Permalänk
Inaktiv

Tips mottages

Hejsan, funderar på att uppgradera min gpu till något lite starkare i samband med ryzen 3700x.
Har idag ett Vega 56 jag är nöjd med men för att få ut så mycket som möjligt av uppgraderingen och min 4K skärm så undrar jag vad är den mest prisvärda uppgradering jag kan göra?

Spelar mest i 1440p som ni kan förstå då min burk inte släpar runt 4K så bra just nu, spelar WoW och league of legends. Men en del AAA spel också.
Är det 2080 som gäller eller är Vega VII något att ha eller ska man vänta o se de nya korten från AMD med ?😊

Samt vad kan jag få för ett Vega 56 med vattenblock på samt backplate tror ni? 😊

Permalänk
Medlem

https://gpu.userbenchmark.com/ är en lista över "original" gpus. ditt kort ligger på plats 13 så du får väl leta på platserna över och hitta ett kort i din prisklass

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DwarF:

https://gpu.userbenchmark.com/ är en lista över "original" gpus. ditt kort ligger på plats 13 så du får väl leta på platserna över och hitta ett kort i din prisklass

Tack för tipset.
Då jag har en skärm med FreeSync och inte behöver mer än 60fps funderar jag på ett Vega VII,
729€ kostar det och det billigaste 2080 går för 739€.
Tror ni Vega VII är ett bra val? Ska para ihop det med en 3700x CPU när dom släpps 😊

Permalänk
Inaktiv

Blev Vega VII, då jag ville ha en full Amd build och får inte mycket bättre Kort från AMD just nu 😊
Blir fint med en 3700x sen hoppas jag 😊

Permalänk
Medlem

@anon239600: Helt rätt

Jag köpte en vega 64 och slängde på ett vattenblock.

Tänk på att vega korten käkar mycket ström så kör med två separata PCIE-kablar från nätagget.
Annars kommer du säkerligen få problem med att den kraschar på grund av att nätaggsbelastning.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Inaktiv

@martak känns skönt att du inte tycker det var ett dåligt val.
Yeah har ett Vega 56 flashat till 64-bios just nu.
Med block på och Vega älskar vatten det märker man^^ men får vänta lite med blocket till ekonomin ser lite bättre ut. Så min framtida 3700x får njuta av hela loopen sen tills dess.
Men nog är Vega törstiga kort indeed 😅