Mail hos telia.com, mycket skräppost. Lösning?

Permalänk

Mail hos telia.com, mycket skräppost. Lösning?

Tja!

Svärfar har allt oftare på sistonde ojjat sej över mängden skit som hamnar i hans inkorg. Föröskte hjälpa honom genom att följa en guide som Telia själva hade lagt upp. Se länk nedan:

https://www.telia.se/privat/support/info/bli-av-med-skrappost

Det har nu gått några dagar o det verkar inte ha gjort susen. Finns det nåt annat man kan göra? Förstår att andra också har haft svårt att bli av med skiten hos Telia.

/Dave

Permalänk

Ha inte mail hos telia?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

har folk fortfarande operatör-bunden epost? Känns som ett dåligt val om man någon dag vill byta operatör utan att starta om med all sin mail..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Tja!

Svärfar har allt oftare på sistonde ojjat sej över mängden skit som hamnar i hans inkorg. Föröskte hjälpa honom genom att följa en guide som Telia själva hade lagt upp. Se länk nedan:

https://www.telia.se/privat/support/info/bli-av-med-skrappost

Det har nu gått några dagar o det verkar inte ha gjort susen. Finns det nåt annat man kan göra? Förstår att andra också har haft svårt att bli av med skiten hos Telia.

/Dave

En vän till mig upplevde exakt samma sak för en kort tid sedan och det slutade med att vi satte upp ett Gmail-konto och sedan gjorde en forward på all mail från telia-adressen till Gmail och tadaaa, decimerat mängden skräppost utan att ens sätta upp några filter osv!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att hans mail har hamnat på någon spam-lista, och det är ju tyvärr inget man kan säga upp sig från.

Om nu inte Telia har något vettigt spam-filter så är det väl inte mycket att göra än att skaffa en ny e-post, dock en hel del jobb med det...

Permalänk

Suck, Telias spamfilter verkar under all kritik och han har väl haft den här mailadressen sen urminnestider. Skall se om jag kan övertala honom att skaffa en andra mail som vi kan vidarebefodra allt till o se om det skräpfiltret tar det istället. Snubben är 78bast så han e ju rätt ball ändå. Iphone, laptop o hela köret har han ju! Lite idol för mej gubben!

Jaja, vilken leverantör är bäst då? Jag e ju grymt partisk för Google men det är väl för jag står med knäna ner ner i Androidträsket sen många år tillbaka.

/D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

har folk fortfarande operatör-bunden epost? Känns som ett dåligt val om man någon dag vill byta operatör utan att starta om med all sin mail..

Bahnhof har att man kan behålla sin/a e-post adress/er om man vill, kallas Webbpaket å kostar 29:-/månad.
Så det är inte alltid man behöver starta om.

Skrivet av daspunner:

Jaja, vilken leverantör är bäst då? Jag e ju grymt partisk för Google men det är väl för jag står med knäna ner ner i Androidträsket sen många år tillbaka.

Har kört med Fastmail sedan minst 10år och är väldigt nöjd med det.
Det är dock inte gratis, och är på Engelska, men deras spamfilter är helt ok, det tar dock lite tid att "träna upp" det, men man kan välja att det ska använda en databas (vilken uppdateras kontinuerligt) istället för eget spamfilter.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.