Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med det jag hunnit spela hittills. Är överlägset första spelet, det märks att de lärt sig av erfarenheten från det.

Permalänk
Medlem

Hur är Time to Kill? I tidiga videon verkade det ta evigheter att döda fiender. Kändes rätt så segt, men nu idag har jag hört gott om det.

Någon som vet hur cpu-intensivt spelet är? Jag skaffade precis ett Rtx 2060, men har kvar min gamla i5-4460 med 8gb ram. Tanken var att köpa något i stil med Ryzen 3600 senare i år, men nu lustar det lite att köpa en 2600 när de säljs för 150 euro med Division 2 på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Hur är Time to Kill? I tidiga videon verkade det ta evigheter att döda fiender. Kändes rätt så segt, men nu idag har jag hört gott om det.

Någon som vet hur cpu-intensivt spelet är? Jag skaffade precis ett Rtx 2060, men har kvar min gamla i5-4460 med 8gb ram. Tanken var att köpa något i stil med Ryzen 3600 senare i år, men nu lustar det lite att köpa en 2600 när de säljs för 150 euro med Division 2 på köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du kan köra med DX12 som renderer är det betydligt mildare på CPU än med DX11. Det kommer säker mer prestandatester snart. Nedan är kravspecarna, lägsta är I5-2500K för Intel. En i5-4460 är väl något långsammare än I5-2500K, jag är lite osäker.
https://tomclancy-thedivision.ubisoft.com/game/en-us/news-upd...

Permalänk
Medlem

Hej! Gjorde pre-order på spelet igår i tro om att jag kunde spela idag. Köpte standard edition men som jag förstått det nu är det bara gold och upåt som får spela idag? Man kan inte heller uppgradera spelet(har redan kollat).

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Hej! Gjorde pre-order på spelet igår i tro om att jag kunde spela idag. Köpte standard edition men som jag förstått det nu är det bara gold och upåt som får spela idag? Man kan inte heller uppgradera spelet(har redan kollat).

Ja, det stämmer. Det är en sån där "Ubisoft grej" som de kör för att de vill sälja pre-order och guldversion. Egentligen borde jag inte köpa såna paket, men fick ett ryck och gjorde det i alla fall.

Permalänk
Medlem

Vilket spel dom släpper alltså. Detta är GOTY material. Det tar aldrig slut med grejer att göra. Storyn är en sak, men rackarns vad man dras iväg på annat efter att man bestämt sig för ett mål.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, det stämmer. Det är en sån där "Ubisoft grej" som de kör för att de vill sälja pre-order och guldversion. Egentligen borde jag inte köpa såna paket, men fick ett ryck och gjorde det i alla fall.

Dom är verkligen helt otroliga asså. Köpte ju spelet i tron att jag kunde spela igår. Hade dom varit tydligare att det bara var gold och uppåt så hade jag ju också köpt gold...

Om man inte läser igenom all text noga så ser det ut som att du får spela tidigare med pre order. Play Early from March 12th, Pre-order på get the game first etc.
EDIT: Dom har tagit bort texten nu! Innan så stod det på standard edition "Play Early" etc, men nu är det borttaget. Misstänker att det inte bara var jag som gjorde fel..

Nog med klagomål. Vad tyckte du om spelet?

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Nog med klagomål. Vad tyckte du om spelet?

Än så länge är det riktigt bra. Har spelat ungefär 7 timmar. Det är vad det är, en looter shooter. Så gillar man inte den spelmekaniken är det nog svårt att fastna för spelet.

Det har bra AI, mycket att göra, bra loot. Snygg grafik och bra ljud inklusive vapenljuden som är realistiska. Det viktigaste är kanske att stridssystemet känns bra, eftersom det är det man gör i spelet hela tiden.

Permalänk
Medlem

Det jag sett är tyvärr mycket som 1:an, de flesta som recenserat spelet har inte nått end game, de har inte ens låst upp kartan helt.
I ettan så dog hela spelet när man väl nått max level och fått sitt första bra set, sen fanns det inte mycket att hämta i spelet förutom att nöta samma dungeons eller gå spela mot bulletsponges i PvP.
Har man inte spelat ettan så tror jag att det finns 20-30 timmar spel i denna, men får invänta raids och annat för att se om det är värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Det jag sett är tyvärr mycket som 1:an, de flesta som recenserat spelet har inte nått end game, de har inte ens låst upp kartan helt.
I ettan så dog hela spelet när man väl nått max level och fått sitt första bra set, sen fanns det inte mycket att hämta i spelet förutom att nöta samma dungeons eller gå spela mot bulletsponges i PvP.
Har man inte spelat ettan så tror jag att det finns 20-30 timmar spel i denna, men får invänta raids och annat för att se om det är värt.

Beror på vad ens inställning till endgame är. En del har idag lite för överdrivna förväntningar på att endgame ska vara konstant utvecklande och intressant oerhört länge, på samma sätt som kampanjens första säg 40 timmar. Det är i princip omöjligt att göra, det är alltid en kompromiss med repetition och grind.

Min inställning är att så länge gameplay är roligt kan jag grinda utan problem. Jag har spelat D3 väldigt många timmar och det tog väldigt lång tid innan jag tröttnade på den grinden.

Sen kommer man till den andra aspekten, hur många timmar behövs för att spel ska kunna klassas som bra även om man inte kände för att lägga 1000 timmar på det? Ett spel med en riktigt bra kampanj som man kan köra klart på 40 timmar, förtjänar inte det att ändå klassas som bra om man sen slutar spela det.

Permalänk
Medlem

Fick ett fel med Club rewards. Jag har både Ghost Recon Wildlands och Assassin's Creed Odyssey sen tidigare. Aktiverade arm-märktet för båda dem i Division 2. Men jag fick bara tillgång till det för Wildlands.

Permalänk
Medlem

Har ni fått era koder från amd rewards? Inväntar två stycken. Men det har gått två veckor nu utan någon update.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick min under natten, fanns på kontot 06.05

Permalänk
Medlem

@MiST: Hade du lagt till spelet mot ditt konto redan, från det mailet man fick? Eller fick du en kod att registrera manuellt?

Permalänk

möjligtvis ingen som vet hur man får tillgång till spelet när man fått spelet när man köpte AMD processor?
Jag har registrerat mig och produkten på deras sida och allt som man skulle göra. efter det minns jag inte vad som stod och jag har tappat bort mailet/mailen men jag har inte fått någon produktnykel eller något.

Kommer dom skicka ut det i morgon kanske eller kommer spelet dyka upp i uplay kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

möjligtvis ingen som vet hur man får tillgång till spelet när man fått spelet när man köpte AMD processor?
Jag har registrerat mig och produkten på deras sida och allt som man skulle göra. efter det minns jag inte vad som stod och jag har tappat bort mailet/mailen men jag har inte fått någon produktnykel eller något.

Kommer dom skicka ut det i morgon kanske eller kommer spelet dyka upp i uplay kanske?

Ubisoft har en sida med lite info om det, vet inte om den hjälper.
https://support.ubi.com/en-US/Faqs/000040116/AMD-promotion-Cl...

Permalänk
Medlem

@napahlm: Fick länka mitt UPlay precis som man fick göra med RE2/DMC5 och Steam

Permalänk
Medlem

Jag fick också min kod från AMDrewards inatt, @napahlm har du aktiverat din ticket på amdrewards.com ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiST:

@napahlm: Fick länka mitt UPlay precis som man fick göra med RE2/DMC5 och Steam

Skrivet av Mezzlock:

Jag fick också min kod från AMDrewards inatt, @napahlm har du aktiverat din ticket på amdrewards.com ?

Jag har inte mailen själv. Det är min kompis som sitter på dom mailen. Han köpte dela till en dator som jag hjälpte honom att bygga för ca två veckor sen. Han har aktiverat och laddat ner de två andra spelen han fick.
Ser i köp och sälj att många säljer sitt division genom att ge ut sitt amd-reward log in. Är det så man gör det smidigast? Eller ska jag logga in på hans dator och sen klicka på en av de "redeem on uplay"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag har inte mailen själv. Det är min kompis som sitter på dom mailen. Han köpte dela till en dator som jag hjälpte honom att bygga för ca två veckor sen. Han har aktiverat och laddat ner de två andra spelen han fick.
Ser i köp och sälj att många säljer sitt division genom att ge ut sitt amd-reward log in. Är det så man gör det smidigast? Eller ska jag logga in på hans dator och sen klicka på en av de "redeem on uplay"?

Logga in på hans amdrewards konto och klicka redeem on uplay och logga in. Jag gjorde det sista från jobbdatorn, så det måste inte göras från den dator där du ska spela. Bara att aktivera vochern som kräver rätt hårdvara.

Permalänk
Medlem

Har lirat the division i sjukt många timmar på både ps4 och pc. Jag gillar själva spelupplägget väldigt mkt. Men nu när division 2 kom.... såååå mkt bättre!! Miljön, musiken, vapnen, ljud, grafik, ha ihjäl npc och ja allt!!! Spelat sen i tisdags när de släpptes, level 24 nu på 24 timmar typ. Jag kör dock inte mkt huvudmissions då jag hellre låser upp de mästa innan man spelat klart. Och som jag läste här i tråden så när man har tänkt att göra något speciellt så hamnar man på villovägar och försvinner iväg på annat 🤭. Men jag säger som vin Börje på kanal4: ger detta spel 6 solar av 5 möjliga solar!! ❤

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Ubisoft har en sida med lite info om det, vet inte om den hjälper.
https://support.ubi.com/en-US/Faqs/000040116/AMD-promotion-Cl...

jag har gjort det som står där. men jag ser inte spelet bland "mina spel" på uplay

Går jag in på AMS:s sida och klickar på "my rewards" så ser jag spelet där och det står

"Congratulations on reserving Tom Clancy’s The Division® 2! We will update your account and notify you as soon as the content key is available.

Your key will be assigned as soon as it is available.
Release Date: March 15 2019

The release date is determined by the publisher and may change without notice."

så jag antar att dom skickar ut min nykel i morgon då om jag inte missuppfattar?

Permalänk
Medlem

Ni har väl inte missat att jag har startat upp en FZ/Sweclockers klan för The Division 2?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1550085-geeks-egna-the...

Kolla länken vet ja hör av er om ni är intresserade.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

Your key will be assigned as soon as it is available.
Release Date: March 15 2019
The release date is determined by the publisher and may change without notice."

så jag antar att dom skickar ut min nykel i morgon då om jag inte missuppfattar?

Det kanske är så. Men lite konstigt att du inte fått den än. Releasen är i natt 00:00 mellan torsdag och fredag (om inte jag missuppfattat något).

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Det kanske är så. Men lite konstigt att du inte fått den än. Releasen är i natt 00:00 mellan torsdag och fredag (om inte jag missuppfattat något).

ja det är lite konstigt.
blir säkert nåt knas så jag inte får spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Det jag sett är tyvärr mycket som 1:an, de flesta som recenserat spelet har inte nått end game, de har inte ens låst upp kartan helt.
I ettan så dog hela spelet när man väl nått max level och fått sitt första bra set, sen fanns det inte mycket att hämta i spelet förutom att nöta samma dungeons eller gå spela mot bulletsponges i PvP.
Har man inte spelat ettan så tror jag att det finns 20-30 timmar spel i denna, men får invänta raids och annat för att se om det är värt.

Känner exakt samma sak. Blev så sjukt besviken på första spelet, alla misstag som skedde te x att det mesta sparades client side som gjorde det jätte enkelt att exploita spelet. Så nu är man riktigt försiktigt innan man ens tänker på att investera tid och pengar denna gång. Får se om endgame är något att ha, annars kan man alltid vänta någon månad el två så är det säkert halva priset som gäller.

Permalänk
Medlem

Arekkz Gaming gjorde en video om end game content.
https://www.youtube.com/watch?v=SSRTBkhSuW4

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Har ni fått era koder från amd rewards? Inväntar två stycken. Men det har gått två veckor nu utan någon update.

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter i samma sits som du. Köpte min på sweclockers marknad igår och aktiverade resident evil och the division. Men det står att man måste vänta på release...

Permalänk
Medlem

AMD skickar ut nycklar i omgång, tar dom slut så tar det tid innan dom får in nya.
Aktiverade mitt RE2 efter att spelet hade släppts men då hade dom slut på nycklar så tog 2-3 veckor innan jag fick den.

Har själv två division nycklar, en fick jag igår. Den andra aktiverade jag några veckor efter den första och den har inte kommit än så kan nog ta tid för den med.
Så man får ha tålamod

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nogger123:

Sitter i samma sits som du. Köpte min på sweclockers marknad igår och aktiverade resident evil och the division. Men det står att man måste vänta på release...

Samma här...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum