Permalänk

Skrivaren offline.

Har fått en konstigt fel när jag ska skriva ut från min laptop.
Skrivaren är kopplad till routern men när jag ska skriva ut så står det att skrivaren är offline.
Men om jag mejlar dokumentet jag ska skriva ut till min mobiltelefon så fungerar det att skriva ut på samma skrivare.
Har googlat men inte hittat någon lösning.

Visa signatur

Fujitsu Lifebook NH532 Intel i7

Permalänk
Medlem

@Jimmy ax1:

Om du inte har satt en fast IP-adress så kan du behöva uppdatera IP på datorn så att den vet var skrivaren är. Lättast är att ställa in fast IP i routern så den alltid får samma

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

@Jimmy ax1:

Om du inte har satt en fast IP-adress så kan du behöva uppdatera IP på datorn så att den vet var skrivaren är. Lättast är att ställa in fast IP i routern så den alltid får samma

Ok hur gör jag det är inte så kunnig på hur man gör.

Visa signatur

Fujitsu Lifebook NH532 Intel i7

Permalänk
Medlem

@Jimmy ax1:

Vilken skrivare och router har du? För HP finns det en programvara som heter "Uppdatera IP-adress" när man installerat drivrutinerna.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd

Börja med att skriva vilken skrivarmodell du har, Enklast generellt är att gå in till Skrivarens URL och ändra i admin gränssnittet, många gånger kan du nå den via din dator och på nätverks fliken, Där borde din skrivarenhet komma upp och då kan du högerklicka och välja visa enhetens websida.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Skrivaren är en Lexmark CS410n och routern är Asus RT-AC3200.

Visa signatur

Fujitsu Lifebook NH532 Intel i7