Noctua inkluderar monteringskit för sockel AM4 vid köp av processorkylare

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Noctua inkluderar monteringskit för sockel AM4 vid köp av processorkylare

Tillverkaren Noctua har länge erbjudit monteringskit för sockel AM4, men börjar nu skicka med dessa direkt vid köp av nya processorkylare.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Mkt trevlig nyhet. Måste man bara maila och fråga om det är så för den man ska köpa i dagarna. Kanske värt att vänta för att slippa få en skickad direkt från noctua.

Skickades från m.sweclockers.com

Regn är snö på sommarn.

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av sgtspiff:

Mkt trevlig nyhet. Måste man bara maila och fråga om det är så för den man ska köpa i dagarna. Kanske värt att vänta för att slippa få en skickad direkt från noctua.

Paketen med AM4-kit ska redan finnas ute i butikerna. Så de som köper en nu ska få AM4-kittet med i förpackningen.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Proffsmobbare
fd. JaZid
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2007

Snabba på bollen!

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jul 2017

Bra! Enda jag inte förstår är at de inte gjort detta tidigare. AM4 är inte direkt en ny sockel i det här läget.

För bäst hjälp, försök att svara på alla frågor som ställs i ett inlägg. Då slipper vi fråga om samma sak fler gånger, och du får hjälp snabbare. :-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Gött, även om det iofs inte var något stort problem innan heller - Noctua har varit väldigt snabba på att skicka sina gratis AM4-kit.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009

Trevligt! Utnyttjade detta och bad om att få ett kit skickat 2017 då AM4 var ny. Att man inte löst detta nu två år senare, känns kanske som en miss kan jag tycka...

Chassi: Fractal Define R4 Moderkort: ASUS ROG CROSSHAIR VI HERO CPU: AMD Ryzen 7 1700 3,0GHz GPU: MSI GTX 970 TwinFroZr SSD: KINGSTON V300 120GB HDD: 3X Western Digital Green 2TB RAM:Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC21300/2666MHz CL16 (CMK16GX4M2A2666C16R) Nätaggregat: XFX 750W 80+ Brons Modulär Tangentbord: Qpad MK85 Mus: Qpad OM75 PRO Skärm: ASUS VG248 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Av någon konstig anledning är Noctua U12S med AM4 kit billigare än Noctua U12S som inte har AM4 kit.

Noctua NH-U12S SE-AM4 Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4182043

Noctua NH-U12S Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2005

Nästa nyhet: Noctua lanserar kylarlösning för Intel P3..

HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Trevligt när jag väl köper en till bygget i sommar.

Dock konstigt att de inte ändrat detta tidigare men det var kanske till en början ingen superstor efterfrågan, vilket säkert börjarat förändras på allvar nu, och då är det ju logiskt att bara göra det smidigare genom att inkludera sakerna direkt.

Plus att de kanske också misstänker att Ryzen 3000-serien nog kommer köpas av en hel del, bra att vara förberedda då kanske.

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i7 3770K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Bättre sent än aldrig! Men jag tycker det är anmärkningsvärt att det dröjt så länge.

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Likt en del innan mig måste jag säga att jag tycker det är konstkgt att de inte gjort detta tidigare, men bättre sent än aldrig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av arowe17:

Nästa nyhet: Noctua lanserar kylarlösning för Intel P3..

Nåt liknande ja. AM4 har ju varit ute ett bra tag nu. Nu kan man ta bort silvertejpen och gummibanden som höll kylaren på plats

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Började först undra så smått om detta var en repost från 2017...

Ryzen 7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200 C14, Asus GTX 1070, 2,3 TB SSD, Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ösmo
Registrerad
Dec 2006

Beställde en U9S från webhallen för ca två veckor sedan och den kom med AM4 fästen även fast det inte stod i produktbeskrivningen.

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av janee:

Av någon konstig anledning är Noctua U12S med AM4 kit billigare än Noctua U12S som inte har AM4 kit.

Noctua NH-U12S SE-AM4 Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4182043

Noctua NH-U12S Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Den som heter NH-U12S SE-AM4 har enbart ha monteringsanordning för AM4 medans den andra har stöd för allt från socket 775 till LGA 2066 och AM3+ samt nu även AM4 out-of-the-box. Den som inte heter AM4 kunde man tidigare fortfarande beställa fästningsanordning för AM4 till men nu har de ändrat till att skicka med det även på den.

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.