Aviseringar från SVT nyheter avbryter ljudet från Spotify

Permalänk

Aviseringar från SVT nyheter avbryter ljudet från Spotify

Det är ett lite märkligt problem jag har... Aviseringar från just SVT nyheter (ingen annan app) abryter ljudet från spotify, dock utan att låten pausas. Alltså abryts ljudet men låten fortsätter spela (men helt tyst). För att lösa det måste jag pausa låten och sätta på den igen. Extremt störigt.

Detta händer på en Xperia XZ med android 8.0, när jag använder mina trådlösa hörlurar.

Har någon upplevt samma problem?

Permalänk
Rekordmedlem

Nja men jag har en hypotes om vad som händer, du spelar musiken via tex apt x men notifieringsljudet använder telefoniläget på ljudet och det har prioritet och då bryts apt x länken och återställs inte efteråt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Aha! Det borde stämma, mitt headset kör apt x. Vet du om jag kan lösa det?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Slewentogzz:

@mrqaffe: Aha! Det borde stämma, mitt headset kör apt x. Vet du om jag kan lösa det?

nja, endera finns det nått som gör att länken kan återgå men jag vet inte riktigt vad men annars går det antagligen ganska enkelt att stänga av ljudaviseringarna för de går ju att styra på appnivå om du inte vill stänga av allt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Uppdatering: Jag vet inte vad problemet var, men jag har installerat ett custom rom på min telefon nu och problemet är borta (OmniROM 8.0). Jag fixade såklart inte ett custom rom bara för att lösa det här poblemet, jag hade andra problem, tex dålig batteritid och att mobilen kändes långsam.