Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Hm, gillar VR så blir lite småsugen nu beroende på hur VR-stödet för Zelda nu kan tänkas bli. Om det är mer som någon form av demo, vilket jag fick uppfattningen av, så blir det nog att hålla i pengarna. Men hade verkligen älskat att spela igenom det spelet en gång till i VR.

Det är mening att det ska gå att spela BOTW i VR det är inte en demo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Det är mening att det ska gå att spela hela BOTW i VR.

https://i.imgur.com/9DpspXf.jpg

Oooooh! Då blir det ett köp! Var Super Mario Odyssey som mer hade något liknande ett demo då antar jag.

Kan nog vara läsvärt med: https://arstechnica.com/gaming/2019/04/nintendo-will-add-free...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Oooooh! Då blir det ett köp! Var Super Mario Odyssey som mer hade något liknande ett demo då antar jag.

Ja Mario Odyssey får begränsat material:

Super Mario Odyssey will be getting 3 new mini-missions, plus special visits to the Cap, Seaside, and Luncheon Kingdoms. As for Zelda: Breath of the Wild, it seems the full game will be VR-compatible!

Permalänk
Medlem

Känns inte som att vr-stöd i stortitlarna gör så stor skillnad när VR-headsetet är gjort i kartong och tanken är att man ska hålla upp det för hand framför huvudet. Då alla rörelsesensorerna sitter i joyconsen och inte kan tas loss så är det heller ingen idé att ghettomodda på ett pannband skulle jag tro. Du kommer ändå behöva ha händerna däruppe.

Tippar på att man kommer tröttna efter 10 min, och gör man inte det så kommer kartongen ge sig.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Känns inte som att vr-stöd i stortitlarna gör så stor skillnad när VR-headsetet är gjort i kartong och tanken är att man ska hålla upp det för hand framför huvudet. Då alla rörelsesensorerna sitter i joyconsen och inte kan tas loss så är det heller ingen idé att ghettomodda på ett pannband skulle jag tro. Du kommer ändå behöva ha händerna däruppe.

Tippar på att man kommer tröttna efter 10 min, och gör man inte det så kommer kartongen ge sig.

Spelets bildfrekvens lär nog ändå vara ett större problem. Men för 400kr tycker jag allt det är värt ett försök. Hade dock föredragit att kunna använda min Oculus Rift förstås.

Permalänk
Medlem

European eshop sale börjar 11 april och håller på till 24 april. Rea på följande titlar:
Super Mario Odyssey: 33% off
The Elder Scrolls V: Skyrim: 50% off
Mario + Rabbids Kingdom Battle: 50% off
The Legend of Zelda: Breath of the Wild: 30% off
L.A. Noire: 66% off
Xenoblade Chronicles 2: 33% off
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy: 34% off
Diablo III: Eternal Collection: 30%
Monster Hunter Generations Ultimate: 42% off
Octopath Traveler: 33% off
Dark Souls Remastered: 30% off
Wolfenstein II: The New Colossus: 33% off
Doom: 50% off
https://nintendoeverything.com/nintendo-announces-blockbuster...

Har själv ingen Switch än, tänkte avvakta till E3 om det kommer nya modeller. Blir svårarare att hålla sig om det är bra priser på Mario och Zelda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gamer5:

European eshop sale börjar 11 april och håller på till 24 april. Rea på följande titlar:
Super Mario Odyssey: 33% off
The Elder Scrolls V: Skyrim: 50% off
Mario + Rabbids Kingdom Battle: 50% off
The Legend of Zelda: Breath of the Wild: 30% off
L.A. Noire: 66% off
Xenoblade Chronicles 2: 33% off
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy: 34% off
Diablo III: Eternal Collection: 30%
Monster Hunter Generations Ultimate: 42% off
Octopath Traveler: 33% off
Dark Souls Remastered: 30% off
Wolfenstein II: The New Colossus: 33% off
Doom: 50% off
https://nintendoeverything.com/nintendo-announces-blockbuster...

Har själv ingen Switch än, tänkte avvakta till E3 om det kommer nya modeller. Blir svårarare att hålla sig om det är bra priser på Mario och Zelda.

Skickades från m.sweclockers.com

Najs, lite rea på Octopath Traveler. Fastnade totalt i demot så det blir ett solklart köp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har sökt på Nintendos sida men vet inte om det är detta jag vill göra.
https://www.nintendo.se/support/589-nintendo-switch-oeverfoer...

Det är så jag och min vän har spelat Diablo 3 lokalt på min switch. För att hans karaktär skulle sparas fick jag lägga upp ett nytt konto för honom(två avatarer ser jag när jag ska välja konto att spela med).
Nu äntligen har han köpt egen konsoll, kan jag föra över min väns konto till hans switch så han slipper börja om från 0 i Diablo 3?
Är det ovan länk som gäller eller förs allt över då? Alltså mitt Nintendo konto samt dessa två avatarer?
Hoppas ni förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att amazon.de kör 5 spel för 150 euro, och det är inga dåliga titlar att välja mellan heller!

https://www.amazon.de/gp/aw/promotion/landingpage/A14GKM87VNX...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nya Switch-modeller?

Har funderat på att köpa en Switch.
Men sen så såg jag denna artikel:
https://www.sweclockers.com/nyhet/27252-nintendo-switch-lanseras-i-tva-nya-varianter-till-sommaren

Enligt den artikeln ryktas det om att Nintendo kommer släppa en "Pro" version av Switch.
Tror ni detta stämmer?
Om detta nu är sant så kommer jag nog vänta tills den släpps. Står att den ska släppas i sommar... vilket inte är så långt ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Har funderat på att köpa en Switch.
Men sen så såg jag denna artikel:
https://www.sweclockers.com/nyhet/27252-nintendo-switch-lanseras-i-tva-nya-varianter-till-sommaren

Enligt den artikeln ryktas det om att Nintendo kommer släppa en "Pro" version av Switch.
Tror ni detta stämmer?
Om detta nu är sant så kommer jag nog vänta tills den släpps. Står att den ska släppas i sommar... vilket inte är så långt ifrån.

Lösa rykten som Nintendo inte bekräftar.

Du får helt enkelt välja om du vill chansa och köpa nu eller vänta på E3 i sommar och se om någon nyhet kommer eller ej.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Lösa rykten som Nintendo inte bekräftar.

Du får helt enkelt välja om du vill chansa och köpa nu eller vänta på E3 i sommar och se om någon nyhet kommer eller ej.

Jag väntar nog lite till. Så får vi se. Vad jag vet så brukar inte Nintendo släppa en uppgraderad konsol av samma sort? Däremot lär nog en "mini" version dyka upp. Det har de haft tidigare.

Vi får se.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av outbox:

Jag väntar nog lite till. Så får vi se. Vad jag vet så brukar inte Nintendo släppa en uppgraderad konsol av samma sort? Däremot lär nog en "mini" version dyka upp. Det har de haft tidigare.

Vi får se.

Med deras handhållna konsoller har det hänt ett fåtal gånger, New 3DS och New 3DS XL senast. Nu när både MS och Sony släpper snabbare konsoller efter lansering så bör man nog vänta sig att Nintendo gör lika.

Hos Microsoft så går samtidigt konsolgenerationerna samman, den nya Xboxen kan lika väl vara del av Xbox One-familjen men vara nya premium-modellen. Man kan ju redan idag spela Xbox, Xbox 360 och Xbox One-spel på samma konsol, inget ombootning i något specialläge utan sömlöst och smidigt.

Men jag tror nog att det kan vara klokt att avvakta lite till om man oroas av att köpa alldeles innan släpp av ny modell. Switch har funnits ute i lite drygt två år, en månad eller två till kan nog gå att vänta på, och rensa eventuell backlog medans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Jag väntar nog lite till. Så får vi se. Vad jag vet så brukar inte Nintendo släppa en uppgraderad konsol av samma sort? Däremot lär nog en "mini" version dyka upp. Det har de haft tidigare.

Vi får se.

DSi och New 3DS håller inte med dig.

Ingen av dom medförde särskilt många exklusiva spel.
Jag tror New 3DS fick 3-4 exklusiva spel och sen så kanske lika många till som flyter märkbart bättre på den men går att spela på gamla 3DS.

Dock mycket möjligt att det bara är en light/mini/rev2 som kommer. Har svårt att tro att Nintendo redan nu tänkt splittra spelarbasen så även om det är en bättre konsol tillåts nog inte exklusiva spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

DSi och New 3DS håller inte med dig.

Ingen av dom medförde särskilt många exklusiva spel.
Jag tror New 3DS fick 3-4 exklusiva spel och sen så kanske lika många till som flyter märkbart bättre på den men går att spela på gamla 3DS.

Dock mycket möjligt att det bara är en light/mini/rev2 som kommer. Har svårt att tro att Nintendo redan nu tänkt splittra spelarbasen så även om det är en bättre konsol tillåts nog inte exklusiva spel.

Dock skulle de kunna erbjuda dockad upplevelsen bärbart, om de får ett chip från Nvidia som drar mindre ström. Detta utan att utvecklare skulle behöva patcha sina spel. Men ja, det är oklart vad som kommer. Personligen hoppas jag på att en ev. "mini" inte tar bort möjligheten till att dockas.

Permalänk

Jag tänker sälja mitt Nintendo Switch och jag undrar vad ni tror jag kan få för detta:

https://minfil.com/9cr1K9dan3/IMG_20190415_065743303_jpg

inköpspris inom parantes

Nintendo Switch Basenhet (3,690kr) (joy-con har skickats till Bergsala och blivit fixad)
Pro Controller (799kr)
Sony Micro SD 128GB (899kr)
Carrying Case & Screen Protector (249kr)
Rayman Legends: Definitive Edition (229kr)
Super Mario Odyssey (598kr)
Mario Kart 8 Deluxe (kvitto saknas men köptes när släpptes så mest troligt 600kr)
The Legend of Zelda: BotW (597kr)
The Legend of Zelda: The Complete Guide (329kr)

Allting är väl förvarat och sparsamt använt, jag hade tänkt mig någonstans mellan 5 och 6000 kronor, vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Jag tänker sälja mitt Nintendo Switch och jag undrar vad ni tror jag kan få för detta:

https://minfil.com/9cr1K9dan3/IMG_20190415_065743303_jpg

inköpspris inom parantes

Nintendo Switch Basenhet (3,690kr) (joy-con har skickats till Bergsala och blivit fixad)
Pro Controller (799kr)
Sony Micro SD 128GB (899kr)
Carrying Case & Screen Protector (249kr)
Rayman Legends: Definitive Edition (229kr)
Super Mario Odyssey (598kr)
Mario Kart 8 Deluxe (kvitto saknas men köptes när släpptes så mest troligt 600kr)
The Legend of Zelda: BotW (597kr)
The Legend of Zelda: The Complete Guide (329kr)

Allting är väl förvarat och sparsamt använt, jag hade tänkt mig någonstans mellan 6 och 7000 kronor, vad tycker ni?

Dina inköpspriser är inte särskilt relevanta när samma prylar är billigare idag. Om du vill maximera din förtjänst kan det vara värt att sälja tex spelen separat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av twk:

Dina inköpspriser är inte särskilt relevanta när samma prylar är billigare idag. Om du vill maximera din förtjänst kan det vara värt att sälja tex spelen separat.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sant, ville bara visa vad jag gav och vad jag hade tänkt mig att sälja det för. Vill helst inte dela upp sakerna om inte är nödvändigt men klart kan i så fall sälja spelen separat.

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att sälja min Nintendo Switch med Atmosphere CFW installerat. Får man igen pengarna på en sådan enhet eller sänker det värdet?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Derix:

Är lite sugen på att sälja min Nintendo Switch med Atmosphere CFW installerat. Får man igen pengarna på en sådan enhet eller sänker det värdet?

För en pirat lär den redan vara färdig vid köp så de behöver inte kosta på mer än möjligen minneskort och kontroller. Borde nog gå att få ut närmare nypris från rätt person.

Från de flesta andra så är den nog värd mindre, samt att man nog hellre köper ny från butik med intakt garanti och sådant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Jag tänker sälja mitt Nintendo Switch och jag undrar vad ni tror jag kan få för detta:

https://minfil.com/9cr1K9dan3/IMG_20190415_065743303_jpg

inköpspris inom parantes

Nintendo Switch Basenhet (3,690kr) (joy-con har skickats till Bergsala och blivit fixad)
Pro Controller (799kr)
Sony Micro SD 128GB (899kr)
Carrying Case & Screen Protector (249kr)
Rayman Legends: Definitive Edition (229kr)
Super Mario Odyssey (598kr)
Mario Kart 8 Deluxe (kvitto saknas men köptes när släpptes så mest troligt 600kr)
The Legend of Zelda: BotW (597kr)
The Legend of Zelda: The Complete Guide (329kr)

Allting är väl förvarat och sparsamt använt, jag hade tänkt mig någonstans mellan 5 och 6000 kronor, vad tror ni?

Jag köpte nyligen en hackable Switch, helt ny, för 3k. Normalpris ligger väl på runt 3.5k just nu, vilket kan komma att sänkas när de nya switcharna utannonseras. En prokontroll går att få 100-150kr billigare (köpte min för ca 670kr för nån vecka sedan), 128gb class 10 U3 samsung sdkort för ca 300kr etc. Min poäng är att det du betalat totalt (ca 8k) går att få för minst 1000-1500kr billigare, och då är det helt nytt och full garanti. Nu vet jag inte hur pass länge sedan det var du köpte allt detta, eller om din konsol är hackable (vilket i så fall skulle öka värdet en aning), men har svårt att tro att du ska få tillbaks nästan vad det kostar att köpa allt nytt, med full garanti.
Om konsolen inte är hackable, men ändå har ett år+ på nacken, så skulle jag kanske säga typ 3.5-4k känns mer rimiligt.
Är den "gammal", men hackable så skulle jag nog lägga på 500kr eller så max. Är det så att konsolen är hackad, och har blivit bannad, så tappar den värde.. Beroende på hur lång garanti det är kvar, om den är hackable, om den är bannad samt exakt vilket sdkort det är, så skulle jag säga att värdet är typ nånstans mellan 2.5k-4.5k max. Max värdet är då om den inte är bannad, det är bra hastighet på minneskortet, den är hackable samt inköpt för max någon/några månader sedan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Är lite sugen på att sälja min Nintendo Switch med Atmosphere CFW installerat. Får man igen pengarna på en sådan enhet eller sänker det värdet?

Att den är hackable ökar värdet. Sen beror det ju på ålder, hur lång garanti är det kvar, har du överklockat den, vad har du för minneskort etc. Skulle den vara väldigt ny så kan du nog till och med tjäna en slant mot för vad du betalade för den. Är den gammal så får du ju inte tillbaks hela summan, men 2k+ bör du kunna få ut (ej medräknat typ sdkort, prokontroll om du har en sådan etc).

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För en pirat lär den redan vara färdig vid köp så de behöver inte kosta på mer än möjligen minneskort och kontroller. Borde nog gå att få ut närmare nypris från rätt person.

Från de flesta andra så är den nog värd mindre, samt att man nog hellre köper ny från butik med intakt garanti och sådant.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zyie:

Att den är hackable ökar värdet. Sen beror det ju på ålder, hur lång garanti är det kvar, har du överklockat den, vad har du för minneskort etc. Skulle den vara väldigt ny så kan du nog till och med tjäna en slant mot för vad du betalade för den. Är den gammal så får du ju inte tillbaks hela summan, men 2k+ bör du kunna få ut (ej medräknat typ sdkort, prokontroll om du har en sådan etc).

Tack för svar

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av Zyie:

Jag köpte nyligen en hackable Switch, helt ny, för 3k. Normalpris ligger väl på runt 3.5k just nu, vilket kan komma att sänkas när de nya switcharna utannonseras. En prokontroll går att få 100-150kr billigare (köpte min för ca 670kr för nån vecka sedan), 128gb class 10 U3 samsung sdkort för ca 300kr etc. Min poäng är att det du betalat totalt (ca 8k) går att få för minst 1000-1500kr billigare, och då är det helt nytt och full garanti. Nu vet jag inte hur pass länge sedan det var du köpte allt detta, eller om din konsol är hackable (vilket i så fall skulle öka värdet en aning), men har svårt att tro att du ska få tillbaks nästan vad det kostar att köpa allt nytt, med full garanti.
Om konsolen inte är hackable, men ändå har ett år+ på nacken, så skulle jag kanske säga typ 3.5-4k känns mer rimiligt.
Är den "gammal", men hackable så skulle jag nog lägga på 500kr eller så max. Är det så att konsolen är hackad, och har blivit bannad, så tappar den värde.. Beroende på hur lång garanti det är kvar, om den är hackable, om den är bannad samt exakt vilket sdkort det är, så skulle jag säga att värdet är typ nånstans mellan 2.5k-4.5k max. Max värdet är då om den inte är bannad, det är bra hastighet på minneskortet, den är hackable samt inköpt för max någon/några månader sedan.

Jo, det är därför jag har brått nu och sälja konsolen innan den nya utannonseras och priserna börjar sjunka på den vanliga, allt jag har listat förutom spelen är inköpta från när Switchen släpptes (18/3-2017) för lite mer än två år sedan så då förmodar jag att det går att hacka konsolen för dom som gillar sånt. Angående garanti så är det väl två år som gäller för fabriksgaranti om jag inte misstar mig?

Jag har själv kollat upp priserna nu och förstår att jag har förväntat mig för hög summa, men hoppas ändå att jag kan få tillbaka åtminstone 4k.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Jo, det är därför jag har brått nu och sälja konsolen innan den nya utannonseras och priserna börjar sjunka på den vanliga, allt jag har listat förutom spelen är inköpta från när Switchen släpptes (18/3-2017) för lite mer än två år sedan så då förmodar jag att det går att hacka konsolen för dom som gillar sånt. Angående garanti så är det väl två år som gäller för fabriksgaranti om jag inte misstar mig?

Jag har själv kollat upp priserna nu och förstår att jag har förväntat mig för hög summa, men hoppas ändå att jag kan få tillbaka åtminstone 4k.

Tack för svar!

Tror att det bör vara 3års garanti på all elektronik?
Om den är köpt vid release så är den garanterat hackable iaf. Om du googlar så finns det listor på serienr, som du kan jämnföra mot klisterlappen på undersidan av switchen för att säkerställa.
Jag skulle gissa att du får ut mest om du säljer spelen för sig, då någon som köper en hackable konsol kanske inte är speciellt villig att betala extra för spelen.
För konsol, prokontrollen, sdkortet och caset kan du nog få runt 2-3k för, lite mer med tur. Spelen bör du i normala fall kunna få runt 1k för, men amazon.de har en najs deal atm där man kan få 5 switch spel för €150, där alla stora spel finns med (botw, mario odyssey, smash bros, mario kart etc), så lite dålig timing där eventuellt, då man kan få 5 bra spel för ca 300kr/st.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

@Zyie:
Nintendo/Bergsala ger 1 års garanti i Sverige.
Däremot har du 3 års reklamationsrätt om du kan bevisa att felet är ursprungligt. Detta mot varuhuset det köptes i.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med att Labo VR kitten knappt finns i lager någonstans? Det ska ju ha släppts 190412 men finns bara i lager hos Gamestop för överpris.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5069948

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Vad är grejen med att Labo VR kitten knappt finns i lager någonstans? Det ska ju ha släppts 190412 men finns bara i lager hos Gamestop för överpris.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5069948

Hype?
Har sett 2 recensioner om det och det verkar ju ha mottagits ganska väl faktiskt på de 2.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Hype?
Har sett 2 recensioner om det och det verkar ju ha mottagits ganska väl faktiskt på de 2.

Ska vara det då.. Kanske lika bra att beställa ett innan Bergsala inser sitt misstag och justerar priset till hype-nivå.. (minns NES/SNES-mini)

Permalänk
Skrivet av twk:

Dina inköpspriser är inte särskilt relevanta när samma prylar är billigare idag. Om du vill maximera din förtjänst kan det vara värt att sälja tex spelen separat.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zyie:

Jag köpte nyligen en hackable Switch, helt ny, för 3k. Normalpris ligger väl på runt 3.5k just nu, vilket kan komma att sänkas när de nya switcharna utannonseras. En prokontroll går att få 100-150kr billigare (köpte min för ca 670kr för nån vecka sedan), 128gb class 10 U3 samsung sdkort för ca 300kr etc. Min poäng är att det du betalat totalt (ca 8k) går att få för minst 1000-1500kr billigare, och då är det helt nytt och full garanti. Nu vet jag inte hur pass länge sedan det var du köpte allt detta, eller om din konsol är hackable (vilket i så fall skulle öka värdet en aning), men har svårt att tro att du ska få tillbaks nästan vad det kostar att köpa allt nytt, med full garanti.
Om konsolen inte är hackable, men ändå har ett år+ på nacken, så skulle jag kanske säga typ 3.5-4k känns mer rimiligt.
Är den "gammal", men hackable så skulle jag nog lägga på 500kr eller så max. Är det så att konsolen är hackad, och har blivit bannad, så tappar den värde.. Beroende på hur lång garanti det är kvar, om den är hackable, om den är bannad samt exakt vilket sdkort det är, så skulle jag säga att värdet är typ nånstans mellan 2.5k-4.5k max. Max värdet är då om den inte är bannad, det är bra hastighet på minneskortet, den är hackable samt inköpt för max någon/några månader sedan.

Skrivet av Zyzlite:

@Zyie:
Nintendo/Bergsala ger 1 års garanti i Sverige.
Däremot har du 3 års reklamationsrätt om du kan bevisa att felet är ursprungligt. Detta mot varuhuset det köptes i.

Ville bara tacka och buga för hjälpen/visat intresse!

Jag har sålt den nu (eller ska på fredag), jag fick 4000kr för allt, jag pallar inte hålla på och dela upp och sälja för hand så blev en okej affär tycker jag.