Acer Nitro N50-600 (DG.E0HEQ.141) ok?

Permalänk
Medlem

Acer Nitro N50-600 (DG.E0HEQ.141) ok?

Fastnade för denna dator, något att ha?

Acer Nitro N50-600 (DG.E0HEQ.141)

Prisjakt

Inet

Brukar dessa burkar vara uppgraderingsbara?

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

Visst går det att uppgradera.
Det är ju ingen skillnad att byta ut komponenter i dessa mot vilken dator som helst.
Dock så ska man vara medveten om att vissa saker kan svara problematiska.
Officiellt så kanske de inte stöder alla minnen, men enligt uppgifter på forum så brukar det sällan vara ett problem.
En annan sak är att nätaggregaten kan vara lite på gränsen, men på den du har hittat så är det ett 500w nätagg i, dock ingen uppgift om klass.

Vet inte hur Acer är med garantier om man byter komponenter, Lenovo låter en göra det utan att garantin bryts.

Liknande prestanda för 1000:- billigare. Enligt uppgift ska denna ha 350w nätaggregat, det ställer jag mig ytterst tveksam till när det sitter ett 2060 i den. Ofta så har dessa datorer serier med liknande specs så det kan ha blivit fel. Men jag hade nog kollat upp det innan ett köp.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...

Permalänk
Medlem

Okej, har för mig att jag läste någonstans om någon Lenovo där dom hade problem att byta ut saker.

Jag kollade på den Lenovon på media markt också, enligt prisjakt har skulle den bara ha 280w och det var väl av den anledningen jag lutade mot Acern, så 350w som det står på MM hemsida är ju bättre
Tror du 350w kan bli ett problem?

En annan skillnad är bluetooth versionen som är högre på Acern, annars ser iaf jag inte någon skillnad.

Inget märke som är att föredra över det andra?

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaseba:

Okej, har för mig att jag läste någonstans om någon Lenovo där dom hade problem att byta ut saker.

Jag kollade på den Lenovon på media markt också, enligt prisjakt har skulle den bara ha 280w och det var väl av den anledningen jag lutade mot Acern, så 350w som det står på MM hemsida är ju bättre
Tror du 350w kan bli ett problem?

En annan skillnad är bluetooth versionen som är högre på Acern, annars ser iaf jag inte någon skillnad.

Inget märke som är att föredra över det andra?

Har själv en stationär Lenovo hemma och den rullar på bra.
Är för dåligt insatt för att rekommendera den ena framför den andra faktiskt.

Men som sagt. Skulle nog ha kollat upp det där med nätagget. Officiella specsen från Nvidia är 500w. Så jag tror inte att det är under det på Lenovon heller. Men det verkar ju knasigt eftersom siffrorna inte stämmer med prisjakt och MM. Men som jag skrev tidigare, det är inte helt ovanligt när det gäller dessa märkesdatorer. De finns ju i en uppsjö av varianter så att det blir fel någonstans är ju inte så konstigt.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en beställning på den från inet genom cdon. Ville ha på avbetalning och cdon hade 24h med fritt upplägg, 0% ränta och inga andra avgifter.

Nu efter såg jag även en Lenovo på komplett, typ samma som ovan fast med 1TB SSD. Fortfarande 350w dock. https://www.komplett.se/product/1139164/gaming/speldator/stationar/lenovo-legion-t530#

Hoppas att Acern inte får problem med värme, ser ut som att den bara har en intern fläkt. Lenovo verkar ha 3st fläktar? Och även större låda för luftflöde.

Visa signatur

B.