Permalänk
Medlem

Logitech z-680

Jag vill höra era åsikter om dom. Igentligen är denna tråd till jonaslind men blir glad om ni skriver era åsikter också. Jonaslind: du sa att du skulle få dina någon gång i slutet av förra veckan. Så jag undrar om du har fått dom än..

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag har fått dom nu och har testat dom.....tycker precis som mårten här på sweclockers på hans recension läs den så får du veta vad som gäller
Fast han tyckte att centern inte gav så bra surrond ljud som megaworksen men asså isåfall är det inte stor skillnad....ifall du får rätt version av systemet ....alltså...inte den gammla versionen utan den nya...den gammla har slutat säljas för typ 2 månader sedan tror jag så är centern riktigt riktigt bra i film tycker jag iallafall...inga som helst problem med brus...bara ifall du är 20cm från centern men så nnära ska man i tne ha den...diskanterna brusar minimalt så jag tycker fortfarande att logitechen är bättre.....nu när jag har dom kommer jga inte byta på ett bra tag....är jätte nöjd...grym bas...brutal.....diskanterna är riktigt bra dom me..absolut inte klena alls..dom kan du lätt ha i vardagsrummet me...så köp logitechen...du blir nöjd!! //mvh//jonas

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk
Medlem

kul fråga i sammanhanget,
du kan få ett budget surround-set me reciever, dvd osv för halva priset av logitechs set.
MUSTEK V600RZ för 1895:-

Hur presterar logitechs i förhållande?

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk

Jag kan säga att jag tror att logitech spelar skjortan av det systemet. Jag har ett problem med mina logitech däremot jag har kontrollcenter v 1.1.2 men jag har ändå ganska hög brusnivå på alla sateliterna är det någon anna som har samma problem? är det värt att börja tjafsa?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

asså jag vet inte riktigt vad det är men när jag först kopplade in mina i mitt audigy2 ljudkort så brusade det jätte mycket i centern men när jag satte i centern i en annan ingång på ljudkortet hörs inget brus alls från någon högtalare.....bara ifall jag trycker örat emot men d gör man la inte så ofta....testa det....det står att man ska sättaa den oranga sladder i orange ingång på ljudkortet men då bruysar det ....sätt i gula då blir det as bra och allt fungerar som det ska.....mvh//jonas

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk
Medlem

hrm. använder ni analoga? ä väl 5.1 så kör via S/PDIF eller Optisk?

Visa signatur

Desktop: Beelink NUC
Server: i3-12100 - 64GB - Proxmox
NAS: Primary - Unraid (94TB) - Secondary - HP MS G8 (30TB)
Finns även på Swedroid: https://swedroid.se/forum/members/raeserfisk.53211/

Permalänk

det brusar lika mycket om jag kör analogt och om jag kör digitalt dock kör jag med digitalt eftersom det ger mycket skönare öjud bnär jag lyssnar på musik (spdif)
edit: jag får la prova högtalarna till typ en cdspelare ellet nått och se om det brusar då också

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

asså det blir sämre när man för via cd-spelare men asså....jag har mina på nu fast ingen musik och jag har bara centern ca 50cm ifrån mig ..jag hör inget brus alls...inget 0 !!! fast själv tycker jag analogt är bättre...tycker d blir bättre ljud va man än gör =).....snacka me logitech så får dom la ta och fixa bruset åt dig då

Visa signatur

//Jonaslind

Permalänk

Jag upptäckte idag att det inte brusar när jag sätter igång högtalarna med någon av dom digitala anslutningarna igång fast utan att ta emot signal men så fort jag byter till analogt eller kör igång någon form av ljud så börjar det brusa, sedan brusar det tills jag stänger av även om jag inte spelar nått. Jag har inte fått tag på nån mailadress på logitechs sida det enda jag har hittat är någon interaktiv skräpfaq som inte funkar speciellt bra.

Visa signatur

Permalänk

okay....men asså....d knaske inte är fel på högtalarna....asså dom högtalarna e ju rätt kraftfulla och kräver ett bra ljudkort annars brusar dom....jag testade dom i min gamla dator med ett ljudkort som har några eller något år på nacken och då brusade dom men när jag satte i dom i min nya med ett audigy2 thx så brusar dom ingenting alls!! d kan vara d me men ja vet ju inte va du har för ljudkort???? annars e d bara ringa logitech och be att dom fixar det åt dig!! själv kör jag analogt!!
aja lite tips bara!

mvh//jonas

Visa signatur

//Jonaslind