Föra över windows Pro licens till dator med Windows home utan att ominstallera windows?

Permalänk

Föra över windows Pro licens till dator med Windows home utan att ominstallera windows?

Mitt gamla hemmabygge som jag köpt windows 10 Pro till dog härom veckan. Bestämde mig igår för att köpa en färdigbyggd dator spm ersättning, denna kom windows home förinstallerat. Mitt microsoft-konto(hotmail) är anslutet till pro versionen.

Finns det ngt sätt att föra över min pro licens till den nya utan att
behöva ominstallera windows?

Permalänk
Medlem

Det skall gå. Bör inte vara mer än att byta CD-nyckeln. alltså omaktivera Windows. Det går att göra uppåt i licenserna, men inte neråt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pontigrym:

Mitt gamla hemmabygge som jag köpt windows 10 Pro till dog härom veckan. Bestämde mig igår för att köpa en färdigbyggd dator spm ersättning, denna kom windows home förinstallerat. Mitt microsoft-konto(hotmail) är anslutet till pro versionen.

I windows 10 behöver man inte installera om Windows när man "byter" version. Bara att skriva in cd-keyn, dock krävs det att din gamla nyckel inte är knuten till någon hårdvara (en så kallad OEM-nyckel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontigrym:

Var det en OEM nyckel eller Retail du hade tidigare?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Var det en OEM nyckel eller Retail du hade tidigare?

OEM

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon75480:

I windows 10 behöver man inte installera om Windows när man "byter" version. Bara att skriva in cd-keyn, dock krävs det att din gamla nyckel inte är knuten till någon hårdvara (en så kallad OEM-nyckel).

Aight! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Pontigrym:

Inte oem menade jag sry, Retail är det