började bräna blev det fel på en gång. Det var en TDK DVD-r. Skivan går inte att använda så den började nog precis att bränna. Har inga fler dvd-skivor hemma så jag kan inte testa men cdrw fungerade fint. Ska skaffa lite fler skivor så jag kan testa igen.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av screamcast
Någon som kan bekräfta om Stomp RecordNow Max fungerar med nd-1300? Provade och den letade efter skiva, när den började bräna blev det fel på en gång. Det var en TDK DVD-r. Skivan går inte att använda så den började nog precis att bränna. Har inga fler dvd-skivor hemma så jag kan inte testa men cdrw fungerade fint. Ska skaffa lite fler skivor så jag kan testa igen.

Recordnow MAX 4.5 funkar finfint för mig. Uppdatera programmet med senaste PX engine vetja...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

RecordNow 4.50 funkar finfint för mig också

Permalänk
Medlem

oneshop har bara vita va? var kan man få tag i svarta till bra pris?? och i lager?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av screamcast
Någon som kan bekräfta om Stomp RecordNow Max fungerar med nd-1300? Provade och den letade efter skiva, när den började bräna blev det fel på en gång. Det var en TDK DVD-r. Skivan går inte att använda så den började nog precis att bränna. Har inga fler dvd-skivor hemma så jag kan inte testa men cdrw fungerade fint. Ska skaffa lite fler skivor så jag kan testa igen.

bgrände du sönder en TDK skiva? för första skivan jag testade var en TDK o den blev då sönderbränd! börja bränna, o avbröt! elelr den sa att allt var klart o när man mata in den så sa datorn att det var 4,7 gig på den, men när man kolla på undersidan är det bara 2 mm inifrån som är bränt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
oneshop har bara vita va? var kan man få tag i svarta till bra pris?? och i lager?

Tricom har i lager i uppsala, vet ej hur det är i stockholm.
Vaför inte slå en pling. Har du tur så kan dom fixa en från u-sala till sthlm.
http://www.tricom.se/

Även eis i u-sala har svarta
http://www.eis.nu

Cerico har svarta med några dagars levtid.
http://www.cerico.com/se/product_info.php?cPath=334_337_57&pr...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
bgrände du sönder en TDK skiva? för första skivan jag testade var en TDK o den blev då sönderbränd! börja bränna, o avbröt! elelr den sa att allt var klart o när man mata in den så sa datorn att det var 4,7 gig på den, men när man kolla på undersidan är det bara 2 mm inifrån som är bränt.

Jag fick exakt samma fel (med TDK-skiva) bara det att det stod error direkt när den började bränna istället för att bränningen var klar. Det är väldigt lite bränt på skivan men den rapporteras som full efter en lång stunds sökning på skivan. Har provat med en SW Technology också, fick samma fel igen med senaste RecordNow Max versionen. Ska köpa en rw skiva idag och testa. Fungerar det inte får de byta ut brännaren.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hackad ND-1300 firmware med support för Princoskivor (4x):

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=14877

Jag var först

Mirror: http://w1.502.telia.com/~u50204161/1300a-105hacked.rar

Edit: Kanske ska skriva hur man flashar också:

1. Skapa en ren DOS-bootdisk. Finns färdiga på www.bootdisk.com

2. Kopiera över filerna från RAR'en till bootdisketten.

3. Se till att ingen skiva sitter i enheten och att du vet
vart din drive sitter rent fysiskt. (t.ex. primary slave)

4. Starta om datorn och boota med disketten du skapade.

5. Backa upp din nuvarande firmware.
ex. "NEC1300A -pri -sla -out backup.bin"

6. Flasha med den nya firmware'n.
ex. "NEC1300A -pri -sla -flash 1300_105h.bin"

7. Ta ur disketten, starta om datorn.

Klart!

OBS! Gör detta på egen risk! Flashar man med en hackad firmware försvinner garantin.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Hackad ND-1300 firmware med support för Princoskivor:

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=14877

Jag var först

Nice!
Prövat firmwaren också?
Jag har iallafall beställt min NEC idag

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Nice!
Prövat firmwaren också?
Jag har iallafall beställt min NEC idag

Jag testflashade o den funkar. Har dock inga princoskivor o testa med. (tänker inte skaffa heller)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem