Permalänk
Medlem

Brorsans bygge

Tjena!

Brorsan är sugen på att skaffa sig en ny PC och bad mig om råd.

Jag plockade ihop dom här delarna och tänkte höra vad ni anser?

Hans budget ligger väl där omkring 17-18k och den kommer att användas för gaming i 1080p.

Jag hjälper han att sätta ihop den så montering behövs ej. Verkar vara svårt att hitta CL16 3600 MHz ram i lager. Om man skulle byta ut, ska man köra lite långsammare hastighet eller kanske gå på CL18?

Inet kundvagn

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 2700x @ 4,2 GHz | Mobo: ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic | RAM: G.Skill SniperX 16Gb 3400 MHz CL16 | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 Black Edition | CPU-kylning: Fractal Design Celsius S36 | PSU: EVGA Supernova G3 850W 80+ Gold | Skärm: ASUS ROG Strix XG32V 32" 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

För spel i 1080p behövs inte en så dyr dator. Det här skulle vara riktigt tillräckligt:

Om han vill spendera mera.skulle jag föreslå att använda en del på en ny skärm. Notera att priset på grafikkortet inte lär hålla länge, men i så fall skulle jag rekommendera ett Rx 5700.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Sando gav ett bra alternativ med AMD så här har du ett med Intel:

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ med mer lagring
2070 super

Med 5700xt

Här med mer budget in mind 2070 super

Här med budget och 5700xt

Intel Build med budget in mind

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ingen eftermarknadskylare??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Ingen eftermarknadskylare??

Skickades från m.sweclockers.com

han får väl lägga till själv om det är så viktigt? behövs ingen om han inte kommer överklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

han får väl lägga till själv om det är så viktigt? behövs ingen om han inte kommer överklocka.

3700x har en ok kylare dock kan den låta en del

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

3700x har en ok kylare dock kan den låta en del

Skickades från m.sweclockers.com

om hans brorsa bara ska spela så är 3700x väldigt onödig, speciellt om man skaffar 3700x för kylaren. Inte värt 1550 kr imo, då kan man skaffa h115i pro istället.

EDIT: 3700x är absolut inte värt 1550 kr mer för den fps skillnaden jag såg på yt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

om hans brorsa bara ska spela så är 3700x väldigt onödig, speciellt om man skaffar 3700x för kylaren. Inte värt 1550 kr imo, då kan man skaffa h115i pro istället.

EDIT: 3700x är absolut inte värt 1550 kr mer för den fps skillnaden jag såg på yt.

Håller helt med lägg se 1550 på en bättre gpu kommer ge mer

Skickades från m.sweclockers.com