Permalänk

PC startar inte - står bara och tuggar

Datorn kraschade och får inte igång den igen. Trycker igång den men den når aldrig fram (inte till "laddskärmen" eller något alls, är bara svart) - står bara och tuggar och surrar tills den slår av sig själv och börjar om igen. Detta fortsätter enda tills jag drar ur nätsladden. En vän föreslog att det kunde vara processorkylaren som krånglar, men jag har ingen aning. Känns ju nästan som att nätmodulen kan vara svag också, men det har ju gått bra innan. Detta finns i datorn:

https://i.gyazo.com/55345c46b57b329dec99776b035ff244.png

Operativsystem: Windows 7
Processor: Intel Core 97 2600k
Processorkylare: Corsair Cooling Hydro H70
Moderkort: MSI P67A-GD55
Minne: Corsair 8GB DDR3 1600MHz
Grafikkort: Hittar tyvärr inte exakt vilket men det är ett GTX 1060
Hårddisk: Samsung 2TB + 250GB SSD (cirka, hittar inte heller var jag köpte den...)
Nätaggregat: Corsair AX 750W
Övriga komponenter: Samsung 22X DL

När jag tidigare kollat temperaturerna har det alltid sett bra ut.

Tacksam för förslag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverCityPsyko:

Datorn kraschade och får inte igång den igen. Trycker igång den men den når aldrig fram (inte till "laddskärmen" eller något alls, är bara svart) - står bara och tuggar och surrar tills den slår av sig själv och börjar om igen. Detta fortsätter enda tills jag drar ur nätsladden. En vän föreslog att det kunde vara processorkylaren som krånglar, men jag har ingen aning. Känns ju nästan som att nätmodulen kan vara svag också, men det har ju gått bra innan. Detta finns i datorn:

https://i.gyazo.com/55345c46b57b329dec99776b035ff244.png

Operativsystem: Windows 7
Processor: Intel Core 97 2600k
Processorkylare: Corsair Cooling Hydro H70
Moderkort: MSI P67A-GD55
Minne: Corsair 8GB DDR3 1600MHz
Grafikkort: Hittar tyvärr inte exakt vilket men det är ett GTX 1060
Hårddisk: Samsung 2TB + 250GB SSD (cirka, hittar inte heller var jag köpte den...)
Nätaggregat: Corsair AX 750W
Övriga komponenter: Samsung 22X DL

När jag tidigare kollat temperaturerna har det alltid sett bra ut.

Tacksam för förslag!

Kontrollera att CPU 4/8 pin kabeln är fast ansluten. Snurrar fläktarna medan den tuggar? Piper den något, isf vad för pip (Långt, kort, ordning?)

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova