Cyberpunk 2077 får stöd för global ljussättning via ray tracing

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Nioreh83:

Hoppas ni får visa lite. Var så satans tråkigt förra året när man bara fick allt beskrivet med ord, och sen till slut fick se det långt senare.

Det ska komma under gamescom/PAX tydligen. Under trailern de visade på E3 så såg man ju kod. Kod som fungerade tydligen och tog en till ett ställe där lite filer kunde laddas ned. Typ.

Bland annat en Readme-fil där de tackar fans, förklarar deras resonemang kring standard och deluxe tex och de förklarar också mycket tydliga att det media fick se kommer vi alla få se också lite senare. Men för att få medias uppmärksamhet och få dem att snacka om spelet så får de en tidsexklusiv förtur typ.

Så det kommer helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

| AMD Ryzen 7 3800X | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Palit GTX 1080ti | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Apr 2008

Jag är inte imponerad av dagens implementering av HDR, visst välkomnar jag ökat bitdjup och färre klippta högdagrar... Men det HDR vi idag ser på TVs är inte det jag personligen är ute efter.
För min del är det ännu en gimmick som behöver mogna ett tag, framför allt behövs en standard så man får 'konsekventa' resultat oavsett vilken enhet som det visas på.

Åbäke mk2: Ryzen 2600, MSI B450 Tomahawk, 16GB Hynix CJR @ 3400/CL14, 2x500GB Samsung 850 Evo, EVGA 1070 FTW, Xonar STX.

Project Subzilla (subwoofer till hemmabion)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörmland
Registrerad
Jul 2012

En raytracead Keanu Reeves, jag är såld!

Skickades från m.sweclockers.com

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2009

Självklart bra att DXR får stöd i fler spel så det har en chans att kanske kunna bli något. Men hoppas detta inte försenar launchen för de som inte har DXR.

Asus Zenith Extreme | 32gb DDR4 3200MHZ CL14 | Threadripper 1950X | 1080Ti
Asus Z97 Pro Gamer | 32gb ram DDR3 2400MHz | i7 4790k | 2 x R9 390 - Barnen fått ta över
Asrock P67 Extreme4 rev3 | 16gb DDR3 2400MHz | i7 2600K | R9 290 - Barnen fått ta över
En massa bärbara, servrar, RPi's och andra boxar

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Umbrellas:

Hörde att gameplayet ska släppas till pöbeln i slutet av augusti detta år, dock är detta rykten.

Visst, men det är också väldigt beroende av vilken panel du har. Sen är implementationen av HDR väldigt annorlunda, det finns ett brett spann och ingen uniform standard.

För att förtydliga.
Det är vi som är pöbeln.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/edfctp | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av grollo92:

Spelade du med det på hela spelet eller provade du gå in i inställningarna och slå av/på RTX för att jämföra?

Jag gick in och kollade av/på ganska mycket. Det har dessvärre lett till någon slags "rastererings-sjuka" för jag ser numera väldigt lätt de artificiella tekniker som man måste använda sig i icke raytracade spel för att få till skuggorna. T ex Battlefield 5, som i sig är väldigt snyggt, men som inte ser "rätt" ut. Tror att i framtiden när raytracad global illumination är standard kommer vi alla förstå och se detta i gamla spel.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av The Kristoffer:

Det var ju det jag sa. HDR till HL2 utvecklades när saker spelades på CRT, sedan kom plasma. Vi har bara levt i ett LCD-vacuum lite för länge. folk har glömt hur det var att se på TV på en pioneer-plasma. Jag förstår inte det nya i det. Det här är jättegammal teknik som bygger på lokal kontrast och gammal mjukvara.

Kommer gråta när min plasma dör.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/edfctp | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av grönsaksröra:

"Raytracing e bara en gimmick"

Alla på Internet som inte kan ett skit om 3D.

Förmodligen så ser de flesta inte någon skillnad i dagsläget. Det är förmodligen för att det inte ens används precis överallt så det är svårt att märka.

Ryzen 3600, 32GB 3200Mhz, Asus PRIME B450-PLUS, 750GB Crucial MX300 + 16TB WD, MSI rx480 8GB, Sound BlasterX AE-5, Asus MG279Q 27" 1440p 144Hz, Antec p180 (2x500rpm), Corsair rm650i, Roccat Kone Pure..

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Blir ett minuspoäng i mina ögon.

Kingdom Come fixade snygg global ljussättning redan 2015 och det gjorde de, på ett sätt som fungerade på vanliga grafikkort.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/edfctp | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Kommer förhoppningsvis att bundlas med Nvidia RTX 30x0/21x0 serien då nästa år.

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 1.5TB SSD - 15TB HDD - RTX 2070 Super - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 240GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 6T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

Låter inledningsvis intressant.
Svårt att säga något om saken när man inte vet vad för hårdvara som kommer krävas för att få bra flyt.

.

Skickades från m.sweclockers.com

Lekmaskinen: Sandy Bridge dator || Surfplattan: Surface Pro 4 || Fabbeluren: Nokia 7 Plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Ratatosk:

Kommer gråta när min plasma dör.

Mja, i mitt tycke har en modern TV från åtminstone 2018/2019 mera att bjuda på än vad din plasma ger, som jag såg det när det kom til den Panasonic jag hade, och om jag minns rätt var det VT20 serien, den hade riktigt bra flyt, samt bra svärta jämfört med LCD tver fram till bara dom senaste åren, men tittar du på en Samsung QLED i mittenklass och upp, samt Sony's LCD typ XF90/XG95 serie kommer du inte bli besviken.

Men självklart är inget perfekt, precis som din plasma ej är.

Ska du ha plasman's flyt köper du Sony, ska du något mera(för mycket?!) aggressiv nersläckning av bakgrundsljuset kör du på Samsung.

Själv är jag skit nöjd med min XF9005, uppskalering är bara fantastiskt bra och jag skulle köpt den igen, ja eller XG95 då SOC är betydligt snabbare på senaste modellen. Utan tvekan den bästa TV jag har haft.

Main: Acer X34A Fortress II i7 8700k ROG Strix Z370-F GTX 1080Ti Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Seagate ST2000DM008
Filserver: Lian Li PC-V354B X10SLH-F E3-1240Lv3 32GB ECC RAM IBM M1015
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV 2019
Yamaha HS-5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Vi får väl se hur stort prestandatappet blir och om DLSS kommer att stödjas.
Tyvärr är det ju ofta så att om man ska köra RayTracing så måste man även köra DLSS så man inte tappar 50% av FPSen.

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av roosterx:

Mja, i mitt tycke har en modern TV från åtminstone 2018/2019 mera att bjuda på än vad din plasma ger, som jag såg det när det kom til den Panasonic jag hade, och om jag minns rätt var det VT20 serien, den hade riktigt bra flyt, samt bra svärta jämfört med LCD tver fram till bara dom senaste åren, men tittar du på en Samsung QLED i mittenklass och upp, samt Sony's LCD typ XF90/XG95 serie kommer du inte bli besviken.

Men självklart är inget perfekt, precis som din plasma ej är.

Ska du ha plasman's flyt köper du Sony, ska du något mera(för mycket?!) aggressiv nersläckning av bakgrundsljuset kör du på Samsung.

Själv är jag skit nöjd med min XF9005, uppskalering är bara fantastiskt bra och jag skulle köpt den igen, ja eller XG95 då SOC är betydligt snabbare på senaste modellen. Utan tvekan den bästa TV jag har haft.

Tack för tipsen!
Kommer nog kunna torka tårarna.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/edfctp | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2012

Jag tycker att Raytrace borde bli mer o mer vanligt TBH! Riktigt äckligt snyggt med realistiskt ljus. Hellre detta än HDR. Men HDR + Raytrace är det man önskar att se riktigt bra i framtiden!

Bara det kommer grafikkort som är starka nog.. och ska man se det som nu.. är det bara glömma AMD i dessa sammanhang tills de släpper kort med fullt stöd för det..

Jag ser fram emot Ampere från Nvidia nu och hoppas dem drar upp Raytrace i skyarna! AMD kan skicka sin nya serie genom rutan då de inte stödjer denna funktionalitet genom hårdvaran på Raytrace. Helt ärligt.

Tråkigt när nya kort kommer utan stöd för framtiden, som AMD annars har varit duktiga på att bredda in sig på. *om man kollar mognad på deras GPUER*

[CPU: AMD 1700 @4ghz ] - [RAM: 16gb DDR4 2800] - [ GPU: Gigabyte 1080ti Gaming G1 @ 1545mhz] - [HDD: 12TB, 60gb SSD OS, 250GB SSD, 128GB SSD, 240GB SSD]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av emilakered:

Det är fortfarande två helt olika saker. HDR i HL2 handlade om tone mapping i motorn, lek med ljuset för att simulera hur ett öga beter sig när du till exempel går från ett mörkt till ett upplyst område. Det var fortfarande 8-bitars färgdjup när datan väl hamnade på skärmen, för cirka 16 miljoner nyanser. Visst kunde CRT och plasma i många fall ge djupare svärta än LCD, men i grunden bara 0-255/235 per kanal.

HDR anno 2019 handlar om 10-bitars paneler i botten, kombinerat med möjlighet att skicka ut betydligt mer ljus jämfört med innan. Detta, plus riktig svärta via OLED eller local dimming, ger möjlighet till betydligt större dynamik i bilden. Där HL2 "fuskade" för att visa övergångar mellan ljust/mörkt kan riktig HDR visa det allra svartaste och det allra ljusaste på samma bild, samtidigt. Till det kommer att 10-bitars färger i sig ger 1024 nyanser per kanal, jämfört med 256 innan. Det ger alltså bokstavligt över en miljard olika värden, att jämföra med 16 miljoner innan.

Här är en tråd på Reddit som tar upp samma ämne: https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/51ve27/the_dif...

Just 8-bit istället för 10-bit gör väl ingen större skillnad? Det är väl mest för att få mindre banding. Problemet med äldre LCD och plasma var väl att de inte var lika ljusstarka. Och de hade ingen anledning att vara det heller när det inte fanns någon HDR-standard.

HDR10/Dolby Vision/etc bestämmer bland annat att skärmen ska sikta mot att kunna visa färger i DCI-P3 D65 istället för rec.709/SRGB (alltså, mycket intensivare färger). Samt att de ska kunna leverera mycket mer ljus (~600-2000 nits istället för ~120 nits i SDR) i på definierade platser i bilden (ljuskällor, himmel etc). I SDR så har såna ljusa partier ingen speciell behandling utan om du ljusare upp bilden blir allt som är vitt ljusare i samma utsträckning. I HDR finns s.k. paper white som är separat från vanliga peak brightness.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Då blir det till att vänta till åtminstone RTX 3080 för att kunna köra rtx påslaget i 1440P

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Då blir det till att vänta till åtminstone RTX 3080 för att kunna köra rtx påslaget i 1440P

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar utan problem med RTX i 1440p med ultra inställningar. Har testat alla titlar som har det stödet. Med 2080Ti då. 👍

| Asus ROG Crosshair VII Hero | AMD Ryzen 2700X | Noctua NH-D15 SE-AM4 | G.Skill TridentZ 16GB DDR4 @ 3200Mhz | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | Samsung 860 EVO 500GB + 2x Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX850 | Fractal Define R6 TG Blackout | LG 34" 34GK950G |

Monitor Audio Silver 200 + Rotel RB-1552 MkII
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av GarfieldPower:

Funkar utan problem med RTX i 1440p med ultra inställningar. Har testat alla titlar som har det stödet. Med 2080Ti då. 👍

Jo fast det gör det väl ändå inte med stadiga 60fps som dom flesta som lirar PC helst inte vill ligga under.

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Tråkigt om det är DirectX 12 istället för Vulkan, vill kunna spela detta på GNU+Linux.

ASUS PG348Q | RTX 2080 Ti | 6700K @ 4.4 | 64GB 3000MHz DDR4 | GA-Z170X-UD5-TH | 950 Pro 512 GB | 27TB | AX850 | HD650 | Silverstone Fortress 02 Silver | GNU+Linux Mint 19.2

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av elajt_1:

Jo fast det gör det väl ändå inte med stadiga 60fps som dom flesta som lirar PC helst inte vill ligga under.

Har en 144hz skärm med Gsync och upplever inte att det blir frame drops eller liknande. Flytet är riktigt bra, har inte upplevt något spel som är tungdrivet och då kör jag utan DLSS.

Skickades från m.sweclockers.com

| Asus ROG Crosshair VII Hero | AMD Ryzen 2700X | Noctua NH-D15 SE-AM4 | G.Skill TridentZ 16GB DDR4 @ 3200Mhz | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | Samsung 860 EVO 500GB + 2x Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX850 | Fractal Define R6 TG Blackout | LG 34" 34GK950G |

Monitor Audio Silver 200 + Rotel RB-1552 MkII
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

De hade kunnat göra något som funkat på alla kort men valde att göra något som bara fungerar för några få procent.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/edfctp | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010

Blir det så bra att andra hakar på, visst. Ser inte fram emot just detta spel, men jag drömmer om ett (bra) Jedi Knight som använder tekniken. Händer det uppgraderar jag datorn för att det ska flyta på höga inställningar oavsett vad det kostar.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Ratatosk:

Blir ett minuspoäng i mina ögon.

Kingdom Come fixade snygg global ljussättning redan 2015 och det gjorde de, på ett sätt som fungerade på vanliga grafikkort.

Skrivet av Ratatosk:

De hade kunnat göra något som funkat på alla kort men valde att göra något som bara fungerar för några få procent.

Varför är det dåligt om dom använder DXR? Då är det ändå öppet för AMD att använda även om dom kanske saknar implementering i dagsläget för att accelerera det propert.

https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-microsoft-d...

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundbyberg
Registrerad
Aug 2005

Snygga bilder men är inte värt priset. Inte ens i närheten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Laine:

Belysning är trevligt, men jag ser mer fram emot att ha riktiga reflektioner där man kan se omgivningen i glasrutor, billack, vattenpölar. Jag tror att det skulle kunna ta stealth-mekaniken till nästa nivå i spel.

En riktig värld som du beskriver med Sam Fisher eller Solid Snake hade varit en dröm.
Jag brydde mig inte ett dugg för RTX, men nu ska de använda det i ett av de spelen jag verkligen väntar...

MacBook Pro

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av SeF.Typh00n:

Varför är det dåligt om dom använder DXR? Då är det ändå öppet för AMD att använda även om dom kanske saknar implementering i dagsläget för att accelerera det propert.

https://devblogs.microsoft.com/directx/announcing-microsoft-d...

Tycker att det kostar för mycket prestanda, det finns redan färdig teknik som klarar det lika bra, med betydligt mindre prestandatapp (voxelbaserad global belysning).
Bättre att använda DXR till reflektioner.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/edfctp | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Ratatosk:

Tycker att det kostar för mycket prestanda, det finns redan färdig teknik som klarar det lika bra, med betydligt mindre prestandatapp (voxelbaserad global belysning).
Bättre att använda DXR till reflektioner.

Har du spanat in Metro Exodus med Raytracing för Global Illumination? Det ser helt sjukt bra ut med det jämfört med vanliga implementationer. Det är ju oerhört bra att spelet är preppat för det när hårdvaran kommer ikapp.

Jag ser inga nackdelar med det förutom att man inte kan "maxa" spelet vid release.

Kommer ju även hjälpa för Nvidias del med DLSS, där även Metro har förbättrat det något enormt sedan release. Hoppas det blir något liknande för Cyberpunk om dom nu bestämmer sig för att ha fler av Nvidias funktioner (och om det nu ska vara ett Nvidia-spel).

DLSS på innan patch: https://i.imgur.com/NduJdgs.jpg
DLSS på efter patch: https://i.imgur.com/MxuDFVy.jpg
DLSS av: https://i.imgur.com/RWP5xZH.jpg
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/at6wrg/metro_exodus_...

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har du spanat in Metro Exodus med Raytracing för Global Illumination? Det ser helt sjukt bra ut med det jämfört med vanliga implementationer. Det är ju oerhört bra att spelet är preppat för det när hårdvaran kommer ikapp.

Jag ser inga nackdelar med det förutom att man inte kan "maxa" spelet vid release.

Kommer ju även hjälpa för Nvidias del med DLSS, där även Metro har förbättrat det något enormt sedan release. Hoppas det blir något liknande för Cyberpunk om dom nu bestämmer sig för att ha fler av Nvidias funktioner (och om det nu ska vara ett Nvidia-spel).

DLSS på innan patch: https://i.imgur.com/NduJdgs.jpg
DLSS på efter patch: https://i.imgur.com/MxuDFVy.jpg
DLSS av: https://i.imgur.com/RWP5xZH.jpg
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/at6wrg/metro_exodus_...

Kingdom Come, ser också sjukt bra ut.

Just DLSS är något som bör kunna komma via DirectML som släppts med senaste utgåvan av Windows, kommer förståss inte heta DLSS då, men resultatet bör bli liknande.

Där tror jag att AMD kan visa skapliga resultat, väntar dock fortfarande på att det skall implementera stöd för det i drivrutinen.

Sista bilden verkar ha en annan ljussättning, misstänker att de slagit av RTX där, stämmer det?
Japp mycket skarpare efter patchen, vore kul med något fotoprogram som kunde fräsha upp gamla bilder och filmer via AI.

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 5 3600 | AMD RX 5700 | 64 GB Corsair | https://valid.x86.fr/edfctp | Seasonic FOCUS Plus 550W Gold.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Ratatosk:

Kingdom Come, ser också sjukt bra ut.

Just DLSS är något som bör kunna komma via DirectML som släppts med senaste utgåvan av Windows, kommer förståss inte heta DLSS då, men resultatet bör bli liknande.

Där tror jag att AMD kan visa skapliga resultat, väntar dock fortfarande på att det skall implementera stöd för det i drivrutinen.

Sista bilden verkar ha en annan ljussättning, misstänker att de slagit av RTX där, stämmer det?
Japp mycket skarpare efter patchen, vore kul med något fotoprogram som kunde fräsha upp gamla bilder och filmer via AI.

Ja, visst ser det bra ut, men fortfarande inte i närheten av hur det hade sett ut med Ray-tracing vilket är lite av poängen Jag tror det kan bli ännu mer effektfult i den dystopiska miljön i Cyberpunk med all neon.

Enda skillnaden mellan bilderna är DLSS. Finns fler exempel i tråden som jag länkade också.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/at6wrg/metro_exodus_...

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB