Microsoft store säljer uppgradering, w10 home -> pro.. pris!?!

Permalänk
Avstängd

Microsoft store säljer uppgradering, w10 home -> pro.. pris!?!

W10 Home: 1 299 kr
Windows 10 Pro : 1 779 kr

Går man in i Microsoft Store(app i w10), då kan jag uppgradera min W10 Home till Pro för 1 399 kr, hur tänker Microsoft med det?
Köper man en OEM licens som binder sig till moderkortet och finner att man vill ha mer, då borde man väl kunna betala skillnaden i pris och lite där till, men här undrar jag hur de prissätter och varför?

Visa signatur

64mb | 32gb | 8gb | 1tb + 4tb

Permalänk
Medlem

@HoK: Du har kollat OEM-priser på Inet. Kolla standard-version istället så kanske det stämmer bättre?

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

@HoK: Windows 10 Pro kostar 2399:- hos Microsoft, så det blir ju billigare än att köpa en ny licens (från MS).

Permalänk
Avstängd

@GreyWilk: @barbapapa: Om jag köper den uppgraderingen, blir min nya licens obunden till moderkort? Då finns det helt klart ett mervärde!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror du har en Windows 10 Home OEM (1299 kr), och annonsen gäller en Windows 10 Pro, ej OEM (2449 kr). Vilket är en prisskillnad på 1150 kr hos en svensk affär.

Permalänk
Medlem

@HoK: Jag vet inte om det går att uppgradera från OEM. Förmodat går det men kontrollera det först innan du köper.
Men precis, obunden. Dock är jag inte säker om det är helt utan restriktioner eller ej...

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Avstängd

@Reyintaz: Exakt jag har en oem, vilket jag gärna uppgraderar till en bättre oem Men jag spanar vidare, finns hur mycket information som helt om uppgradering på Microsofts site, hur man uppgraderar från gamla windows versioner till 10 men noll om home -> pro!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreyWilk:

@HoK: Jag vet inte om det går att uppgradera från OEM. Förmodat går det men kontrollera det först innan du köper.
Men precis, obunden. Dock är jag inte säker om det är helt utan restriktioner eller ej...

Försöker kontrollera, men det finns noll information om detta! Får glida in på @inet och fråga! De hade hjälpsam personal i Barkarby!

Skrivet av HoK:

..Om jag köper den uppgraderingen, blir min nya licens obunden till moderkort? Då finns det helt klart ett mervärde!

Visa signatur