Xbox Game Pass släpps till PC – inkluderar Halo: MCC och Imperator: Rome

Permalänk
Melding Plague

Xbox Game Pass släpps till PC – inkluderar Halo: MCC och Imperator: Rome

Under E3 2019 släpps Xbox Game Pass för PC/Windows, med fokus på speltitlar unika för datorer. Spelen kommer både från Microsoft samt tredjepartsutvecklare som svenska Paradox Interactive.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Även utan Xbox så känns det värt att köpa så man kan spela lite GOW och Halo. Inte kört Halo sedan ODST (spelade masvis halo 1/2) och aldrig hunnit få in GOW.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Fult att sälja spel endast i paket, tur att det är titlar jag inte är intresserad av.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

@Fenrisulvfan: Vet inte hur du tänkte här men jag tolkar det som en speltjänst likt Netflix, d.v.s. en prenumeration som ger dig tillgång till spel som byts efterhand men man kan ju strunta helt i tjänsten och bara köpa de spelen man vill ha (från valfri leverantör) precis som innan. D.v.s bättre för de som vill ha en tjänst och inte ett dugg sämre för de som inte vill ha en tjänst....

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem

Den som redan har Game Pass och/eller Gold kan köpa en månad Game Pass Ultimate för 10 kronor och på så vis konvertera dina nuvarande månader till Ultimate. Så har du t.ex. 4 månader kvar på Gold så får du alltså 5 månader Ultimate för en tia.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ok upgraderade till Ultimate, när jag skulle installera betan (Xbox Gamepass for PC) visar det sig att jag måste ha majuppdateringen av Windows, den har jag inte och finns inte heller att välja om jag klickar på "Check for Updates". Jag har Windows 10 Pro 1809. Under advanced options på Windows Update står det att jag har Semi-Annual Channel (Targeted). Det finns ingen monthly att välja. Någon som listat ut denna nöt? Googlar jag hittar jag bara hur man moddar registret för Office om man vill ha monthly channel. Jag är inte ansluten till en domän och datorn har aldrig varit det.

Permalänk
Medlem

@Mordekai: Jag har precis lika allt som du skrev fast 1803 Jag tror att efter långköra fadäsen i höstas/vintern, med uppdateringen som vart massa släpp och buggarm om vartannat, så har Microsoft slutat att att pusha och tjata om att man är tvungen att uppgradera. Jaha verkar som den enda lösningen för mig är att plocka hem en manuell upgradering på sidan. https://support.microsoft.com/en-us/help/4028685/windows-10-g...

Jag hittade följande "If we detect that your device has a compatibility issue, we will not install the update until that issue is resolved, even if you “Check for updates." https://blogs.windows.com/windowsexperience/2018/10/02/how-to...

Nej, det är något som blockerar mig från att uppgradera. Det är ju inte så konstigt att det blir problem med alla dessa creators höst och vår. Så det blir en total nyinstallation.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Då jag äger en Xbox med guld och Game Pass var det lätt värt det.
Hoppade på direkt och nästa dragning av 139kr blir i Jan 2021.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

@Mordekai: Jag har precis lika allt som du skrev fast 1803 Jag tror att efter långköra fadäsen i höstas/vintern, med uppdateringen som vart massa släpp och buggarm om vartannat, så har Microsoft slutat att att pusha och tjata om att man är tvungen att uppgradera. Jaha verkar som den enda lösningen för mig är att plocka hem en manuell upgradering på sidan. https://support.microsoft.com/en-us/help/4028685/windows-10-g...

Jag hittade följande "If we detect that your device has a compatibility issue, we will not install the update until that issue is resolved, even if you “Check for updates." https://blogs.windows.com/windowsexperience/2018/10/02/how-to...

Nej, det är något som blockerar mig från att uppgradera. Det är ju inte så konstigt att det blir problem med alla dessa creators höst och vår. Så det blir en total nyinstallation.

http://forumbilder.se/I5M8E/fail1.png

Ta bort battleEye och prova igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fenrisulvfan:

Fult att sälja spel endast i paket, tur att det är titlar jag inte är intresserad av.

Såvitt jag vet ska alla spelen gå att köpa separat också om man vill!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Lätt värt pengarna.
MS har gjort ett bra jobb på Xbone med att lägga till bra spel varje månad.
Så jag konverterar mina Xbox abonnemang till ett Ultimate på en gång.

Nästa betalning är 2022 =D

Permalänk
Medlem

Tips om hur du kan få Game Pass Ultimate för Xbox och PC i upp till tre år för 10 kr. Kommer nog ändras av Microsoft antar jag om många hoppar på det.

#17938187

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Hur är det nuförtiden? Om man tittar på spelen i Xbox Game Pass i Store, ser man ENDAST PC spel man faktiskt kan spela eller är även alla Xbox titlar där också som man av naturliga anledningar inte kan spela?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hur är det nuförtiden? Om man tittar på spelen i Xbox Game Pass i Store, ser man ENDAST PC spel man faktiskt kan spela eller är även alla Xbox titlar där också som man av naturliga anledningar inte kan spela?

Man ser i första hand Xbox versionen av spel.
Sen finns det "Play Anywhere" som använder samma sida för Xbox och PC.
och seden PC versioner som har "Windows" i slutet av namnet.

Permalänk
Medlem

Jag är förvirrad. Jag köpte Game pass för några veckor sedan när det kostade 10 kr för 3 månader. Behöver jag göra något mer nu? Jag har ingen xbox och skiter alltså i Gold.

T.ex. kan jag inte ladda ner Ori and the blind forest, står "skaffa xbox game pass nu" men andra spel som ARK kan jag ladda ner "med game pass".

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

@Mordekai: Jag har precis lika allt som du skrev fast 1803 Jag tror att efter långköra fadäsen i höstas/vintern, med uppdateringen som vart massa släpp och buggarm om vartannat, så har Microsoft slutat att att pusha och tjata om att man är tvungen att uppgradera. Jaha verkar som den enda lösningen för mig är att plocka hem en manuell upgradering på sidan. https://support.microsoft.com/en-us/help/4028685/windows-10-g...

Jag hittade följande "If we detect that your device has a compatibility issue, we will not install the update until that issue is resolved, even if you “Check for updates." https://blogs.windows.com/windowsexperience/2018/10/02/how-to...

Nej, det är något som blockerar mig från att uppgradera. Det är ju inte så konstigt att det blir problem med alla dessa creators höst och vår. Så det blir en total nyinstallation.

http://forumbilder.se/I5M8E/fail1.png

Jag tror det är min deal också, kör du också samsung NVMe med Samsungs drivrutiner? Kollar jag din spec så har vi helt olika hårdvara, jag har intel/nVidia, på jobbet har jag inga spelgrejer och Intel/AMD Radeon Pro men samma grej på båda. Kör ju Samsung NVMe på båda och Hyper-V på båda.

Permalänk
Medlem

Signade upp med en gång, att testa för en tia är lätt värt det!

För er som inte får det att fungera så måste ni ha windows version 1903 och ifall appen Xbox (beta) inte skulle kunna gå att ladda ner via MS Store så finns den som stand alone här: https://aka.ms/xboxinstaller (signade upp via webbläsaren och då fick jag den länke så den är safe).

Testat lite och funkar klockrent men Xbox (beta)-appen är rätt barebone, man kan t.ex. bara välja vilken disk man vill den ska installera på men inte i vilken mapp m.m.

Edit: För er som inte kan uppdatera till 1903 försök antingen med "Uppdatera nu" eller tanka ner verktyget på https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 Polaren skulle uppdatera men fick samma fel som personen ovan, visade sig vara hans CPU-kylare som upptäcktes som en inpluggad usb-enhet. Finns en bugg med uppdateringen som har med usb-enheter att göra.

När jag uppdaterade när den kom kunde jag ej göra det genom en bootbar usb utan fick kopiera allt till hårddisken och köra manuellt den vägen. Med andra ord, körde mediacreationtool1903, gjorde en bootbar usb, kopierade allt till en av mina hårddiskar och uppdaterade den vägen utan problem.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Signade upp med en gång, att testa för en tia är lätt värt det!

För er som inte får det att fungera så måste ni ha windows version 1903 och ifall appen Xbox (beta) inte skulle kunna gå att ladda ner via MS Store så finns den som stand alone här: https://aka.ms/xboxinstaller (signade upp via webbläsaren och då fick jag den länke så den är safe).

Testat lite och funkar klockrent men Xbox (beta)-appen är rätt barebone, man kan t.ex. bara välja vilken disk man vill den ska installera på men inte i vilken mapp m.m.

Edit: För er som inte kan uppdatera till 1903 försök antingen med "Uppdatera nu" eller tanka ner verktyget på https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 Polaren skulle uppdatera men fick samma fel som personen ovan, visade sig vara hans CPU-kylare som upptäcktes som en inpluggad usb-enhet. Finns en bugg med uppdateringen som har med usb-enheter att göra.

När jag uppdaterade när den kom kunde jag ej göra det genom en bootbar usb utan fick kopiera allt till hårddisken och köra manuellt den vägen. Med andra ord, körde mediacreationtool1903, gjorde en bootbar usb, kopierade allt till en av mina hårddiskar och uppdaterade den vägen utan problem.

För modligen för sent för dig, men om man har Xbox så kan man få rätt mycket tid för en tia om man uppgraderar sitt Xbox Live Gold först. Fick själv två år Game Pass Ultimate för de där 10 kronorna: #17938187

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

@inquam: Yeah, har ingen konsol men för er som har är det ju en grym uppdatering. Sen är ju 45 kr/mån eller vad det kommer kosta (eller blir det 99 efter betan är "slut"?) helt okay för att ha tillgång till en hel drös med spel och även nya kommande på sin PC.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nubbe:

Man ser i första hand Xbox versionen av spel.
Sen finns det "Play Anywhere" som använder samma sida för Xbox och PC.
och seden PC versioner som har "Windows" i slutet av namnet.

Så det finns ingen lista på bara PC spel?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så det finns ingen lista på bara PC spel?

När jag tittade fort i Xbox appen på Windows 10 så fanns det typ "Xbox" och "Windows 10" att välja och då såg man bara spel för PC.

Edit: Eller om appen kanske hette typ "Console Companion" eller liknande

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

När jag tittade fort i Xbox appen på Windows 10 så fanns det typ "Xbox" och "Windows 10" att välja och då såg man bara spel för PC.

Äntligen! Tack för info

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så det finns ingen lista på bara PC spel?

Dessa får jag upp när jag går in i appen och väljer Game Pass och visa alla.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Dessa får jag upp när jag går in i appen och väljer Game Pass och visa alla.

https://i.imgur.com/Ryoo0n8.jpg

Ser inte Metro Exodus där?
För jag ladda ner den igår samt Wolfenstein 2

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Jag tror det är min deal också, kör du också samsung NVMe med Samsungs drivrutiner? Kollar jag din spec så har vi helt olika hårdvara, jag har intel/nVidia, på jobbet har jag inga spelgrejer och Intel/AMD Radeon Pro men samma grej på båda. Kör ju Samsung NVMe på båda och Hyper-V på båda.

Nej, jag kör en M.2 NVME Plextor M8Pe(G) 512GB på spelburken och en M.2 NVME Plextor M8PeGN 256GB på HTPC:n.
Båda burkarna står kvar på 1803, fick aldrig erbjudande att uppgradera till 1809 som det har tjatat om innan. Jag har iofs inte ens försökt att uppdatera, brukar vänta ett halvår eller nått för barnsjukdomar skall försvinna. Har ju div. speciella saker såsom UPS kopplat, soundblaster ljudkort osv.
Det som är gemensamt med båda burkarna är att de har varsitt Intel intel ac 3168 Wi-Fi och bluetooth som sitter på moderkorten med fina antenner som sticker ut ur I/O shielden på baksidan.

Installera om två burkar börja kännas jobbigt. Jag ger nog upp och tutar vidare på 1803. Jag var ju väldigt sen med att uppdatera till 1803. Jag skulle spela lite Forza Horizon 4 på PC:n istället för Xbox:en och då tvingade microsoft mig att upggradera till 1803 för att kunna spela FH4.
Däremot min gamla laptop Lenovo X131e (chromebook) gav mig frågan om jag ville uppdatera till 1809 i vintras och jag gjorde det.

Det händer inget när jag trycker på "Check for new updates". Jag tar och kör Windows Upgrade filen igen. Och den arbetar och arbetar i över en timme och vips det står "Your update is ready. Your PC needs to restart to complete the update" och den räknar ner från 30 minuter.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

mitt spelande kommer och går så sporadiskt att jag inte vill knyta mig an till en tjänst. det är endast metro exodus som intresserar mig ändå och jag har inga problem att vänta på att det tillgängliggörs på andra plattformar

Permalänk
Medlem

@Cyberz: Trodde inte jag hade något sådant. Tog en sökning på hela datorn med 5 diskar och ja sedär avinstallerat steamspel Arma 2 hade en folder med lite goa battleye grejor i Tack för tipset. Jag hade läst det någon annanstans för ett bra tag sedan och tänkte inte mera på det. Anti-virus program har ju stått för en hel del roliga grejor med eller utan en brandvägg del genom åren. Summa kardemumma är att jag är tvungen att köra det dära programmet Windows10Upgrade på båda mina burkar. Däremot min bärbara han hittar när man trycker på Check for Updates. "Feature update to Windows 19, version 1903"

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Flera av spelen som ska ingå får jag upp meddelandet att jag måste skaffa Xbox game pass för att spela, trots att jag har det. Undrar om det är Windows som måste uppdateras till 1903 för just dessa.

Drar ner uppdateringen nu iaf för att testa.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Flera av spelen som ska ingå får jag upp meddelandet att jag måste skaffa Xbox game pass för att spela, trots att jag har det. Undrar om det är Windows som måste uppdateras till 1903 för just dessa.

Drar ner uppdateringen nu iaf för att testa.

/hulle.

Förmodligen, när jag skulle spela Forza Horizon Demot då tvingande dem mig att uppgradera till 1803 (som var iofs typ över ett halvår gammalt då).

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz