Uppgradering till 2080 TI från 1080

Permalänk
Medlem

Uppgradering till 2080 TI från 1080

Finner mig i tvivel om man kanske ska uppgradera sitt GTX 1080 EVGA ACX 3.0 till ett 2080TI.
Inet har just nu en fin kampanj på ett av asus korten vilket lockar mig väldigt mycket då uppgraderingen i sin helhet inte "blir dyr" med tanke på att jag har ett PS4 som ska säljas samt grafikkortet i datorn just nu som jag kan få en slant för.

Men vad tycker ni? Stötte nyligen på en billig variant av 2080TI hos en privatperson där köpet tyvärr inte gick igenom så mitt sug dök genast upp. Är bland dem som gillar att ha det bästa möjliga i datorn för långvarighetens skull, hence varför jag vill uppgradera mitt grafikkort.

Liten bonus är att nya COD ingår i paketet också ^^

Open for suggestions! Tackar för alla svar

2080TI kortet: https://www.inet.se/produkt/5406721/asus-geforce-rtx-2080-ti-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikery:

Är bland dem som gillar att ha det bästa möjliga i datorn för långvarighetens skull, hence varför jag vill uppgradera mitt grafikkort.

Å andra sidan blir det inte så framtidssäker uppdatering om du ändå köper nytt när andan faller sig på

Det enkla svaret är väl att om din prestanda inte duger och om du har ekonomin så bör du köpa. Men om du svarar ”nej” på någon av de två frågorna så ska du låta bli.

Tråkigt svar kanske. Jag vet själv hur det är när man är sugen på att slänga iväg pengar på något men att man på något sätt måste få bekräftelse på att det inte är ett fullkomligt onödigt köp. Själv våndas jag över om jag ska köpa en rikt- och planhyvel eller inte. Jag behöver visserligen en men de är lite för dyra för en student, tyvärr.

Permalänk
Medlem

@mikery: Duger det du har inte längre? D v s du får för lite fps på inställningarna du har i spelen?
Om så är fallet och du tycker det är värt så köp.

Om jag skulle lägga så mycket pengar på ett grafikkort så skulle jag inte lägga dom på denna serien från Nvidia.
Jag skulle väntat på nästa. Mest p g a det är så mycket pengar för något som lär bli mycket bättre i nästa generation som inte är så långt borta.
Jag tänker på alla RMA som har behövts med Turing korten och RT som inte är en höjdare än.

Men det är jag det

Mvh
Bitter sur o svår

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@Trunk: Prestandan duger absolut men jag vill gärna spela i högre upplösning i högsta grafikerna med högre fps, jag har absolut råd då det faktiska priset för mig sjunker med tanke på att grafikkortet jag har nu säljer jag isåfall.

Haha lite det jag är ute efter faktiskt, det lilla stödet :'(

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: Ja jag är väldigt sugen på att köpa kortet men när kommer nästa generation med Ampere ut? och kommer det vara ett major leap sätt ifrån om jag har ett 2080 Ti tills de nya korten släpps? Tvekar på det lite

Permalänk
Medlem

Jag bytte från ett 1080 till ett 2080Ti, är riktigt nöjd. Jag vill som du också vill ha hög upplösning i högsta grafiken med hög fps, samtidigt valde jag ett 2080Ti som tilltalar mig estetiskt då jag vill ha en snygg dator som står bredvid mig på skrivbordet. Kunde valt ett 2060, 2070 eller 2080 för FE versionerna ser ungefär likadana ut men så saknas prestandan. 2080Ti är ändå top of the line om undantar Titan RTX. Det var inte ett enkelt val, men till slut slog jag till när Webhallen hade hemma på lager.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

@mikery: Vet tyvärr inte när dom kommer. Massa rykten osv. så "snart" kan vara längre än du vill vänta ja.

Om nästa serie är väldigt mycket snabbare vet i fan, 3080TI lär ju vara ett stort steg.
Men det viktigaste mot just 2080TI lär ju ändå vara att arkitekturen och förfinad, dom har lärt sig av denna seriens misstag så det inte blir en massa RMA samt att RT BÖR vara mycket snabbare.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.