Smarta hem för hundar och hundägare?!

Permalänk
Medlem

Smarta hem för hundar och hundägare?!

Snart kommer det att bo en hund hemma hos mig. Det är en mellanstor brukshund (blir 25-35 kg, 55-60 cm mankhöjd), men just nu i valpformat...

Vilka lösningar på temat "Smarta hem" finns det för hundar och hundägare?!

[Gärna tips på "valpsäkringar" i hemmet också!]

Jag bor i en stor bostadsrätt med flera sovrum. Det finns många olika grönområden i närheten.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Hmmm... Fäst ett koppel i en robotgräsklippare och ta bort bladen! Finns säker någon som går att styra med GPS ifrån datorn

För att vara mer OnT så undrar jag om det finns en robotdammsugare som faktiskt klarar MYCKET päls?

Permalänk
Medlem

Sunt förnuft räcker.

Permalänk
Medlem

Smartaste är en rejäl centraldammsugare.

Permalänk
Medlem

Enda tipset jag har är att träna tidigt att det är förbjudet att tugga på kablar.

Har dock inget bra tips till hur, då jag hade tur med min hund att den enda gången han tuggade av nätverkskabeln så lärde han sig att aldrig mer göra det, och då skällde jag knappt på honom. Utan det var nog min känsla av besvikelse / hur less jag blev när det hände som han kände av. Då han snabbt rusade till soffan och lade sig och körde hundögon "förlåt".
Märktes verkligen att han skämdes.

Så på de sättet så kan hundar känna av våran sinnesstämning rätt väl. Dvs de vet när det gör fel.
Men i övrigt att göra hemmet hundsmart har jag inge bra tips på.

Möjligen att skaffa en sådan där övervakningskamera som kan skicka ut godis m.m.
Typ denna:

Det tillhör väl det "smarta" hemmet numer

Permalänk
Medlem

Robotdammsugare, päls o skit kommer öka markant i hushållet efter införskaffning av djur 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem

Kompostgaller!
Sen beror det ju helt på hur just din valp blir. Med min rottis spelade det ingen roll vad man gjorde för hon drog iväg mattor, åt på stolar om dom råkade hamna framför henne där hon la sig. Öppnade lådor i badrummet och åt upp tamponger.

Så förutom att lyfta upp allting 1 m från golv så fanns det inte så mycket att göra.. (hon gillade även att bita folk i fötterna)

På tal om smarta hem så gissar jag att det är typ kameraövervak med möjlighet att prata till hunden som gäller, finns även typ halsband som mäter hunden aktivitetsnivå (och även har GPS om jag inte tar fel)