Permalänk
Medlem

FSDATA - Ts3 server hur?

Hejsan!

Har för strax ett år sen köpt host på FSDATA, men inte riktigt förstått hur jag lägger upp saker. Hur får jag t.ex. upp en ts3 server? Borde vara ganska enkelt kan man tycka, men FSDATA:s kontrollpanel är lite skum. har 20 000 MB tillgänlgit så bör vara ganska enkelt.

Kan programmera men aldrig lagt upp en egen server på "molnet".

Permalänk
Medlem

Inte jättetydligt vad du beställt för tjänst. Hoppas att det iaf är en VPS.
Är det webbhotell tvekar jag på att du kan köra en ts3 server om du inte har root access.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNinja:

Inte jättetydligt vad du beställt för tjänst. Hoppas att det iaf är en VPS.
Är det webbhotell tvekar jag på att du kan köra en ts3 server om du inte har root access.

Tydligen har jag köpt Webbhotel FS Premium XL, känns omöjligt ja. Trist, tänkte lägga upp cvt där och ha ts3 server i bakgrunden. Attans också, köpte den mest för den var billig. Deras års jubileum så det är inte dyrt hotell, men onödigt om man inte behöver den.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar annars varmt Hetzners https://www.hetzner.com/cloud för €3, i princip kaffepengar får du en VPS som räcker till ts3 server

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNinja:

Rekommenderar annars varmt Hetzners https://www.hetzner.com/cloud för €3, i princip kaffepengar får du en VPS som räcker till ts3 server

Tackar, ja får se vad dem säger. Ringde nyss upp kundtjänst o fråga om man har root access. Men killen jag pratar med verkar vara ny. Får se hur detta går.

Permalänk
Medlem

Går tydligen inte lösa det genom webbhotell, lär fixa en hemsida här istället och lösa ts3 någon annanstans. Tack !